فیلمساز سرشناس آمریکایی ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم کن سال 2010 را بر عهده دارد که 12 تا 23 ماه مه برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرآنلاین، فیلمساز 51 ساله در بیانیه‌ای درباره ریاست داوران جشنواره کن گفت: «مثل رویایی است که به واقعیت پیوسته است.»

برتن افزود: «پس از آنکه سال‌های آغازین عمر خود را به دیدن انبوه فیلم‌های ترسناک گذراندم، بالاخره آماده پذیرش این مسئولیت شده‌ام»

او ادامه داد: «وقتی به کن فکر می‌کنید، انگار به دنیای سینما فکر می‌کنید. و از آنجا که سینما همیشه برای من مثل یک رویا بوده، این هم رویایی است که واقعیت پیوسته است.»

هشت عضو دیگر هیئت داوران جشنواره کن که درباره برنده جایزه نخل طلا تصمیم می‌گیرند، ماه آوریا مشخص می‌شود.

ژیل ژاکوب رئیس جشنواره کن از برتن به عنوان «یک جادوگر» یاد کرد و گفت: «ما امیدواریم جنون دوست‌داشتنی و طنز گوتیک او به کمک کن بیاید.»

برتن که در کالیفرنیا به دنیا آمده، خالق تعدادی از سیاه‌ترین و به یادماندنی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از جمله «بیتل جوس»، «ادوارد دست قیچی» و «سیاره میمون‌ها» است.

او 14 فیلم در کارنامه دارد و از دیگر ساخته‌های او می‌توان به «بتمن»، «بتمن بازمی‌گردد»، «اد وود»، «مریخ حمله می‌کند!»، «اسلیپی هالو»، «سیاره میمون‌ها» و «ماهی بزرگ»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «سوئینی تاد: آرایشگر شیطان‌صفت خیابان فلیت» اشاره کرد.

برتن فیلم سه‌بعدی «آلیس در سرزمین عجایب» با بازی جانی دپ را آماده نمایش دارد که از روی رمان معروف لوییس کارول ساخته شده است.

خبرگزاری فرانسه / 26 ژانویه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =