۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
شبکه باور و دانستنی‌هایی درباره عکاسی

انتشارات سروش چاپ هشتم کتاب «رنگ در عکاسی» نوشته هارالد مانته و ترجمه پیروز سیار و چاپ دوم کتاب «شبکه باور» نوشته ویلارد.وی. کواین با ترجمه امیر دیوانی را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «رنگ در عکاسی» که در 108 صفحه مصور و با قیمت 24هزار تومان تجدید چاپ شده، مجموعه ای با ارزش از شناخت ‏های پایه ای هنر عکاسی است که نیازهای اساسی دوستداران این رشته را فراهم کرده است. کتاب مکمل کتاب دیگر این نویسنده با عنوان «ترکیب بندی در عکاسی» است.

مولف در کتابش از نظریه یوهانس ایتن نقاش و نظریه پرداز هنر و کتاب وی «هنر رنگ» الهام گرفته است. آشنایی با جنبه های مختلف نظریه رنگ ها، تاثیرات روانی رنگ ها، کیفیت و گونه های مختلف توافق و تضاد رنگ ها از ویژگی های مهم کتاب حاضر است و مولف سعی نموده است مهم ترین رکن هنر عکاسی رنگی، یعنی قانون های مربوط به اصول ترکیب رنگ ها را برای خواننده تشریح نماید و به واسطه عکس های متنوعی که فراهم آورده است، سهولت بیشتری را برای درک بهتر کار ایجاد نماید.

این کتاب در پنج فصل به نگارش در آمده است. فصل اول کتاب به معرفی مشخصه رنگ های مختلف از جمله زرد، قرمز، آبی، نارنجی و غیره می پردازد و این رنگ ها را مورد ارزیابی قرار می دهد. فصل دوم کتاب با عنوان تضاد های رنگ ها موضوعاتی چون تضاد رنگ عای مکمل، تضاد کمیت و کیفیت، تضاد همزمان وغیره مورد تحلیل قرار می دهد. فصل سوم کتاب حاضر توافق های رنگ ها را موضوع خود قرار داده و خواننده در فصل چهارم با منبع عای نور که شامل نور طبیعی و نور مصنوعی است آشنا می شود. فصل آخر این کتاب ساخت تصویر و ترکیب رنگ ها را بررسی کرده و در آن نقطه قوی سطح، خط دیدگانی، قطر و اثرهای محوی در پیش زمینه مورد مطالعه قرار می گیرد.

این ناشر همچنین چاپ دوم «شبکه باور» را نیز روانه بازار نشر کرده است. «شبکه باور» کتابی است که برای تحقیق درباره استدلال و به کارگیری این فن، پایه ای فلسفی فراهم می آورد و در آن نویسندگان، با تاکید بر نقش و اهمیت زبان در فهم و بیان اندیشه ها، پرسش هایی چون؛ چه معیاری در اختیار ماست تا بگوییم فردی صدق یک جمله را باور دارد؟ مطابق باور ما چه تصوراتی صادق اند و چرا؟ و غیره، را پاسخ می گویند. کتاب حاضر مشتمل بر نه فصل؛ باور و تغییر باور، مشاهده، بداهت، شهادت زبانی، فرضیه، استقرا تمثیل و شهود، تایید و ابطال، تبیین و اقناع و ارزیابی تدوین شده است که هرفصل با موضوع جداگانه ای را مورد بررسی قرار می دهد. در پایان هر فصل با بهره جویی از موضوعاتی که در ارتباطات روزمره ما با یکدیگر مطرح اند، تمرین هایی برای دانشجویان فراهم آمده و در آنها راجع به شکل گیری استدلال های ما و دیگران و آزمون آنها پرسش هایی طرح می شود. توانایی نویسندگان این کتاب به ویژه کواین بر خوانندگان پوشیده نیست.

این نویسنده کتاب های بسیاری را به یادگار گذاشته که از آن میان می توانیم به «کلمه و شیء» و  «نظریه مجموعه ها و منطق آن» اشاره کنیم. کتاب حاضر نیز هرچند با همکاری نویسنده ای دیگر فراهم آمده است، با آرا و سبک نگارش وی مطابقت تام دارد. مترجم این کتاب نیز پس از برگزیدن اثر با وسواس و دقت بسیار آن را به زبان فارسی برگرداند و پس از اتمام کار، استاد مصطفی ملکیان سراسر متن ترجمه را با متن اصلی مطابقت داده است.

این کتاب با قیمت 6800تومان به بازار عرضه شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =