عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: سیاست‌های کلی نظام باعث ثبات اقتصادی می‌شود و دولت می‌تواند از تمام ظرفیت‌های داخلی به‌علاوه تلفیق دانشگاه، صنعت و بازار کار بهره‌برداری کند.

 

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرآنلاين، عمده نگرانی‌های اقتصادی را استفاده حداکثری از منابع داخلی و توان تمام سرمایه‌گذاران مطرح کرد و گفت: به‌کارگیری صحیح از ظرفیت‌ها نیاز فعالان اقتصادی، کارآفرینان و بهره‌برداران بخش‌های کشاورزی، صنعت، آموزش، خدمات، تجارت و گردشگری است و توجه به عمده نیازهای اقتصادی و معیشتی ایرانیان در شرایط مقاومت در برابر تحریم‌ها باید محورهای اقتصاد کلان باشد.

وی تأمین مالی در توسعه بازارهای پولی را از عمده‌ترین مباحث مطرح در اقتصاد ایران برشمرد و افزود: بزرگ‌ترین مشکلات پیش رو هم‌اکنون در ارتباط با استفاده از سرمایه‌های انسانی، طبیعی، مرزی و فرامرزی کشور است و مشکلات مرتبط با فروش و صادرات نفتی و غیرنفتی نیز مزید بر امور مهم اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین واسپاری فعالیت‌ها به تعاونی‌ها و بخش خصوصی را از دیگر موارد موردتوجه اقتصاد کلان کشور خواند و اظهار کرد: توجه به شاخص‌هایی چون تورم، نقدینگی با توجه به اقتصاد نفتی در کشور مطرح است و چگونگی گذار از اقتصاد فعلی به رویکرد تولیدی و مقاومتی باید موردتوجه دولت باشد.

ندیمی استفاده از تمام فرصت‌های موجود را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: تلفیق میان دانشگاه، صنعت و بازار کار از مواردی است که باید در کنار آن حوزه ایده، برند و اختراعات را نیز موردتوجه جدی قرار داد و دولت می‌تواند از ظرفیت‌های عمومی اقتصاد و اجتماع بهره‌برداری کند.

وی مباحث حوزه مالیات و یارانه‌ها را نیز مهم عنوان کرد و برای حفظ ثبات اقتصادی دولت بر قوانین مهمِ سیاست‌گذاری تأکید کرد و گفت: سیاست‌های کلی و بخشی توسط رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام مانع تغییرات ناخوشایند و تحولات غیرعلمی و غیراصولی در تغییرات دولت‌ها و مجلس‌ها است و نگرانی در این موضوع وجود نخواهد داشت.

گفتنی است اولین کنفرانس اقتصاد ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه، 14 و 15 دی‌ماه با سخنرانی رئیس‌جمهوری و تعدادی از وزرا، اساتید دانشگاه، مقامات دولتی و کارشناسان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    به نظر من بزرگترین مشکل در کشور ما آموزش عالی ای است که به شدت از صنعت و مردم فاصله گرفته و یکی از مهمترین علت های اون نبود دروس کاربردی و متناسب با نیاز بازار در اموزش عالی و دانشگاه هاست. ولی ما کلاً در این زمینه قطع امید کردیم. به چند دلیل و مهمترین اون اینه که ظاهراً مسئولین ابداً همتی برای حل ریشه ای مشکلات در هیچ زمینه ای ندارن و فقط آماده ان که مثلاً ان میلیارد تومان بودجه برای فلان بخش بذارن و خلاص