رسانه های عربی تجربه جواد نکونام را مهمترین سلاح تیم ملی ایران می دانند.

 

تا آغاز جام ملت های آسیا 2015 استرالیا دو روز دیگر باقی نمانده است. تیم ملی فوتبال ایران باید در مرحله گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های امارات، قطر و بحرین رقابت کند. جواد نکونام، کاپیتان تیم کارلوس کی‌روش در استرالیا است. نکونام از بازیکنانی است که می‌تواند تاثیر زیادی در درخشش ایران در استرالیا داشته باشد.

 

رسانه‌های عربی حساب ویژه‌ای روی نکونام باز کرده و او را امید نخست ایران برای درخشش در سیدنی می‌دانند. روزنامه الشرق قطر ضربات نکونام را گره‌گشای تیم ملی ایران دانست. این روزنامه قطری در گزارشی که درباره نکونام نوشت آورد: تیم ملی ایران دیگر ستاره‌هایی چون علی کریمی، مهدی مهدوکیا و علی دایی را در اختیار ندارد. این تیم نیاز به رهبری دارد که در میدان به بازیکنان جوان دستور بدهد و آنها را راهنمایی کند. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این تیم انقلابی ایجاد و بازیکنان جوان زیادی را به تیم دعوت کرده است. ایران گمشده خود را در میانه میدان یافته است و او کسی جز جواد نکونام نیست که هر کاری که دوست داشته باشد، در میدان انجام می‌دهد. او مدتهاست که مهره‌ای تاثیرگذار برای ایران به شمار می‌آید و 140 بازی ملی هم انجام داده است. این بازیکن ایرانی در حال نزدیک شدن به رکورد بازی‌های ملی علی دایی است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: نکونام قدرت شگفت‌انگیزی در تعامل با توپ دارد و پاس‌های او بسیار دقیق هستند. او در میانه میدان می‌درخشد و به خوبی ضدحملات را تدارک می‌بیند. از این گذشته این بازیکن ایرانی قدرت بازیخوانی بالایی دارد و ضربات آزاد خوبی هم می‌زند؛ تا جایی‌ که بهترین گلزن تیم ملی ایران در انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل هم شد. نکونام ضربات آزاد و پنالتی‌های خوبی می‌زند و یکی از پایه‌های اصلی تیم ملی ایران در استرالیا خواهد بود. این بازیکن ایرانی از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. او 6 سال در رقابت‌های لیگا برای اساسونا به میدان رفت و برای مدت کوتاهی هم در فوتبال امارات بازی کرد. او به فوتبال ایران بازگشت تا برای استقلال بازی کند. نکونام در استقلال هم نمایش خوبی داشت و زمینه را برای صعود این تیم به جمع چهار تیم برتر آسیا فراهم کرد. او بعد از استقلال به فوتبال کویت رفت تا برای مدت کوتاهی برای الکویت بازی کند و بعد از آن دوباره به فوتبال اسپانیا برگشت و الان برای اوساسونا بازی می‌کند.

 

نکونام الان 34 ساله سن دارد و به خوبی می‌داند که جام ملت‌های آسیا آخرین حضور او با تیم ملی ایران در یک رقابت بزرگ است. او 15 سال است که برای تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند و حضور در جام ملت‌های آسیا چالش خوبی برای او است.

 

این روزنامه قطری تنها روزنامه‌ای نیست که به ستایش از کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران می‌پردازد. سایت الیوم السابع مصر هم 7 بازیکن را که به جام ملت‌های آسیا 2915 جذابیت می‌دهند، معرفی کرد که نکونام یکی از آنهاست. این سایت مصری نوشت: جواد نکونام، بازیکن اوساسونا یکی از شاخص‌ترین بازیکنانی است که در جام ملت‌های استرالیا به میدان می‌رود. او با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل به میدان رفت. نکونام تجربه بسیار بالایی دارد و این به او کمک می کند تا رهبری خوبی در ترکیب تیم ملی ایران در دیدار برابر قدرت‌های فوتبال آسیا داشته باشد.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا اس اس IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    47 36
    نه تنها عربها ميترسن بلكه لنگيها هم ترس به مراتب بيشتري از او دارند
    • 1033 IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
      1 1
      خوبه حالا خودتون انداختینش بیرون
    • پرسپولیس سرور کیسه IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
      2 1
      وقتی سرمربی "اف سی کیسه" نکونام و رحمتی و مجیدی تون رو انداخت بیرون ، معلوم شد کی از کی میترسه
    • بهنام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
      2 2
      بگم ایمون زایدبرا10دقیقه بیاد؟
    • جانباز A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
      1 3
      مافیایی جان انوقت شماچراخوشحالی میکنید به شماچه یه روزی کیسه بود حالا فقط برای تیم ملی بازی میکنه بعدشم شما اگرقدرشناس بودید اینهمه بلاسرش نمی اوردید پس لطفا زیاد جوگیرنشوید