یک عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران معتقد است که منافع پیوستن به WTO بیش از مضار آن است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان می گوید:واردات کالا به داخل کشور باید بر اساس استراتژی بازرگانی کشور و بر مبنای تجارت جهانی صورت گیرد.

ابراهیم جمیلی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی صنایع معادن ایران با اعلام این مطلب گفت:در راستای مدیریت واردات باید به فرمول تجارت جهانی که شامل تولید داخلی نیز می‌شود، توجه شود.

وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون بسیاری تولیدکنندگان و حتی مسوولان از حضور در سازمان تجارت جهانی به دلیل رقابتی بودن آن، ترس دارند در صورتی که ورود کشور ما به این بازار هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد ولی به یقین عضویت ما در این سازمان به سود اقتصاد کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مبحث مدیریت واردات و عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی باید در برنامه پنجم توسعه لحاظ شود، افزود: باید در راستای منافع ملی اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت کنار هم قرار بگیرد تا آینده اقتصادی کشور دچار مشکل نشود.

جمیلی درباره تعیین نرخ تعرفه گفت: تنها راه حمایت از تولید داخلی، افزایش نرخ تعرفه‌ها نیست به همین دلیل تعیین نرخ تعرفه باید براساس حمایت مولفه‌هایی همچون حمایت از مصرف‌کننده، وضعیت اشتغال، از کیفیت محصولات داخلی صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =