رویترز: قیمت نفت بالاترین رشد روزانه را در دو سال اخیر تجربه کرد

ایرنا نوشت:

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بهای نفت در معاملات پایانی روز چهارشنبه (٢٤ دی ماه) بالاترین سطح رشد روزانه را در بیش از دو سال اخیر را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا از این خبرگزاری، با کاهش اندک فشارهای ناشی از عرضه بیش از حد نفت در جهان و تمرکز معامله گران بر داد وستدهای فنی در آستانه زمان سررسید، بهای نفت در معاملات پایانی روز چهارشنبه با پایان دادن به چهار روز کاهش، بیشترین رشد روزانه را در دو سال اخیر تجربه کرد.

نفت خام برنت و نفت خام دابلیوتی آی آمریکا هر دو تحت تأثیر گزارش دولت آمریکا قرار گرفتند، گزارشی که نشان داد به دلیل رشد تولید داخلی آمریکا، ذخیره نفت خام این کشور هفته گذشته بیش از انتظار افزایش یافته است. با این حال بازار بر روی دادوستدهای فنی متمرکز شد.

قیمت نفت خام برنت در معاملات پایانی روز چهارشنبه با دو دلار و ١٠ سنت افزایش، معادل ٤,٥ درصد، به ٤٨ دلار و ٦٩ سنت در هر بشکه رسید که بیشترین میزان رشد روزانه از ماه ژوئن سال ٢٠١٢ تاکنون به شمار می رود.

همزمان با افزایش ذخیره سازی و همچنین تداوم عرضه بیش از حد نفت در جهان، شاخص قیمت نفت خام برنت روز سه شنبه (٢٣ دی ماه) به ٤٥ دلار و ١٩ سنت رسید که پایین ترین سطح از ماه مارس سال ٢٠٠٩ تاکنون بود.

نفت خام دابلیو تی آی آمریکا نیز در معاملات پایانی روز چهارشنبه با دو دلار و ٥٩ سنت افزایش، معادل ٥,٦ درصد، با قیمت ٤٨ دلار و ٤٨ سنت در هر بشکه معامله شد که بیشترین مقدار رشد از ماه اوت سال ٢٠١٢ میلادی به شمار می رود.

براساس این گزارش، بهای بنزین آمریکا برای معاملات آتی به دلیل افت تولید پالایشگاهها بیش از ٦ درصد افزایش یافت.

با وجود افزایش بها، قیمت های نفت در روز چهارشنبه در پایین ترین سطح در ٦ سال اخیر باقی ماند. با افزایش عرضه نفت در جهان و پیش گرفتن آن از تقاضای نفتی، قیمتهای این محصول از ماه ژوئن تاکنون حدود ٦٠ درصد کاهش یافته است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    1 1
    علت افزایش قیمت نفت گمانی زنی ها در مورد توافق هسته ایی ایران است.