اعتماد نوشت:


٢٥ دي ماه امسال به دنبال تماس زني جوان با مركز فوريت‌هاي پليسي ١١٠ تهران، ماموران در جريان وقوع يك فقره قتل در خيابان ابوريحان قرار گرفته و به سرعت تيمي از كارآگاهان را براي بررسي موضوع به محل اعزام كردند.
زن جوان در مكالمه كوتاه خود با ماموران خبر از فاجعه‌يي هولناك داده بود؛ فاجعه‌يي كه با حضور ماموران در صحنه جرم مهر تاييد بر آن زده شد. سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس تهران بزرگ در تشريح روند رسيدگي به پرونده گفت: با حضور ماموران در صحنه جنايت مشخص شد مرد جوان با نقشه‌يي از پيش طراحي شده، همسر سابق خود را به خانه‌اش كشانده و در اقدامي جنون‌آميز او را به قتل رسانده است و اكنون نيز قصد خودكشي دارد.
بوي شديد ناشي از انتشار گاز فضاي داخلي ساختمان را در محاصره كامل خود داشت و تنها جرقه‌يي كوچك نياز بود تا انفجاري بزرگ دل آسمان را بشكافد و ساختمان را به تلي از خاك بدل سازد. ماموران كه از نقشه متهم براي خودكشي و انفجار ساختمان آگاه شده بودند به سرعت فلكه اصلي گاز ساختمان را قطع و با انجام اقدامات ايمني اوليه نقشه او را خنثي كردند.
به گفته سرهنگ حاجي‌زاده، ماموران پليس پس از انجام اقدامات اوليه ايمني با رعايت نكات پليسي به داخل ساختمان يورش برده و دراقدامي ضربتي، قاتل را كه بالاي سر جسد همسر سابقش نشسته بود دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل كردند.
همزمان با انتقال متهم به پليس آگاهي، پرونده‌يي مقدماتي با موضوع «قتل عمد» تشكيل شد و در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و تيمي از كارآگاهان مسوول رسيدگي به آن شدند. تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه متهم چهار سال پيش از همسر خود جدا شده بود و در اين مدت بر سر حضانت پسر ٩ ساله‌اش مدام با او درگيري داشت؛ اختلافاتي كه نقطه پاياني نداشت و سرانجام شومي براي مرد و زن جوان رقم زد.
 در تحقيقات كارآگاهان از خانواده مقتول مشخص شد متهم در روز حادثه از نبود اعضاي خانواده همسر سابقش در خانه استفاده كرده و با مراجعه به محل زندگي آنها با بهانه پايان دادن به اختلافات گذشته، مقتول را به خانه شخصي‌اش كشانده است و مقتول نيز كه تصور مي‌كرد همسر سابقش قصد رفع اختلافات را دارد پيشنهاد او را مي‌پذيرد، غافل از اينكه او پاي در قتلگاه خود مي‌گذارد و اين رفتن، بازگشتي نخواهد داشت.
همزمان تيمي از كارآگاهان مشغول بازجويي از متهم شدند. مرد جوان به آنها گفت: «روز حادثه همسر سابقم را به خانه‌ام بردم كه دوباره بين ما درگيري اتفاق افتاد و ناگهان او را به قتل رساندم. پس از آن قصد داشتم با منفجر كردن خانه به زندگي خود پايان دهم بنابراين شيرهاي گاز را باز كردم اما با حضور ماموران در صحنه در انجام نقشه خود ناكام ماندم.»
همزمان سرهنگ حاجي‌زاده زمان بيان علت مرگ مقتول را به نهايي شدن گزارش پزشكي قانوني ارجاع داد و در اين خصوص گفت: روي جسد مقتوله هيچ‌گونه آثار ناشي از اصابت جسم تيز وجود ندارد. پرونده نيز در مراحل مقدماتي است و جسد مقتول به پزشكي قانوني منتقل شده است.
به اين ترتيب متهم با قرار بازداشت موقت صادر شده از سوي مقام قضايي و براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395949

برچسب‌ها