مهر نوشت:

رئیس ستاد برگزاری اولین کنگره حزب ندای ایرانیان در نشست خبری گفت: اولین کنگره حزب ندای ایرانیان با دعوت از دبیران کل احزاب اصلاح طلب و اصولگرا و چهر ه های سیاسی پنجشنبه برگزار می شود.

سامان بختیاری رئیس ستاد برگزاری اولین کنگره حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه بعد از آغاز رسمی فعالیت حزب، ما نیاز به پروانه فعالیت داشتیم گفت: ما اولین حزبی هستیم که مراحل قانونی را طبق روال انجام دادیم و با برگزاری کنگره پروانه فعالیت خود را خواهیم گرفت.

وی افزود: این کنگره با حضور ۸۰۰ عضو برگزار می شود و در دو روز برگزاری آن به اساسنامه و مرامنامه حزب ندای ایرانیان رسمیت بخشیده می شود.

بختیاری ادامه داد: در این کنگره اعضای شورای مرکزی انتخاب می شوند و سپس این اعضا، دبیرکل حزب را به مجمع عمومی معرفی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این کنگره میهمانان مختلفی داریم و از دبیران کل احزاب اصلاح طلب و اصولگرا دعوت به عمل آوردیم خاطرنشان کرد: سخنرانان این حزب عمدتا از اعضای هیات موسس هستند و هچنین از چهره های سیاسی و میهمانان ویژه ای نیز در این برنامه سخنرانی می کنند.

رئیس ستاد برگزاری اولین کنگره حزب ندای ایرانیان از برگزاری یک میزگرد تخصصی در ابتدای کنگره برای اعضای ندای ایرانیان خبر داد و گفت: در این میزگرد تخصصی از شخصیت های مطرح سیاسی بهره مند خواهیم شد.

بختیاری با بیان اینکه شاخه های استانی حزب ندای ایرانیان در۲۰ نقطه کشور شکل گرفته است گفت: ۲ هزار نفر در کل کشور فرم عضویت در ندای ایرانیان را از طریق سایت حزب پر کرده اند.

وی ادامه داد: در این کنکره انتخابات شورای مرکزی را به صورت الکترونیکی برگزار می کنیم تا شائبه و ابهامی ایجاد نشود.

بختیاری در پاسخ به این سئوال که آیا آقای محمد جواد ظریف به عنوان یکی از سخنرانان کنگره شما مطرح هستند گفت: بیشتر سخنرانان اصلی ما را اعضای هیات موسس حزب تشکیل می دهند.

رئیس ستاد برگزاری اولین کنگره حزب ندای ایرانیان با اعلام شعار کنگره حزب ندای ایرانیان گفت: شعار کنگره حزب ندای ایرانیان «تعامل و مدارا اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار» است.

بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: من به عنوان رئیس ستاد برگزاری این کنگره به شما می گویم که کنگره به عنوان یکی از باشکوه ترین کنگره های احزاب سیاسی خواهد بود.

در ادامه این نشست خبری حسن یونسی سخنگوی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه پس از برگزاری کنگره نشست خبری را با حضور اعضای شورای مرکزی به صورت تفصیلی برگزار خواهیم کرد گفت: سیاست حزب ندای ایرانیان همراهی و هماهنگی با جریانات اصلاح طلب است و ما در این راستا درخواست عضویت خود را به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارائه کردیم.

وی افزود: روال عضویت در شورای هماهنگی به این صورت است که بعد از صدور پروانه حزب، عضویت رسمی در شورا انجام می شود.

یونسی در پاسخ به این سئوال که آیا برای انتخابات آینده به صورت ارائه لیست فعالیت خواهید کرد یا در لیست دیگر گروههای اصلاح طلب حاضر خواهید شد گفت: ما قبلا اعلام کردیم که از ظرفیت های قانونی بخصوص انتخابات استفاده خواهیم کرد و انتخابات را به عنوان یکی از ابزارهای قانونی برای سیاست ورزی انتخاب کردیم. سیاست ما همرانی با جریانات اصلاح طلب است که البته امروز صحبت ازجزئیات ورود به انتخابات زودهنگام تلقی می شود.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به انتقادات نسل اول اصلاح طلب به حزب ندا چه اقداماتی را انجام داده اید گفت: ما خیلی شاهد حملات اصلاح طلبان به خود نبودیم اما معمولا صداهای منتقد بلندتر است. بخش قابل توجهی از شخصیت های اصلاح طلب همراهی خود را با حزب ندای ایرانیان و اندیشه ها و مواضع آن اعلام کردند.

وی افزود: شکل گیری ندا بعد از انتخابات ۹۲ با یک سری سئوالات مواجه بود که هر حزب تازه کاری پس از شکل گیری با ابهاماتی مواجه خواهد شد که البته ما با برگزاری جلسات جریانات و احزاب اصلاح طلب را از ابهامات خارج کردیم تا فضا آرام تر شود که در حقیقت در دو، سه ماهه اخیر شاهد فضای آرامتری نیز بودیم.

یونسی وظیفه احزاب را ایجاد ارتباط افراد جامعه با عرصه قدرت عنوان کرد و گفت: کارکرد ویژه حزب ندای ایرانیان این است که بتواند پولی باشد برای ورود نسل جوان و نخبه به عرصه خدمت رسانی که از این منظر جمع زیادی از نخبگان جوان که گمنام هم هستند امروز با حزب ندای ایرانیان همکاری می کنند که در آینده ثمرات آن را خواهیم دید.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از قطب بندی انتخابات آتی چیست و نقش دولت را در انتخابات سال آینده چه می بینید؟ تاکید کرد: ما امروز اعتدال را نمی توانیم به عنوان یک گفتمان معرفی کنیم چرا که تعاریفی که از سوی تئوریسین های نزدیک به دولت ارائه شده است به اعتدال به عنوان یک متد و روش معرفی شده است.

وی تصریح کرد: ما انتخابات آینده را بین دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا می دانیم و به نظر ما انتخابات به در همین چارچوب شکل خواهد کرد.

یونسی با بیان اینکه رویکرد حزب ندای ایرانیان نسبت به دولت حمایتی است، خاطرنشان کرد: ما حضور دولت تدبیر و امید را در شرایط کنونی کشور مناسب می دانیم اما دغدغه ها و انتقاداتی را نیز نسبت به دولت داریم.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: با اینکه می دانیم دولت در عرصه سیاست داخلی می توانست بهتر عمل کند اما می دانیم که دولت در عرصه های مختلفی از جمله اقتصادی و معیشتی مردم و مشکلاتی که ناشی از دولت قبل بوده است مواجه است اما نقدهایی را در حوزه سیاست داخلی به دولت وجود دارد.

یونسی در ادامه با تاکید بر اینکه پایگاه اجتماعی حزب ندای ایرانیان که صرفا جوانان نیستند تصریح کرد: حزب ندا متشکل شده است از گروههایی که به لحاظ سنی از بقیه احزاب کم سن و سال ترند البته شورای سیاستگذاری حزب، دفتر اقتصادی و توسعه حزب را شکل داده است که نیروههای آن عمدتا از افراد تحصیلکرده و دانشگاهی هستند.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در ادامه از ارسال نامه ای از سوی حزب به رئیس جمهور در خصوص محدودیت های رسانه ای که برای شخصیت های اصلاح طلب از سوی قوه قضائیه در نظر گرفته شده است خبر داد و گفت: ما در این نامه از رئیس شورای عالی امنیت ملی درخواست کردیم که در خصوص اعمال محدودیت های رسانه ای برای برخی شخصیت ها توضیح بدهد و به عنوان نهاد حافظ منافع مردم در قبال این موضوع اطلاع رسانی کند.

وی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی اگر در خصوص این قضیه مصوبه ای دارد باید این مصوبه اعلام شود و ما از آقای روحانی می خواهیم نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشد.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: از آنجایی که مشی حزب ندا کارهای تبلیغاتی صرف نیست به همین دلیل ما ترجیح دادیم این نامه را به صورت خصوصی برای رئیس جمهور ارسال کنیم تا فضای کشور متشنج نشود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =