کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دوره پرویز دهداری ، پس از 20 سال سکوت می گوید فوتبال ایران باید به داشتن کارلوس کروش افتخار کند.

 

مهدیه جباری: نادر میراحمدیان را اهالی فوتبال و علاقمندان به فوتبال در دهه 60 به خوبی به یاد دارند ، دفاع خاکی باز بچه پیروزی که از بانک ملی و بنیاد شهید به تیم ملی ، پرسپولیس و واشاش مجارستان رسید و بعد از ایران رفت تا ادامه زندگی اش را در کانادا باشد. او که در دربی با پیراهن پرسپولیس یکی از زیباترین گل هایی که عابدزاده در دوران فوتبالی اش خورده ، این روزها تهران است و به بهانه بازی های جام ملتهای آسیا از تیم ملی ایران با خبرآنلاین سخن می گوید:« راستش من به این تیم امیدوارم. البته باید بگویم با این تدارکی که ما برای تیم ملی داشتیم ، نباید هیچ انتظاری از بچه ها داشت. اصلا در فوتبال دنیا مسخره است که تیمی با 3 بازی دوستانه به تورنمنت مهمی برود و بخواهیم از آنها انتظار قهرمانی داشته باشیم.»

او پیش از هر چیز نقش کروش سرمربی تیم ملی را در فوتبال ایران برجسته می داند و می گوید:« با همه احترامی که برای منتقدان این مربی قائلم ، چون سالهایی که در خارج از ایران بودم ، نقش این مربی را در فوتبال آمریکا دیدم . او فراتر از یک مربی است. راستش ما با یک پروفسور فوتبال مواجه هستیم که از هر ابزاری کمک می گیرد تا تیمش را به بالاترین سطح انگیزه برساند. راستش وقتی بحث فوتبال و کیفیت بازی می شود ، خودم هم یکی از منتقدان او هستم. شاید کاری که بازیکنان کروش در زمین می کنند اسمش فوتبال نباشد. ما ایرانی ها بخصوص آنهایی که فوتبال را در زمین های خاکی شروع کردند ، به فوتبال می گویند هیجان دریبل زدن ، بازی هجومی و سرعتی. شاید فوتبال تیم او این هیجان را نداشته باشد اما کاری که این مرد برای فوتبال ایران داشته یک تغییر نگرش بزرگ است.»

آیا او مصداقی برای این تغییر تاکتیک دارد؟ کدام اتفاق در تصمیمات کارلوس کروش برای این بازیکن سابق ملی جالب بوده؟ او در این باره می گوید:« یک بار دیگر تیم او را ببینید. او یک گروه منسجم را ساخته که برای لحظه به لحظه کارشان ساختار دارند. حرف هایی که می زند ، همه درباره ساختارهای فوتبال است. تمام تلاشش را می کند تا بتواند از ایرانی ها گروهی حرفه ای بسازد. دیگر همه می دانند پیراهن تیم ملی را نمی توان با ناز به تن کرد. روحیه سربازی را به تیم آورده و این یعنی یک تیم برای هدفش فدا می شود.»

او ادامه می دهد:« بازی های جام ملتها را 40 سال است که نتوانستیم ببریم اما چه اتفاقی افتاده که فوتبال ایران می شود تیم اول آسیا؟ این حاصل یک تلاش است. او از دل و جان برای تیمش وقت گذاشته است. ما بازی های سختی در مرحله گروهی با تیم های عربی داریم. بازی با تیم هایی که غیر از یاران خارجی جدسدشان ، هرکدام بالای 10 بازی دوستانه خوب داشتند درحالی که تیم ما اگر اشتباه نکنم فقط دو بازی دوستانه داشته است. الان این تیم اگر در بازی ها نتیجه نگیرد اتفاق عجیبی نیفتاده است اما اطمینان دارم که تیم ملی نتایج موفقی می گیرد. »

او درباره همه این سال های دور از فوتبالش هم گفت:«راستش مسیر زندگی من جای دیگری رقم خورد. ما فوتبال را حرفه ای بازی نمی کردیم. یادم هست که خیلی دیر به تیم ملی دعوت شدم. مرحوم دهداری به من لطف کرد و اصرار داشت بازوبند تیم ملی را ببندم. مرحوم مرتضی احمدی پولی به من داد که یک فصل به پرسپولیس بیایم و بعد هم که با کمک محمد ضیایی به واشاش رومانی رفتم و مدتی در این تیم بازی کردم وقتی برگشتم به کانادا رفتم و سالهاست که آنجا شرکتی مهندسی دارم که کارهای بازسازی ساختمانی انجام می دهد. »

او درباره ماجرای بازوبند کاپیتانی که دهداری بر بازویش بست می گوید:« بستن بازوبند تیمی که سیروس قایقران را در ترکیب داشت برای خود من کار سختی بود. من زیر بارش نمی رفتم . او اصرار کرد. با سیروس و پرویزخان حرف زدیم. ایشان می گفت نادر باید کاپیتان باشد چون بازیکنی است که در زمین با تیم حرف می زند. می گفت چون من بازیکن زمین خاکی و گل کوچک بودم در زمین مدام با دفاع ها حرف می زنم و ریتم تیم این طوری بهتر اتفاق می افتد. راستش این دلیلی بود که پرویزخان به من و مرحوم قایقران گفت.» او اینگونه درباره رازی سخن می گوید که سال ها سئوالی بزرگ فوتبال ایران بود. او که چهره اش نسبت به آن سال ها تغییرات زیادی داشته ردباره روزهای فوتبالش خاطرات زیادی گفته که بزودی می توانید آنها را در خبرآنلاین بخوانید.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    سلام به همه دوستان،خبرآنلاین عزیزوخانوم جباری متاسفانه شماهابگمونم جزءاون سیصدخبرنگارانی هستیدکه خیلی احساسی وبدورازمنطق طوماری درجهت حمایت ازکیروش امضاء کردید بدون اینکه اصلا فوتبالوبشناسیدوپتانسیل فوتبال.ایران رودرک کنید ،چراازکیروش ۵۰میلیاردی که نزدیک۵سال درفوتبال ایران بوده وفقط سیستمهشت،یک،یک واتوبوسی روبه ماهدیه داده حمایت میکنیدچون ازآرژانتین وبوسنی باختیم ویازده نفره جلوی نیجریه مساوی کردیم،بریدیکم فوتبال ایران روبشناسید،کیروش اگرپروفسور بودجاش توایران نبود،متاسفم براتون،خبرآنلاین اگرباصداقتی چاپش کن.
    • مهدی A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      70 21
      اقای خود منطقی پندار،لطفا همه جوانب را در نظر بگیر بعد به خبرنگار و کیروش انتقاد کن. اگر خیلی به پتانسیل فوتبال ایران اعتقاد داری یک سری به باشگاه های فوتبال در تیم های پایه بزن ببین چجور حق جوونهای بی پناه و بی پارتی و درعین حال مستعدی مثل من و خیلیای دیگه خورده میشه ببین پدر بازیکنای بی استعداد چجور با رشوه دادن به مربی ها جاشون وا میکنن و ما بیرون میمونیم، لطفا سرت رو زیر برف نکن شجاع باش و یکم تحقیق کن، این فوتبال اگر ادمهایی مثل کیروش نداشت تقریبا هیچی نبود با شرایطی که برات توضیح دادم، و اگه خبرنگارها نبودن فساد بیداد می کرد در فوتبال کشور، به افتخار هر چی خبرنگاره و هر چی مربی سالم و مرد مثل کی روشه.
    • رضا US ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      12 17
      کاملا درسته اخه چه اخلاقیه که ما داریم ادمارو تا حد نعوذباله خدا بالا میبریم بعدش هیچی به همین راحتی واقعا هیچی و دوباره همه چیز از اول شروع میشه
    • بی نام GB ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      63 5
      مادریدی ها کسی را الکی به تیمشون نمی برند حتی اگر اونجا نتیجه نکرفت باز کروش بزرگترین مربی بوده که به ایران اومده و این حرفهای شما را فقط موتور گازی ها هی تکرار می کنند ولی نمی بینند که مدتهاست که یه تیم اسیایی ما را نبرده در صورتی که باشگاها به همه از دم می بازند
    • سانی A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      22 5
      شما همیشه ضد کیروش نظر میدی و از حسادت هرچی میخوای میگی.همیشه هم منفیات چندین برابر مثبت هاته.این منفی مثبت و که الکی نیس که.همیشه نظرت منفی میخوره این یعنی مشکل از طرز تفکر شماست پس بجای نصیحت ما برو خودتو نصیحت کن ببین به چه علت نظرت رو کسی قبول نداره اگه درست و بحق بود قبول داشتن وقتی ندارن یعنی به ناحق و نادرسته.پس سعی کن خودت رو اصلاح کنی نه جراید و سایت ها رو..
    • سعید صالحی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      16 2
      یک ایرانی عزیز از فوتبال چی میدونی غیر از پلی استیشن و دیدن بازیهای رئال و بارسا و نام بردن نام صد تا فوتبالیست چیز دیگه ای میدونی سیستم ام دبیلیو سیستم لوزی میدونی خط 4 با خط 6 تو فوتبال چی معنی میده چطور به یه مربی با 30 سال سابقه همچین حرفی میزنی به دور ور خودمون نگاه کن ببین کجا هستیم بجای یاد گرفتن ایراد گزفتن رو یاد گزفتیم شدیم این
    • سعید صالحی IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      35 4
      اونقدری که ما از کیروش انتقاد میکنیم همونقدر فرگوسن تمجید میکنه ما فوتبال رو بهتر می فهمیم یا اونا
    • سعید صالحی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      15 3
      اونقدری که ما از کیروش انتقاد میکنیم همونقدر فرگوسن تمجید میکنه ما فوتبال رو بهتر می فهمیم یا اونا
    • سعید صالحی IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      12 3
      اونقدری که ما از کیروش انتقاد میکنیم همونقدر فرگوسن تمجید میکنه ما فوتبال رو بهتر می فهمیم یا اونا
    • بی نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      3 7
      منم با نظر رضا 21:18:23 موافقم. هیچی دیگه ... واقعا هیچی به هیچی ................... بعدش هیچی دیگه هیچی
    • بی نام GB ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      2 0
      آیا شما سخنگوی کانون مربیان هستید؟
  • بی نام DE ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    16 79
    میدونم که منتشر نمی کنی ولی نادر میراحمدیان اصلا تیم ملی نبود تا کاپیتان باشه. یه گل شانسی در جام آزادگان به عابدزاده زد اون هم در فینال جلوی استقلال که آخرش هم دو یک باختیم. اشتباه در اخبارهاتون داره زیاد میشه.
    • دکتر CA ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      20 1
      ادر میراحمدیان تیم ملی بود
    • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      25 1
      دوست بی نام عزیز اگه سن شما به اون زمان قد نمی ده یا حافظه ات یاری نمی کنه، کاشکی یه نگاهی به عکس آخری می انداختی، به نظر شما نفر اولی که از سمت راست کنار نادر محمد خانی نشسته کیه؟
  • بی نام US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    2 9
    تیم ملی با اقای دهداری به کجا رسیده ؟چه مقامی اورده ؟
  • یاسر A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    12 0
    تیتری که انتخاب کردید نماینده ی خوبی برای تمام صحبتهای ایشون نیست. آقای میراحمدیان میگه: "راستش وقتی بحث فوتبال و کیفیت بازی می شود ، خودم هم یکی از منتقدان او هستم. شاید کاری که بازیکنان کروش در زمین می کنند اسمش فوتبال نباشد... اما کاری که این مرد برای فوتبال ایران داشته یک تغییر نگرش بزرگ است."
  • یک ایرانی درجواب مهدی A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 4
    سلام دوست عزیز،منم حرف شمارو میزنم میگم بجای 50میلیارددادن به یک شخص این پولوبه برنامه ریزی واسه کشف استعدادهایی چون شما بکنند،ضمنا من خودم ازنظرتوانایی ومهارتهای فوتبال بدون اغراق ازنوابغ این ورزش بوده وهمدوره،مهدی کریمیان دربوشهروکاپتان تیمم بودم ولی مشکلاتم نذاشت ادامه بدم ومن دلسوز استعدادها بینظیر کشورم چون شماهاهستم