امروز شاخص بورس تهران بازهم افت کرد در حالی که قیمت ها در بازارهای مالی دیگر نیز با نزول همراه شده بود.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين،  اخرين روز کاري بهمن ماه با حوادث متفاوتي براي بازارهاي مالي همراه بود. امروز شاخص کل بورس افت کرد، دلار ارزان شد و تحولاتي تازه در بازار طلا رخ داد.

براين اساس صبح و ظهر امروز بهاي طلا در بازارهاي جهاني کاهش يافت. قیمت طلا در بازارهای جهانی از عصر روز گذشته با سرعت بیشتری در مدار نزولی گام برداشت تا هر اونس طلا تا یک هزار و 209 دلار پایین آمده باشد. قیمت طلا آخرین بار 45 روز قبل در این محدوده قرار داشت و پس از آن نوسانات خود را در سطوح بالاتر دنبال می کرد.

تحلیلگران بین المللی این موضوع را به وضعیت یونان در اتحادیه اروپا نسبت می دهند و معتقدند که اختلافات این کشور با اتحادیه اروپا بر بازار طلا تاثیر گذاشته است.

سرمایه‌گذاران معمولا در زمان بی ثباتی اقتصادی و زمانی‌که دارایی‌های پرریسک‌تر نظیر اوراق بهادار با کاهش ارزش روبرو می‌شوند به طلا پناه می‌برند. اما وجود امید به مصالحه میان یونان و طلبکاران بین المللی، سرمایه‌گذاران را حرکت به طلا باز داشته است.

همچنين امروز بهاي دلار هم در بازار کاهش يافت و تا قيمت 3 هزار و 405 تومان پايين آمد. البته برخي سايت هاي خبري نيز قيمت دلار را 3 هزار و 415 تومان اعلام کرده اند.

در همين حال امروز شاخص بورس هم نزولي شد.امروز معامله‌گران بورسی تعداد 624 میلیون برگ سهام در قالب 53 هزار و 226 فقره معامله و به ارزش 114 میلیارد تومان دادوستد کردند.

شاخص صنعت امروز با 67 واحد کاهش به 54 هزار و 291 واحد رسید. شاخص 50 شرکت فعالتر با 6 واحد کاهش به 2628 واحد رسید، شاخص آزاد شناور با 129 واحد کاهش به 73 هزار و 970 واحد رسید.

شاخص 30 شرکت بزرگ با 6 واحد کاهش به 2896 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 36 واحد کاهش به 47 هزار و 919 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با 382 واحد کاهش به 125 هزار و 689 واحد رسید.

امروز نمادهای خودرو، تاپیکو، فارس،‌ خساپا، رمپنا، وبملت، در کاهش شاخص بورس اثر داشته و نماد سکرما در افزایش شاخص اثرگذار بوده است. نمادهای پربیننده بورسی امروز مربوط به شرکت‌های ایران خودرو، صنایع آذرآب، کمباین سازی ایران، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، بانک صادرات ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین بوده است.

 شاخص کل فرابورس ایران امروز با دو واحد کاهش به 734 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس امروز به 60 هزار میلیارد تومان رسید و امروز معامله‌گران فرابورسی تعداد 85 میلیون برگه بهادار در قالب 18 هزار و 73 نوبت معامله و به ارزش 183 میلیارد تومان یعنی بیش از ارزش معاملات بورس دادوستد کردند.

نمادهای پربیننده فرابورسی امروز مربوط به شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، قاسم ایران، گروه پتروشیمی سرمایه ایرانیان، بانک حکمت ایرانیان، شرکت بهمن لیزینگ بوده‌اند.

امروز نمادهای جم، پترول، شباس، سمگا، ذوب، وگردش، در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده و نماد مارون در تقویت شاخص اثرگذار بوده است.

 اين اتفاق در شرايطي رخ داد که فعالان بازار تصور مي کردند با توجه به شرايط حاکم بر بازارهاي مالي ديگر بورس روند صعودي پيش گيرد. برخي تحليلگران بازار اعتقاد دارند طي روزهاي آينده وضعيت حاکم بربازارهاي دلار و طلا همچنان نزولي مي ماند. فردا و جمعه بازارهاي دلار و طلا در ايران تعطيل است. روز شنبه و يکشنبه نيز بازارهاي جهاني ساعات تعطيل خود را سپري مي کنند. برهمين اساس نوسان عمده قيمت ها حداقل در بازار طلا به روز دوشنبه موکول مي شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =