لاریجانی: علوم پزشکی سهم 40 درصدی در تولید علم کشور دارد

قائم‌مقام رییس دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی گفت: هم اکنون علوم پزشکی سهم 40 درصدی در تولید علم کشور را به دوش می کشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی؛ باقر لاریجانی در مراسم افتتاح دستاوردهای آموزشی، پزشکی و ورزشی دانشگاه علوم پزشکی واحد تهران، اظهار کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش دوستان بسیاری مانند دکتر یحیوی در سال های گذشته پایه ریزی شد و در این مدت گسترش یافته است.

وی از فعالیت 90 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در این تعداد واحد دانشگاهی بین یک تا 10 رشته در هر کدام از این واحدها دنبال می شود.

لاریجانی گفت: از بین 2 هزار و 500 واحد آموزشی غیرانتفاعی که در سطح کشور فعال است، تنها دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های علوم پزشکی را ارائه می‌کند بنابراین علوم پزشکی برای دانشگاه آزاد یک برند آموزشی است و تلاش ما حفظ و ارتقای این مجموعه است که در تمامی این سالها با تلاش و کوشش بسیار ایجاد شده است.

وی گفت: باید بتوانیم پزشکی مدرن امروز را نمایندگی کنیم، برای آنکه مجموعه پزشکی کشور بتواند پیشرفت کند، باید در سطح جهانی و بین‌المللی حضور فعال و چشمگیری داشته باشیم. 14 دانشکده پزشکی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند. این 14 دانشکده باید به صورت شبکه با یکدیگر در ارتباط باشد تا تمامی آنها با استفاده از تجارب همدیگر سطح رشد و توسعه متناسبی را تجربه کنند.

لاریجانی با اشاره به برنامه جامع حوزه پزشکی، گفت: این برنامه در شورا تصویب شده و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک هر واحد دانشگاهی برنامه‌های خود را متناسب با این برنامه تدوین کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه خود با چالش‌های زیادی روبه‌روست. اما دکتر میرزاده تلاش کردند به مجموعه پزشکی کمک کنند. در همین راستا در سال گذشته برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت موجود طراحی شد.

قائم ‌مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی با اشاره به راه‌اندازی 5 بیمارستان در این دانشگاه، گفت: راه اندازی و تجهیز این تعداد بیمارستان نزدیک به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به خوبی، هزینه بر بودن این فعالیت های را نشان می دهد.

لاریجانی از راه اندازی 6 بیمارستان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای طرح تجمیع رشته های دندان پزشکی، داروسازی و پزشکی همچنین برنامه های این دانشگاه برای افزایش جذب اعضای هیات علمی بسیاری از مشکلات موجود بر طرف خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IT ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    4 0
    قسمت عمده آن چیزی که شما اسمشو تولید علم میگذارید در حقیقت کپی و پیست علم در موارد زیادی به صورت ناقص میباشد. تا زمانی که مسئولین به این فاجعه اعتراف نکنند بساط خرید و فروش علم در میدان انقلاب برچیده نخواهد شد