۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱

در حالی که مدیرعامل و رییس هیات مدیره تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز دلیل برکناری خطیبی را کم تجربگی یا رفتار غیرحرفه‌ای وی اعلام می‌کنند، تصمیم خودشان در این مقطع کاملا غیرحرفه‌ای است.

 

عباس خاراباف: درست است که رسول خطیبی سرمربی بومی تراکتورسازی در حوزه مربی‌گری تجربه زیادی نداشت و شاید به همین دلیل در طول فصل دچار اشتباهاتی هم شد اما هوش و انگیزه سرشارش و تعصب کم نظیرش نسبت به تراکتور باعث شده بود تا تیم جوانش در طول لیگ همواره یکی از مدعیان اصلی صدر جدول و کسب سهمیه بازی‌های آسیایی باشد.

در این میان معلوم نیست مدیران تیم پرطرفدار تراکتورسازی چرا و بر چه اساسی طی یک تصمیم عجولانه، غیرحرفه‌ای و در حساس‌ترین زمان ممکن خطیبی را کنار گذاشته‌اند. برکناری این مربی که به نظر بیشتر به دلیل خصومت‌های شخصی است تا مشکلات فنی، اکنون مورد انتقاد بیشتر طرفداران این تیم نیز قرار گرفته است.

ثبات استقلال را به صدر رساند

برکناری رسول خطیبی مربی جوان و با انگیزه تیم فوتبال تراکتورسازی در حالی صورت گرفت که تیم او با تقریبا نیمی از هزینه سال گذشته توانسته بود عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کند. حتی بعد از چند سال در بخش اعظمی از طرفداران پرشور این تیم آذربایجانی حتی امید قهرمانی لیگ برتر و درخشش در بازی‌های آسیایی را زنده شده بود. البته در این که در چند بازی اخیر تیم رسول خطیبی در نتیجه‌گیری و ارایه بازی تماشاگر پسند دچار مشکل شد، شکی نیست. با این وجود حتی پس از باخت سنگین تراکتور در خانه مقابل تیم پدیده خراسان این تیم هنوز از کورس قهرمانی دور نشده بود و حتی می‌توانست امتیازات از دست رفته را در بازی‌های باقیمانده جبران کند. 

تیم فوتبال استقلال نیز مدتی در اواخر نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر امسال در نتیجه‌گیری دچار مشکل شد و در مقاطعی با اختلاف زیاد با صدر جدول حتی خطر از دست دادن دوباره سهمیه بازی‌های آسیایی را نیز حس کرد. در چنین شرایطی امیر قلعه نویی سرمربی تیم با اینکه مورد انتقاد مدیران استقلال بود از سوی مدیرعامل حمایت شد و در نتیجه پس از ترمیم نقاط ضعف خود توانست دوباره مدعی اصلی قهرمانی این فصل شود. 

 

نام‌های بزرگ برای سکوت هواداران

به نظر این روزها پس از جو شدید علیه مدیران تیم، به میان آمدن نام‌هایی مثل تونی اولیویرای محبوب یا فاتح تریم بیشتر برای راضی و ساکت کردن هواداران باشد. در حالی که فاتح تریم هم اکنون مدت‌هاست سرمربی تیم ملی ترکیه است و با این تیم برای رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ آماده می‌شود. تونی اولیویرا هم که در سال‌های اخیر گزینه آلترناتیو مدیران تراکتور برای سرمربی‌گری بوده است، اگر برای هدایت این تیم به تبریز بیاید، احتمال این وجود دارد که مثل سال‌های گذشته در پایان فصل به دلیل مشکلات مالی یا درخواست‌هایش برای جذب بازیکنان گران قیمت خارجی با مدیران فعلی به اختلاف خورده و بار دیگر تبریز را ترک کند. آن هم در شرایطی که تیم مدیریت فعلی تراکتورسازی سیاست‌های کاهش هزینه را دنبال می‌کند و به همین دلیل نیز در زمان یارگیری این تیم با بازیکنان گران قیمت به توافق نرسیده است.

آنچه که مشخص است طرفداران ناراضی و گاه خشمگین از برکناری رسول خطیبی تنها درصورت جذب سرمربی تراز اول خارجی یا بازگشت تونی اولیویرا تا حدودی راضی خواهند شد. در غیر این صورت مدیران این تیم محبوب کار بسیار دشواری برای کسب رضایت هواداران خواهند داشت. 

 

هواداران امکان اعتراض ندارند

آنچنان که از سایت‌های هواداری و شبکه‌های اجتماعی قابل برداشت است، اکثریت هواداران تراکتور اعتقاد دارند مدیران تیم زمانی تصمیم به برکناری خطیبی گرفته‌اند که دو بازی بعدی تراکتورسازی خارج از خانه است و در حال حاضر نیز تمرینات این تیم بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. بدین ترتیب هر امکانی برای رساندن صدای اعتراض هواداران به گوش مسوولین قبل از تصمیم جدید آنها گرفته شده است. به هر حال تیم فوتبال تراکتورسازی از این تصمیم غیرکارشناسی آسیب دیده و بی تجربگی بیش از حد اعضای هیات مدیره این تیم در زمینه فوتبال، آنها را با چالش سختی مواجه کرده است. خبرهای رسیده حاکی از آن است که مصطفی آجرلو تنها عضو با سابقه مدیریت فوتبالی هیات مدیره تراکتور نیز به دلیل اختلاف با سایر اعضا، از سمت خود استعفا داده است. متاسفانه در صورت رسمی استعفای سردار آجرلو و موافقت با آن، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز باید منتظر چالش‌های دشوارتری هم باشد.

  4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =