تفاهم نامه همکاری بین سازمان بهزیستی کشور و قوه قضاییه با موضوع مشاوره های ازدواج و پیشیگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه امضا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این مراسم گفت: در دستگاه قضا چیزی به عنوان مشاوره قضایی نداریم درحالیکه طبق قانون در دادگاه باید مراکز مشاوره ایجاد شود.

محمد باقر الفت گفت: با توجه به حجم پرونده های طلاق در دادگاه ها به مشاوران بسیاری نیاز داریم اما با یک جلسه مشاوره کار انجام نمی شود.

او گفت: بعضی از دادگاه ها ازفضای مناسبی برای استقرار مشاوران برخوردار هستند اما به دلیل کمبود فضا بیشتر مشاوره ها در بیرون از دادگستری انجام می شود که البته هزینه ای دارد.

او ادامه داد: دادگاه های خانواده موظف هستند قبل از صدور حکم موازی، عدم سازش را با نظر مشاوران تخصصی امضا کنند و با امضای تفام نامه ای با سازمان بهزیستی جهت پیشگیری از طلاق امروز به نوعی این مشاوره ها به صورت تخصصی تر انجام می شود.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، کار دستگاه قضا را در مشاوره مدیریت دانست وگفت: این کار تخصصی است که توسط متخصصان از سازمان بهزیستی انجام می شود و کار دستگاه قضا مدیریت سیاست های پیشگیرانه است .

طرح جامع بشیر

همچنین همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی گفت: هم اکنون یک هزار و 360 سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارند.

او تاکید کرد: سندی که امروز به امضا رسید، سندی جامع الاطراف است و سازمان بهزیستی از تمام ظرفیتش در حوزه تحکیم خانواده استفاده خواهد کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ، خانواده و تحکیم آن را از نگرانی های رهبری دانست و گفت: به همین مناسبت ، تحکیم بیش از پیش خانواده را جز برنامه های راهبردی سازمان بهزیستی درنظر قرار داده ایم که این موضوع را با آموزش های میدانی ، پیش خواهیم برد.

هاشمی اصول مشترک در همه دستگاه ها را پیشگیری عنوان کرد و اظهارداشت: پیشگیری از طلاق را در قالب «طرح جامع بشیر» در حال اجرا داریم که سهم عمده آن بر عهده قوه قضاییه است.

مفاد تفاهم نامه

تفاهم نامه همکاری بین سازمان بهزیستی کشور و قوه قضاییه با موضوع مشاوره های ازدواج و پیشیگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده امروز یکشنبه امضا شد.

براساس این تفاهم نامه مشاوره های پیش از ازدواج و همچنین مداخلات تخصصی پیش از ازدواج با همکاری قوه قضاییه و سازمان بهزیستی انجام و به خانواده های بی بضاعت مشاوره رایگان ارایه می شود.این تفاهم نامه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری طلاق و تحکیم بنیان خانواده منعقد شده است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =