ایسنا نوشت:

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه زنان خانه دار و دانشجویان در حوزه جمعیت غیرفعال محاسبه می شوند، افزود: 30 درصد از نیروی بیکار کشور دارای تحصیلات عالیه هستند و در آینده این مشکل بیشتر خواهد شد.

کوروش پرند در جشن خودکفایی و کاریابی 5 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر با پدیده جمعیت غیرفعال در کشور مواجه هستیم که این افراد جزو جمعیت بیکار محاسبه نمی شوند.

پرند تصریح کرد: بیش از 40 میلیون نفر جزو جمعیت غیرفعال کشور محسوب می شوند و 5.3 درصد این افراد دارای تحصیلات عالیه هستند و برآوردها نشان می دهد هر ایرانی 3.7 افراد را پشتیبانی می کند که عدد بالایی است و باید جمعیت غیرفعال را به جمعیت فعال و شاغل تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته هر نفر در خانواده به طور متوسط 2.3 افراد را پشتیبانی می کند.

وی افزود: در سال جاری استان کرمان 11 هزار و 484 نفر جویای کار بوده اند که بیش از 36.27 درصد این افراد دارای مدرک کارشناسی بوده اند و تعداد زیادی از این افراد یعنی بیش از 80 درصد فاقد مهارت هستند.

پرند تصریح کرد: بحث مهمی که در شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی به آن نیاز داریم، توسعه کسب و کارهای کوچک، متوسط و مشاغل خانگی است.

وی بیان کرد: در مشاغل خرد و کوچک می توانیم با متوسط 30 میلیون تومان اشتغال ایجاد کرده و در حوزه پتروشیمی اگر بخواهیم کار کنیم، باید 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم که یک اشتغال ایجاد شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تصویب سه طرح در شورای عالی اشتغال، گفت: توانمندسازی و آموزش های مهارتی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان با تاکید بر اشتغال پایدار یکی از این طرح هاست.

وی افزود: توانمندسازی و آموزش های مهارتی برای روستائیان طرح دیگر است که به عشایر، روستائیان، مناطق مرزی و مناطق محروم با تاکید بر اشتغال پایدار اجرا خواهد شد.

پرند تصریح کرد: آموزش تولید و بازاریابی طرح دیگر مصوب است که در حال حاضر در مناطق مختلف با موفقیت پیش می رود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    1 0
    آقای پرند ضمن تشکر از شما و خدمات خوب شما. فرض مثال ما یکی دو سال هم رفتیم دنبال مهارت و کلی به سازمان شما پول دادیم و وقتمون رفت آیا شما شغل مارو تضمین میکنید؟هجده سال تو سختترین رشته درس خوندیم و پول ریختیم و جون کندیم با فوق لیسانس بیکاریم حالا شما میگی برو مهارت آموزی؟ در ضمن بنده چهار مدرک فنی و حرفه ای هم دارم ولی کو کار؟