رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما منصوب شد

محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما با صدور حکمی جعفر عبدالملکی را به سمت رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار این سازمان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئيس رسانه ملي در حكم انتصاب رئيس مركز پژوهش و سنجش افكار، بازتعريف سياستگذاري در ساختار رسانه‌اي در حوزه پژوهش و سنجش افكار ، مطالعات عميق در حوزه دين به منظور تدوين راهبردهاي رسانه‌اي، بهره‌گيري از شيوه‌‍‌هاي نوين افكارسنجي، سنجش مستمر ميزان اعتبار و نفوذ رسانه ملي در افكار عمومي، گردآوري منابع مورد نياز براي توليد برنامه‌هاي ديني و جريان‌شناسي نحله‌هاي انحرافي را جزو وظايف اصلي مجموعه تحت مدیریت عبدالملكي عنوان كرده است.

متن حكم رئيس رسانه ملي به این شرح است:

جناب آقاي جعفر عبدالملكي

نظر به مراتب تعهد و تخصص جنابعالي، به موجب اين حكم به عنوان رئيس «مركز پژوهش و سنجش افكار» منصوب مي‌شويد.

با توجه به اهميت و نقش پژوهش و نظرسنجي و بهره‌گيري از نتايج آن‌ها در تمام زمينه‌هاي فعاليت‌هاي رسانه، انتظار مي‌رود با طراحي و اجراي نظام «جامع پژوهش‌هاي رسانه‎اي» و اتخاذ شيوه‌ها و تدابير مناسب، اهداف و ماموريت‌هاي مشروحه ذيل را به نحو مطلوبي محقق كنيد.

1. بازتعريف سياست‌ها و ساختار رسانه‌اي در حوزه پژوهش و سنجش افكار به منظور افزايش كارايي و اثربخشي در برنامه‌ها و مناسبت‌هاي سازمان.

2. انجام مطالعات و پژوهش‌هاي عميق در حوزه دين به منظور تدوين راهبردهاي رسانه‌اي در جهت تقويت و تعميق معرفت روشن‌بينانه.

3. اهتمام به انجام پژوهش‌هاي كاربردي و مورد نياز سازمان در حوزه برنامه‌ريزي‌هاي كلان و سالانه.

4. بهره‌گيري از شيوه‌هاي نوين سنجش افكار و مخاطب‌شناسي به عنوان ابزاري براي آگاهي از آرا، نظرات و نيازهاي مردم.

5. انجام پژوهش‌هاي راهبردي با مطالعه جامع پديده‌هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي جامعه.

6. تقويت شبكه اطلاع‌رساني پژوهشي و ارائه خدمات مشاوره‌اي به برنامه‌سازان و برنامه‌ريزان رسانه.

7. اهتمام ويژه به ايجاد سازوكار مناسب پيوند بين پژوهش و توليد و فرهنگ‌سازي در راستاي تغيير نگرش مديران و برنامه‌سازان سازمان به بهره‌گيري و تحقيق در توليد و توزيع پيام.

8. سنجش مستمر ميزان اعتبار و ضريب نفوذ رسانه ملي در ميان اقشار متخلف مخاطبان در جامعه و منطقه به منظور صيانت از اعتماد عمومي مردم.

9. تهيه و گردآوري آثار و منايع مورد نياز برنامه‌سازي ديني، به ويژه در مناسبت‌هاي مذهبي.

10. تعامل با حوزهاي توليد به منظور سامان‌دهي چرخه توليد و توزيع پيام با بهره‌گيري از يافته‌هاي نيازسنجي، نظرسنجي از مخاطبان و اثرسنجي.

11. جريان‌شناسي فكري و عقيدتي و شناخت نحله‌هاي انحرافي و ارائه راهكارهاي موثر مقابله از طريق تهيه منابع روشنگر و آگاهي‌بخش به مديران و برنامه‌سازان رسانه ملي.

ضمن آرزوي توفيق روزافزون جنابعالي در پيشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامي و تحقق منويات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي)، لازم مي‌دانم از خدمات جناب آقاي صادق مقدسي در مدت تصدي رياست مركز تحقيقات قدرداني كنم.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =