یکی از مشهورترین اقتصاددان های فرانسوی نیز همچون حسین علیزاده از دریافت نشان افتخار دولت فرانسه سر باز زد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال ۲۰۱۴ برای اقتصاددانان فرانسوی سالی فراموش نشدنی محسوب می شود چرا که در این سال یک اقتصاددان فرانسوی یکی از پرفروش ترین کتاب های اقتصادی سال را منتشر کرد و اقتصاددان فرانسوی دیگری نیز جایزه نوبل اقتصاد را به دست آورد. به همین خاطر دولت فرانسه قصد داشت که نشان افتخار بالاترین نشان در فرانسه است را به توماس پیکتی، نویسنده کتاب سرمایه در قرن بیست و یکم، اهدا کند اما این اقتصاددان از دریافت نشان افتخار سر باز زده است. آقای پیکتی که ترجمه انگلیسی کتاب او به یکی از مهم ترین کتاب های سال گذشته میلادی تبدیل شده در واکنش به عدم پذیرش این نشان گفته که گمان نمی کند تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی لایق احترام است بر عهده دولت باشد و به جای آن دولت باید بر اموری مانند بهبود رشد اقتصادی در فرانسه و اروپا تمرکز کند.

پیکتی اگرچه زمانی به حزب سوسیالیست فرانسه که اکنون قدرت را در اختیار دارد نزدیک بود اما اکنون به یکی از منتقدان سیاست های اقتصادی آقای اولاند، رئیس جمهور فرانسه، تبدیل شده است. گفتنی است که چندی پیش حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده ایرانی، نیز نشان هنر و ادب شوالیه دولت فرانسه را نپذیرفته بود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    تفکر انتقادی
  • امیر A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    البته این اقدام آقای حسین علیزاده در جهت منافع سیاسی دولت بوده در حالیکه اقدام آقای پیکتی در انتقاد از دولت اصلا فابل مقایسه نیستند .