رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران: احمدی نژاد در پوشش اجرای اصل ۴۴ مالکیت‌ها را به بستگانش واگذار کرد

ایلنا نوشت:

رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران گفت: در پوشش اجرای سیاست های اصل 44 به جای واگذاری مالکیت ها و سهام بخش دولتی به بخش خصوصی شروع به دادن مالکیت ها به وابستگان خود کرد برای اینکه بتواند جای پایی در حاکمیت برای خودش داشته باشد.

محمدرضا بهزادیان رئیس اسبق اتاق بازرگانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا بخش خصوصی واقعی در کشور ما وجود دارد یا خیر، گفت: چنانچه بخش خصوصی در بازار خالی از انحصار و رانت فعالیت کند و سودآوری بزرگی هم داشته باشد خیلی خوب است و استقبال هم می شود اما جایی که بخش خصوصی در مضیقه قرار گرفته و به زنجیر بسته می شود و در مقابل بخش دولتی دستش باز می ماند زیرا گمرک خاص دارد و بانک ها را در اختیار دارد و از مالیات معاف می شوند بخش خصوصی جای مناسبی ندارد.

وی افزود: هر مدیر دولتی که در جامعه تولید ثروت کند و در بازار پر رقابت به اقتصاد ملی خدمت کند بسیار هم پسندیده و بجاست اما در همه سالیان گذشته شاهد بودیم که چه در عرصه پیمانکاری طرح های عمرانی چه در صنایع و نفت و گاز به بهانه های مختلف دولت نهم و دهم نیروهای مسلح را وارد کرد و حتی در پوشش اجرای سیاست های اصل 44 به جای واگذاری مالکیت ها و سهام بخش دولتی به بخش خصوصی شروع به دادن مالکیت ها به وابستگان خود کرد برای اینکه بتواند جای پایی در حاکمیت برای خودش داشته باشد ضمن اینکه شاهد ظهور امثال سایر نیروهای غیر بابک زنجانی نیز در دولت گذشته بودیم.

بهزادیان در خصوص دلیل تمایل دولتی ها به حضور در اتاق بازرگانی تصریح کرد: حضور دولتی ها در اتاق نه تنها مفید نیست بلکه مضر است چرا که در سطح بین الملل هم اتاق بازرگانی ما را بعنوان یک نهاد غیر دولتی نمی شناسند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر دولت روحانی همچون دولت هاشمی و خاتمی در اتاق نماینده دارد بر اساس بینش اعضا رای و حضور دارند اما در دولت احمدی نژاد یک رای پادگانی و دستوری به نمایندگان دولت داده می شد که مسیر انتخابات را تحت الشعاع خود قرار می داد.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: اتاق جای عضو سالاری است نه جای این است که هیات رئیسه ای بیاید که به هیئت منتخبش رانت بدهد و هیات نمایندگان نیز به هیات رئیسه رانت دهد همانند آن چیزی که در این سالیان گذشته وجود داشته است.

وی اظهار داشت: از جامعه ده ها هزار نفره اتاق بازرگانی فقط گروه کوچکی می توانند از امتیازات آن برخوردار شوند لذا طبیعی است که کسانی که بیرون از این جامعه کوچک قرار گرفته اند تمایل به ورود به آن داشته باشند.

بهزادیان تاکید کرد: البته نباید فراموش کنیم که اتاق یک سازمان غیر انتفاعی است یعنی کسی نباید از آنجا منتفع شود اما متاسفانه به دلیل رانت موجود در این جامعه کوچک افراد مختلف به انحای گوناگون از آن منتفع می شوند.

وی در خصوص احتمال حضور تیم دولت قبلی در انتخابات پیش روی اتاق گفت: طبیعی است که تمام جناح های سیاسی برای حضور در اتاق تلاش کنند و ما بعنوان تحول خواهان از رقابت شفاف و سالم استقبال می کنیم ضمن اینکه اعلام می کنیم به دلیل کارنامه درخشان گذشته که مورد وفاق همگان است حتی با حضور نمایندگان دولت قبل با همه رانت ها، نمایندگان دولت فعلی، نیروهای مسلح و یا هر حزب و جناح سیاسی تحول خواهان پیروز انتخابات خواهند بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    3 0
    یادمه همین اتهامو احمدی نژاد به خاتمی زد
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    3 0
    کلوخ وجدان ؟؟؟تا حالا شما ها و امثال شما ها کجا بود ؟؟؟؟؟قانون بنویس های پاداش بگیرها کجا بودن ؟؟؟؟؟؟سر گر می خوبی بود ؟؟؟؟؟//و امثال من که حکم مستا جر را داریم و صاحب خانه مدیران فامیلی و صاحب مکنت و منصب و ثروت اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این ها چیه ؟؟؟؟؟مگر تا حالا نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • م A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    3 0
    سلام حالا که با گردن کلفتی یک قدم هم توی دادگاه پا نمیگذاره وقتی اموال مستمری بگیر و بازنشسته را بالا بکشه کسی هم بهش نگه چرا حالا همه بیایند امار بخور بخورشها را رو کنند چه فایده داره...