ظریف فردا در صحن مجلس پاسخگو خواهد شد

ایرنا نوشت:

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه فردا (سه شنبه) با حضور در صحن علنی به سوال‌های نمایندگان پاسخ می‌دهد.

بهروز نعمتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد قرار است فردا این سوال ها را به نمایندگی از سوال کنندگان مطرح کند.

کریمی قدوسی پیش از این در جمع خبرنگاران گفته بود که هفت سوال 100 نماینده مجلس شورای اسلامی تجمیع شده است و من به عنوان نماینده سوال کنندگان این سوال را مطرح خواهم کرد.

رسیدگی به سوال از رییس دستگاه دیپلماسی به رغم اصرار ظریف برای حضور در صحن علنی و پاسخ به پرسش های نمایندگان به دلایل مختلف از جمله حضور در مذاکرات هسته ای و برگزاری اجلاس «جهان ضد خشونت و افراطی گری» چندین بار به تاخیر افتاد.

حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه نیز امروز در گفت و گو با ایرنا گفت: ظریف وزیرامور خارجه در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس به سوال های نمایندگان پاسخ می دهد.

وی درباره سوال ها از وزیر امور خارجه افزود: مجموعه سوال هایی که از اسفند ماه سال 1392 تاکنون مطرح بوده است، تجمیع شده و در قالب 4 یا 5 سوال مطرح خواهد شد که وزیر امور خارجه قرار است به کریمی قدوسی نماینده سوال کنندگان پاسخ دهد.

براساس ماده 210 آیین نامه داخلی مجلس، در جلسه سوال از وزیر ابتدا کمیسیون ذیربط گزارش خود را در مدت 5 دقیقه ارایه می کند و سپس وزیر و نماینده سوال کننده به ترتیب و هر کدام حداکثر به مدت 15 دقیقه توضیحات خود را ارایه می دهند. بعداز پاسخ های وزیر

در صورت قانع نشدن سوال کننده، رییس جلسه نظر مجلس را در این مورد اخذ می کند.

سوال کریمی قدوسی و جمعی دیگر از نمایندگان در مورد مذاکرات و محتوای توافق ژنو، عملکرد تیم مذاکره کننده و زیاده خواهی های آمریکا است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    6 2
    هه ب این میگن جناح بازی.چرا از دولتخای قبلی این همه سوال نمیپرسیدین؟شما غقط دارین چوب لای چرخ دولت میکنین و وای به روزی که صبر دولت تمام شود و منافع ملت را نابود کند وای بر شما که بخاطر پست و مقام منافع ملی را به خطر میندازید