سرانجام وزارت ورزش و جوانان مجوز نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج را داد که از 18 بهمن ماه آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهمن بهمنی مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری گفت: برای ایجاد مراکز مشاوره تخصصی با سازمان نظام روانشناسی تفاهم نامه‌ای منعقد شد که طبق آن وزارت ورزش و جوانان مراکز تخصصی ازدواج فراهم می‌کنند.

او ادامه داد: هدف ما زمینه سازی ترویج فرهنگ ازدواج‌های سالم و آسان است و از مجموع 50 مرکز تخصصی مشاوره 25 مرکز در تهران و مابقی در استان ها است.

او تاکید کرد: بازار ارائه خدمات مشاوره‌ای ازدواج مناسب نیست اما ما تصمیم گرفتیم به افرادی مجوز بدهیم که 35 سال به بالا، متاهل، 5 سال سابقه فعالیت در حیطه مشاوره خانواده و همچنین حسن شهرت بر اساس عرف داشته باشند و صلاحیت آنها از منظر عمومی وقتی تایید می‌شود که با دو امضا از سازمان نظام روان‌شناسی و وزارت ورزش و جوانان مجوز آنها صادر شود.

خیرین و مشاوره

بهمنی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج است که به وسیله خیرین و هماهنگی‌های آنها تشکیل خانواده است.

او گفت: خیرین قرار است که علاوه بر کمک های خرید جهیزیه شرط مشاوره قبل از ازدواج را هم بگذارند و این موضوع در استانهای صفهان، قم و سمنان در حال پیگیری است .

ازدواج در مراکز دولتی

او یکی از برنامه های این وزارت خانه برای ترویج فرهنگ ازدواج را ایجاد تسهیلات ازدواج در دستگاه های دولتی از سال آینده اعلام کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که کارکنان دستگاه‌های دولتی شرایط ازدواج را باهم فراهم کنند چرا که بهتر است کارمندان یا کارکنانی که در یک اداره با هم هستند و  شرایط ازدواج مناسب دارند ازدواج کنند.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    48 40
    عادلانه نیست. چرا باید اینقدر زن در ادارات دولتی باشد. اینها با هم ازدواج بکنند و حقوق و مزایای خوب بگیرند آنوقت کلی پسر بیرون بیکار یا کم در آمد باشد و نتواند ازدواج کند؟ یک دختر دیگر هم مجرد بماند؟ کاری کنید کارمندان مرد ازدواج کنند. کارمندان زن نباید حمایت شوند تا بیکاری مردان کمتر شود. اینقدر زن استخدام نکنید. پسرها بیکارن. مجردن یک خانواده تا حلقوم بخورن یه خانواده گشنه باشن؟ این انصافه؟
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    14 12
    مواظب باشيد مركز فساد نشن...
    • بی نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      14 8
      بعضی ها هرکجا نگا می کنند به دنبال فساد هستند نکنه فرافکنی می کنید؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    0 4
    آخه هه آقایان ادارات که مجرد نیستند باز بحث ازدواج مجدد و طلاق زن اول و....