فرماندار شهرستان رامسر گفت: با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دفتر مرکز و غرب آسیا کنوانسیون بین المللی تالاب های رامسر در این شهرستان فردا دوشنبه، ۱۱ اسفند ماه بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، حسین سروری با اشاره به اینکه کنوانسیون بین المللی تالاب های رامسر ظرفیت عظیم پژوهشی، اجتماعی و زیست محیطی برای کشور است که متاسفانه در سال های اخیر مورد کم توجهی قرار گرفته است، گفت: این کنوانسیون در روز 13 بهمن ماه 1349 با حضور 18 کشور به میزبانی کشور ایران و در شهر رامسر برگزار و با توجه به اهمیت بالای تالاب ها 168 کشور جهان به این معاهده پیوستند.

وی ضمن اشاره به اینکه با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دفتر منطقه مرکز و غرب آسیا این کنوانسیون در رامسر به بهره برداری می رسد، افزود: این مراسم فردا، 11 اسفند ماه با حضور استاندار مازندران و مهمانانی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

فرماندار رامسر با بیان اینکه این کنوانسیون تنها معاهده بین المللی ثبت شده در جهان با تاریخ هجری شمسی است، تصریح کرد: بر اساس اصول پذیرفته شده در جهان مقر دبیرخانه اصلی هر معاهده بین المللی در اولین خاستگاه تاسیس آن دایر است لذا امیدواریم بتوانیم دبیرخانه اصلی کنوانسیون را از کشور سویس به رامسر انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه برنامه های خاصی را برای روز 13 بهمن ماه در نظر می گیریم، ادامه داد: سعی داریم تا با راه اندازی دبیرخانه کنوانسیون و کمیته اجرایی دائمی آن، این مناسبت را به شکل مطلوبی در تاریخ مقرر آن برگزار کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =