۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
سخنان مراجع و علما در راهپیمایی 22 بهمن

مراجع تقلید و علما با حضور در راهپیمایی 22 بهمن درباره حضور مردم در این روز اظهارنظر کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، مراجع تقلید، علما و شخصیت‌های برجسته حوزوی و ائمه جمعه همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همگام با دیگر اقشار مردمی در راهپیمایی حماسی 22 بهمن حضور یافتند.

اظهارات برخی از مراجع و علما را که در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن عنوان شده در ادامه می خوانید.

آیت‌الله جوادی‌آملی: ملت ایران در برابر تهدیدات دشمنان هراسی ندارند

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: مردم بعد از 36 سال از انقلاب اسلامی، ثابت کردند که به نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی وفادار بوده و در برابر تهدیدات دشمنان هراسی ندارند.

این مرجع تقلید در حاشیه حضور در راهپیمایی حماسی 22 بهمن، در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: حضور مردم غیور ایران اسلامی در صحنه، به تهدیدات دشمنان پاسخ داد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به تهدیدات دشمنان اسلام در مورد مسائل هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی تاکید کرد: ملت ایران هراسی از این تهدیدات ندارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مردم با حضور در راهپیمایی دشمن‌شناسی خود را نشان دادند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: دشمن شناسی از ویژگی‌های بارز ملت ایران است و مردم ما می‌دانند در مقابل دشمن چگونه اقدام کنند.

این مرجع تقلید در جمع خبرنگاران، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را پر شور و باشکوه توصیف و از زمان شناسی مردم تجلیل کرد.

وی با بیان این‌که «مردم نشان دادند زمان شناس و دشمن شناس هستند» گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان این حضور نشان‌دهنده هوشیاری مردم و وفاداری آنان به آرمان های انقلاب است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، ادامه داد: این حضور گسترده مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب و ملت ایران است و آنها با این حضور گیج و سردرگم می‌شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی: مردم نشان دادند در مقابل ابرقدرت‌ها سر تعظیم فرود نمی‌آورند

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: ۲۲ بهمن امسال همایش بزرگ عظمت و اقتدار ملت ایران و نمایشی از قدرت، عظمت و توانایی اسلام است.

این مرجع تقلید در جمع خبرنگاران تاکید کرد: امروز مردم برای حمایت از رهبری و آرما‌ن‌های نظام به اینجا آمده و روز برائت از استکبار جهانی و آمریکاست و مردم نشان دادند در مقابل ابرقدرت‌ها سر تعظیم فرود نمی‌آورند.

وی تصریح کرد: مردم ایران نشان دادند که عزت خود را با چیزی عوض نمی‌کنند و دشمنان اسلام‌ستیز هم باید بدانند این عظمت و خروش ملت ایران آنان را منکوب خواهد کرد.

فاضل‌لنکرانی: ملت حمایت از نظام و انقلاب را نشان دادند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به این‌که «حضور مردم در راهپیمایی آثار و برکات بسیاری به دنبال دارد» گفت: این حضور نشان دهنده حمایت ملت از نظام و دستاوردهای انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در قم در جمع خبرنگاران، از حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز بزرگ قدردانی کرد. وی گفت: خدا را شاکریم که هر ساله حضور مردم گسترده‌تر می‌شود و نظام اسلامی و مردم قدرت بیشتری در سطح بین‌المللی پیدا می‌کنند.

فاضل‌لنکرانی افزود: حضور مردم در این صحنه یعنی راهپیمایی 22 بهمن برای نظام اسلامی و ملت اقتدار بیشتری را به همراه می‌آورد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا شاهد اقتدار نظام هستیم؛ شکی نیست که نظام پایدارتر و موثرتر در صحنه بین المللی حضور دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین الملل نقش تعیین کننده‌ای دارد و سیاست‌ها بدون نظر و نقش جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نمی‌رسد.

فاضل‌لنکرانی گفت: خدا را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی روز به روز شاهد گسترش دین اسلام در سطح جهان هستیم.

وی در پایان گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ضمن داشتن اقتدار و قدرت و تقویت نظام سبب گسترش اسلام می‌شود.

حسینی‌بوشهری: هیچ قدرتی توان مقابله با ملت ایران را ندارد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را ایستادگی آنان در برابر تحریم و تهدید توصیف کرد و گفت: هیچ قدرتی توان مقابله با ملت ایران را ندارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: مردم با این حضور وفاداری خود را نسبت به انقلاب اسلامی و نظام نشان دادند.

وی ادامه داد: مردم نشان دادند که با تمام وجود، هستی و توان به میدان آمده‌اند، بنابراین باید از این حضور مردم تقدیر و ‌تشکر کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: امروز مردم با این حضور نشان دادند که در برابر تحریم و تهدید دشمنان ایستاده‌اند و این حضور به سران اروپا و آمریکایی این پیام را دارد که پس از گذشت سی و شش سال اگر ملت ما را نشناخته‌اند بشناسند و بدانند که مردم بر سر عهد و پیمان خود که با شهیدان امام و انقلاب بستند، ایستاده‌اند.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: همه آحاد مردم پیر، جوان، زن و مردم آمده‌اند که به دشمنان بگویند تحریم و تهدید کوچکترین اثری را بر ما نداشته است.

غرویان: ملت ایران وفاداری خود را به نظام ثابت کردند

یک عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: ملت ایران در این روز بزرگ و تاریخی، بار دیگر وفاداری خود را به نظام نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن افزود: 22 بهمن تجلی میثاق ملت ایران با آرمان‌های بنیانگذار رهبری و تجلی وحدت و انسجام است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اقتدار سیاسی ملت ایران را به جهان نشان داد و مردم ما با حضور پر شور خود در راهپیمایی 22 بهمن عزت و اقتدار ایران اسلامی را اثبات کردند.

وی 22 بهمن را یادآور عزم ملی در رویارویی با دشمنان اسلام دانست و گفت: بی شک این حضور از سوی رسانه‌های غربی در جهان منعکس شده و جهان بار دیگر شاهد حضور ملت ایران در صحنه‌های انقلابی بود.

غرویان اظهار کرد: مردم ولایت‌مدار ایران در طول انقلاب در مسیر ولایت حرکت کردند و همچنان ثابت قدم گوش به فرمان ولایت هستند و همین امر موجب شده است تا دشمن نتواند با همه تلاش‌های خود علیه نظام جمهوری اسلامی به موفقیتی در جدایی ملت و رهبری دست یابد.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی بود» گفت: فرهنگ زیر بنای فکری و اعتقادی مهمی در تشکیل انقلاب بود و ملت ایران در صیانت از ارزش‌های انقلابی و فرهنگ انقلاب همیشه در صحنه حضور داشتند، از این رو وظیفه ما نیز حفظ فرهنگ ارزشمند انقلاب است.

این استاد عالی حوزه و دانشگاه افزود: لازم است جوانان این مرز و بوم نیز با فرهنگ انقلاب و دستاوردهای مهم آن آشنا شوند تا در برابر انحرافات و کج روی‌هایی که از سوی دشمن برنامه‌ریزی می‌شود هوشیارانه و با بصیرت مقابله کنند.

وی تصریح کرد: این انقلاب به راحتی به دست ما نیامده است بلکه مجاهدت‌های امام خمینی(ره) و خون شهیدان به انقلاب اسلامی جهت بخشید اگر اندیشه‌های امام (ره) برای جوانان بازخوانی شود قطعا جوانان فهیم و انقلابی حقایق بی‌شماری را در انقلاب اسلامی ایران و رهایی از استکبار جهانی درک می‌کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399775

برچسب‌ها