اشعار این کتاب با زبانی به دور از پیچیدگی و بیانی رسا و قابل درک در بیان بندگی حضرت حق، وصف زندگی برخی ائمه(ع) و همچنین برخی مسائل روز دنیای اسلام سروده شده است.

به گزارش خبرآنلاین، «پنجره‌ای به آفتاب»، تجدید نظر در اشعار منتشر شده استاد مشفق کاشانی است که در کتابی به همین نام گردآوری شده است. اشعار این کتاب با زبانی به دور از پیچیدگی و بیانی رسا و قابل درک سروده شده است. در این اشعار، زنده یاد مشفق با اخلاص و صمیمتی خاص با معبود یگانه نجوا می‌کند و از خطاهای مرتکب شده طلب بخشش می‌کند.

مشفق همچنین در سروده‌های خود، پرداختن به مقام ائمه معصومین علیهم السلام را مدنظر قرار داده است و برخی از اشعار او در مقام پیامبر اکرم (ص) سروده شده است. «مولود کعبه» هم نام شعری در وصف مولای متقیان علی (ع) است. مشفق با تعابیری کنایی و استعاری، تصویری از حادثه کربلا را نیز رقم زده است و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع) و سایر ائمه علیهم السلام را در عناوینی مانند عید غدیر، شهادت بانو، بعثت پیامبر و ... مورد پردازش قرار داده است.

او البته در این مجموعه از پرداختن به اتفاقات قرن اخیر نظیر جنگ افغانستان، بوسنی و فلسطین نیز غافل نبوده است. پنجره‌ای به آفتاب در 236 صفحه و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

سروده گل باغ نرگس از مجموعه شعر «پنجره ای به آفتاب» را در ادامه می خوانید:

شبي‌ با نسيم‌ سحر خواهد آمد
گل‌ از پرده‌ روزي،‌ به در خواهد آمد

گل‌ باغ‌ نرگس‌ ز بستان‌ زهرا
چو نور حسن‌، جلوه‌گر خواهد آمد

چو جان‌ مصور، چو عدل‌ مجسم‌
به‌ دفع‌ ستم‌، از سفر خواهد آمد

بهشتي‌ دگر در گذرگاه‌ هستي‌
برآيد، كزين‌ رهگذر خواهد آمد

به‌ يك‌دست‌ قرآن‌ و در دست‌ ديگر
برآورده‌ تيغ‌ دو سر خواهد آمد

به‌ سرمنزل‌ عشق‌ آن‌ موج‌ رحمت‌
ز درياي‌ خون‌ و خطر خواهد آمد

چراغ‌ هدايت‌، فروغ‌ ولايت‌
ز ره‌، مهدي‌ م‍ُن‍ْت‍َظ‍َر خواهد آمد!

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =