ایسنا نوشت:

وزیر دادگستری گفت: حمایت برخی دستگاه‌ها به گسترش تخلفات شرکت‌های پدیده،تبرک و پردیسبان دامن زد.

مصطفی پورمحمدی گفت: متاسفانه شرکت‌های پدیده، تبرک و پردیسبان طی چند سال گذشته تخلفات زیادی انجام داده‌اند.او گفت: قوه قضاییه با آگاهی از تخلفات صورت گرفته به طور مکرر تذکراتی را به مدیران این شرکت‌ها داده بود، ولی متاسفانه این افراد به این هشدارها توجهی نکردند. 

پورمحمدی گفت: در کنار بی‌توجهی مدیران این شرکت‌ها، حمایت برخی دستگاهها در تخصیص تسهیلات، برخی مجوزها و امتیازات به این واحدها باعث شد این مجموعه‌ها بتوانند به راحتی قوانین را نادیده گرفته و نقض کنند.

وزیر دادگستری در ادامه با رد فرضیه دولتی بودن این شرکت‌ها، گفت: هرچند رد پای برخی مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در این تخلفات شناسایی شده، ولی هیچ یک از این شرکت‌ها دولتی نبوده و وابستگی به دولت نداشته‌اند.

پورمحمدی یادآور شد: دولت یازدهم از ابتدا نسبت به فعالیت این بنگاه‌ها حساسیت داشت و خواستار شفاف‌سازی د رخصوص چگونگی فعالیت این شرکت‌ها از سوی مدیران آنها بود.

این مسئول در پایان گفت: خوشبختانه اکنون نگاه مشترکی بین دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه برای بررسی تخلفات صورت گرفته ایجاد شده که امید است این بررسی‌ها جامع و نتیجه‌بخش باشد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    17 42
    آن روزی که مقام معظم رهبری آن پیام معروف را به کنفرانس مقابله با فساد فرستادند و از رئیس جمهور و مسئولان خواستند که اقدام عملی معنا دار به جای برگزاری نشست و سمینار انجام دهند ، چنین شرکت ها و افرادی باید حساب کار دستشان می آمد. اما صد افسوس که مال دنیا چشم آدم را بدجور کور می کند.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    44 2
    اره دولتی نیستن ولی آقا زاده های همین دولتی ها بر مسند کار اند
  • محمد A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    49 2
    چرا هنوز تبرک در تلویزیون تبایغ میکنه؟
  • کارگر پدیده شاندیز IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    42 7
    مردم که مسخره ناتوانی دولتیها در اداره امورات نیستند ، الان شش سال آزگاره که از طریق روزنامه های دولتی و تمامی کانالهای صدا و سیمای دولتی و بیلبوردهای تبلیغاتی باز هم دولتی دارند شب و روز مردم را در معرض تبلیغات قرار میدهند ، آقای دادستان مشهد هم که قطعا شغلی دولتی دارند بعد از شش سال از خواب بلند شده اند و یاد ضرر و زیان مردم افتاده اند ، معلوم نیست فرماندار و شهردار و استاندار و انواع و اقسام مدیر کلهای دولتی کجا بوده اند ، حالا که هزاران نفر در پروژه مشغول کارند و مردم رفته اند سهام خریده اند آنهم بعد از شش سال میگویند این شرکتها تخلف انجام داده اند یا شاید قضیه حسابهای شخصی است . آقای وزیر نگفتند که معاونت پیشگیری از جرایم وزارت دادگستری تا حالا کجا بوده ، دولتیها باید ضرر ما را بدهند
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    29 6
    چرا دولتها همیشه باید از جیب مردم هزینه کنند ، چرا باید در جهت ضرر و زیان مردم گام بردارند ، چرا باید سرمایه ها را به باد بدهند ، چرا باید عامل درجه یک بیکاری و فقر و عقب ماندگی باشند ، چرا به بخش خصوصی به دید دزد و قاتل و جانی و شیاد و کلاه بردار و فاسد نگاه میکنند در حالیکه همه اینها از همین طرز نگرش و تفکر درآمده اند
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    29 6
    بجاي اين حرفها قانون شركتهاي سهامي خاص را اصلاح كنيد تا جلوي تخلفات قانوني گرفته شود.
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    4 1
    با این اوصاف نه تنها کمکی به اقتصاد ورفع بیکاری نمیشه بلکه باعث فرار سرمایه وعدم ایجاد اشتغال میشه لطفا سنجیده و دور از حب وبغض وبازی های سیاسی عمل کنیم مردم دارن زیر مدیریت چندگانه وبدون تدبیر له میشن.همین امروز خبرگزاریها نوشتن 600موسسه لیزینگ غیر مجاز فعالیت میکنن این همه موسسه مالی و اعتباری بدون مجوز .پس معطل چی هستین برید ببندید دیگه باور کنیم برخورد با پدیده از روی حب وبغض نیست ؟وبرای اصلاح امور مردم است
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    5 6
    واقعا برام جای سواله که چرا الان یادتون افتاده؟؟؟؟ الانی که 30000نفر تو این مجموعه مشغول کارن پدیده جز اشتغال زایی و ابادانی کشورمون ایرااان کاری نکرده
  • مسعود IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    6 0
    خواهشمندم در رابطه با سهام هایی که از ناحیه پدیده شاندیز به مدت 3ماه بلوکه شده نیز پیگیری فرمایید که تکلیف این قشر از سهامدارها چه می شود؟ الان اکثر سهامدارهای پدیده رفتن سهاماشونو فروختن. ولی ما چی؟ تکلیف ما چی میشه؟ ما باید همینطوری بشینیم و منتظر بمونیم؟ این چه وضعیه آخه؟
  • مجتبی A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    3 6
    چرا دروغ میگی کجا دفاتر یکی بعد از دیگری پلمپ شدند
  • بی نام EU ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    2 13
    بابا تو رو خدا همانطور که موسسات مالی را به خاطر پول مردم منحل نکردید تمام سرمایه های مردم توی پدیده است . بزارین مردم به پولشون برسند . تاکنون چند نفر با این خبرها سکته کردند.
  • بی نام US ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    5 19
    شما رسانه ها و مسعولین یه روز باید جواب پس بدید به خدا که با این کاراتون خود خدا رم خسته کردید .. نتیجه 20 سال تلاش و سرمایه زندگیم تو پدیدست تو پدیده ای که با تمام وجودم دوسش دارمو بش ایمان دارم اینو بدونیید ما هم انسانیم ما هم ایرانیم خیلی ها مثل من زحمت کشیدند و تمام داراییشون که 20 میلیونم نمیشه گزاشتن تو پدیده ازتون خواهش میکنم نزارید ما به خاک سیاه بشینیم که اگه پول مردم بره منتظر عزاب سخت برای خودتونو خوانوادتون باشید چون خیلی از پول ها پول کارگریه ..من الله توفیق امیدوارم پیاممو بزاری
  • علی A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    3 4
    برادر میخواستی طمع نکنی پول بیزبونت رو برای سود حروم ندی دست دیگران