حمید بهبهانی

گروه اقتصادی: علی رغم تاکید مسوولان حمل ونقل کشوربر ایمنی بالای این بخش اما هر چند وقت یکبار شاهد برخی از حوادث به ویژه در بخش هوایی هستیم به طوری که روز گذشته یک فروند هواپیمای ایران 140 به قصد آموزش از فرودگاه شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) برخاسته بود پس از چند بار اجرای عملیات نشست وبرخاست درساعت 16سقوط کرد و تمامی 5سرنشین آن کشته شدند.

حمید بهبهانی وزیر راه وترابری در گفت و گو با خبرآنلاین درباره وضعیت ایمنی در حمل ونقل اظهار کرد: " ایمنی در اولویت برنامه های حمل ونقل کشور قرار دارد. سعی کرده ایم آمار حوادث در این بخش را به میزان قابل توجهی پایین بیاوریم. "

وی افزود: "در چند سال اخیر هیچ گونه سانحه سقوط هواپیما نداشته ایم. البته به طور جزیی ترکیدگی لاستیک و یا آتش گرفتن چرخ هواپیما رخ داده است اما خطرات جدی نبوده اند که تلفات جانی در پی داشته باشند".

بهبهانی  ادامه داد: " به تازگی یک هواپیما در آمریکا سقوط کرد و  تعداد بسیاری از مسافران کشته شدند".

وزیر راه وترابری با بیان اینکه با اعمال قوانین ومقررات در جهت افزایش ضریب ایمنی در بخش های مختلف حمل ونقل هستیم ، گفت: " "یکی  از راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای نصب تابلوهای حداکثر سرعت مجاز در کلیه جاده های کشور است چراکه اگر رانندگان بدانند حداکثر سرعت مجاز در هر جاده ای به چه میزان است این مساله در کاهش تصادفات جاده ای کمک بسیاری می کند".

به گفته وی، هر جاده ای بر اساس سرعت معینی طراحی شده است. به طور طبیعی اگر با سرعت بالاتر در آن جاده رانندگی شود خطر آفرین است. متاسفانه برخی رانندگان به این نکات توجه نمی کنند.

بهبهانی با تاکید براینکه توسعه راه آهن محور اصلی فعالیتهای راه آهن است، گفت: "ایمنی در بخش ریلی به مراتب بالاتر از سایر بخش های حمل ونقل است. در چند سال گذشته سانحه ریلی در کشور رخ نداده است".

وزیر راه وترابری یکی از عوامل تضمین ایمنی را افزایش سهم حمل ونقل ریلی دانست و تصریح کرد: "در شرایط فعلی توسعه سیستم حمل ونقل ریلی در اولویت قرار دارد. چراکه با تکیه بر این شبکه می توان آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای را به میزان قابل توجه پایین بیاوریم".

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من US ۲۱:۰۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۸
    1 0
    آقا مگه اصلا شما قادر هستيد تعداد پرواز هاي روزانه در آمريكا را با ايران مقايسه كنيد كه ميگوييد در آمريكا تازگي يه هواپيما سقوط كرده؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۹
    0 1
    تا كي مي بايستي ايمني هوانوردي با سلسقه افراد و با امضاي كتبي وزير زير سئوال برود در سانحه اخير آيا جرات داشتيد اسامي مظلومان قرباني ايران 140 را اعلام نمائيد كدام شركت هواپيمائي حاضر است بدون دستور بهتر است بگويم اوامر وزير محترم از اين وسيله در اير لاين خود استفاده كند مشكل صنعت حمل و نقل نبود مديريت واحد و دخالت ارگان هاي غير مربوط است تا بعد به ايمني برسيم
  • علي IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۹
    1 0
    آخ كسي نيست به اين وزير محترم بگه سقوط هواپيما در ايران چه ربطي دراه به آمريكا !!! به جاي اينكه دنبال علت بگرده ، گير داده به آمريكا ضعف مديريت تو مملكت داره بيداد مي كنه،آنوقت اين آقا جواب بي ربط مي ده
  • ا.ر IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۲
    1 0
    یکی به این ... بگه، این 5 نفری که تو اصفهان بر اثر سقوط هواپیما جان باختند از بهترین خلبانان کشور بودند هر کدوم بالای 6000 ساعت پرواز داشتند. به جای فرافکنی مسئولیت بپذیر. از داغداران حادثه