ایرنا نوشت:

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری گفت: قیمت خودروهای دو نیرویی (هیبریدی) نصف بهای خودروهای با سوخت بنزین است هرچند که دارای ریسک بالا در هزینه تعمیر و نگهداری هستند.

امیر جعفرپور روز سه شنبه در نشست خبری نوسازی ناوگان تاکسیرانی و جایگزینی خودروهای هیبریدی، افزود: در حال حاضر چند مدل از خودروهای دو نیرویی(هیبریدی) در نظر گرفته شده اند تا پس از بررسی دقیق و اخذ حمایت های لازم نسبت به ورود این نوع خودرو به داخل کشور اقدام شود.

وی در مورد حمایت دولت از طرح بکارگیری خودروهای هیبریدی نیز گفت: هیات وزیران به همین منظور عوارض گمرکی ورود این نوع خودرها را به چهار درصد (نزدیک به صفر) کاهش داده است.

جعفرپور با اشاره به پایین بودن قیمت خرید خودروهای هیبریدی نسبت به خودروهای بنزینی اظهار کرد: شرکت های بزرگ خودروساز کشور مانند ایران خودرو و سایپا و همچنین چند خودرو ساز داخلی برای تولید خودروهای هیبریدی آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این خودروها قیمت زیاد باطری آن است، گفت: خط تولید باطری مورداستفاده در این خودروهای هیبریدی در کشور (کارخانه صباباطری) راه اندازی شده که به طور قطع این اقدام موجب کاهش قابل توجه قیمت این نوع باطری خواهد شد.

وی با اشاره به امتیاز ویژه شهرداری تهران برای ارائه طرح ترافیک به خودروهای هیبریدی بصورت رایگان، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از این خودروهای هیبریدی در شهر تهران تردد دارند که از نظر ظاهری و کیفیت عملکرد با خودروهای بنزینی تفاوتی ندارند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری با اشاره به اینکه خودرو هیبریدی دارای دو موتور دوگانه سوز است، گفت: خودروی هیبریدی(دو نیرویی) در زمان شروع به کار با سوخت بنزین روشن و بعد از شارژ باطری به صورت اتوماتیک به فعالیت خود ادامه می دهد.

جعفرپور در مورد مصرف بنزین این نوع خودروها اشاره کرد و گفت: این نوع خودرو در هر 100 کیلومتر از 2 تا 4 لیتر بنزین مصرف می کند در حالیکه موتورهای بنزین سوز مصرف بیشتری دارند.

وی به جایگزینی خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت: براساس برنامه پیش بینی شده ظرف سه تا چهار سال آینده طرح استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل شهری جرایی خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =