رئیس موسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(ره): پایین کشیده شدن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو مایه تاسف است

مهر نوشت:

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ماجرای پایین آورده شدن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو در تهران اقدامی ناپسند بود، در عین حال گفت: فکر می‌کنم در این کار تعمدی وجود نداشته است.

حمید انصاری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) صبح امروز دوشنبه ۶ بهمن در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد به پایین کشیده شدن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو در جریان تظاهرات اعتراضی هفته گذشته در تهران، گفت: من خبر منتشرشده و تصاویر مربوط به آن را دیدم. مایه تاسف ما بود، اما فکر می‌کنم در این کار تعمدی وجود نداشته است. این اتفاق ناشی از احساسات پاک جوانان ما بود که از رفتار دوگانه غرب عصبانی بودند. آنها شاهدند که چگونه با طرح موضوعی به نام اسلام هراسی و سوءاستفاده از فضای سیاسی جهان در حال خدشه وارد کردن به باورهای اسلامی هستند.

انصاری ادامه داد: برای خود من با عنوان کسی که ۴۰ سال است فضای سیاسی ایران و جهان را رصد می‌کنم ماجرایی مانند راهپیمایی انجام شده در پاریس در هفته گذشته یک شوی تمام عیار بود. البته اصل همدردی با قربانیان چنین حادثه ای جدی است و ما همواره خشونت و ترور را محکوم می کنیم این موضوعی است که همواره از اصول انقلاب بوده و حضرت امام (ره) همیشه پیام انقلاب ما را گفتگو با سایر ملت ها عنوان کرده بودند، اما به هر حال این سوال باقی است که چنین حوادث تروریستی ساخته دست کیست؟ القاعده و داعش را چه کسانی ساختند و تجهیز کردند؟

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) گفت: جوانان ما وقتی می بینند از یک فضای ضد بشری و خشن در حال سوءاستفاده برای مطرح شدن نام اسلام است، عصبانی می شوند و طبیعی است که در حرکت های خود بخواهند هر چیزی را که نشانه ای از این سوءاستفاده باشد از بین ببرند. البته این اقدام آنها کار پسندیده ای نبود و نباید فراموش کنیم که تمام رفتارهای ما در معرض دید رسانه های جهان است که از آن برداشت سوء هم می شود.

او گفت: نوفل لوشاتو برای انقلاب اسلامی نقطه عطفی است که نمایانگر تعامل و گفتگوی ما با جهانیان است که پایه گذارش شخص حضرت امام (ره) بوده است و به همین خاطر باید چنین نام‌های ارزشمندی را حفظ کرد.

انصاری همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد بودجه موسسه در سال آینده و افزایش آن گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) بودجه مشخصی دارد که اگر بخواهیم تکالیفی که دولت مبنی بر افزایش حقوق و مزایا را برای سال آینده تعیین کرده با آن بسنجیم باید بگویم که بودجه ما برای سال آینده ۱۴ درصد از سال جاری نیز کمتر شد و ما هم در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای کاهش برنامه هایمان متناسب با این کاهش هستیم.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: مساله ای که هفته گذشته در قالب افزایش بودجه مطرح شد، این نکته بود که دولت هر ساله کمک هایی را به آستان حضرت امام (ره) برای تکمیل و ساخته شدن انجام می دهد اما امسال بخاطر اینکه اعلام شد باید چنین بودجه هایی به صورت متمرکز پرداخت شود، آن ردیف از بودجه نیز در کنار بودجه موسسه قرار داده شد و به همین خاطر شائبه افزایش بودجه برای موسسه پدید آمد. این در حالی است که همان بودجه افزوده شده در قالب تسهیلات بانکی که می بایست بازپرداخت شود، به موسسه ارائه شده است البته ما هم از امام راحل آموخته ایم که باید صرفه جو باشیم و فشاری به دولت برای افزایش بودجه نیاوریم.

او ادامه داد: دولت و مجلس همواره برای افزایش بودجه به ما عنایت کافی را داشته اند اما ما هیچوقت تمایلی برای افزایش چندین برابری بودجه نداشته ایم و بر این باوریم که می توان با بودجه های کم، کارهای بزرگ انجام داد.

انصاری در پایان از ایجاد رشته ادبیات انقلاب اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی این موسسه خبر داد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =