فیفا و بازسازی مقبره ویلیام مک کروم/ برای شادی روح «پدر پنالتی»

مسئولان فیفا در نظر دارند تا به بازسازی مقبره ویلیام مک کروم، بانی ضربات پنالتی در دنیای فوتبال بپردازند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛125 سال پيش بود كه آقاي مك كروم، دروازه‌بان باشگاه ميلفورد اورتون، اين پيشنهاد را به فدراسيون فوتبال ايرلند ارائه داد تا جريمه‌اي مناسب براي بازيكناني كه در نزديكي دروازه مرتكب خطاهاي خشني مي‌شوند و با اين ضربات از گل شدن توپ جلوگيري مي‌كنند، در نظر گرفته شود. طبق اطلاعات موجود در برد آرشيو بين‌المللي IFAB، مك كروم، پدر پنالتي در دنياي فوتبال شناخته مي‌شود.

بازسازي
مك كروم بعد از درگذشتش در تعطيلات سال نوي سال 1932 در قبرستان روستايش ارمگ در ايرلند شمالي به خاك سپرده شد. او در شرايطي كاملاً نامتعادل، در محلي نامناسب درگذشت و از آنجا كه توسط خانواده‌‌اش طرد شده بود، مقبره او با گذر سال‌ها آسيب‌هايي جدي ديده است. حالا مقامات فيفا تصميم گرفته‌اند هزينه بازسازي مقبره او را بپردازند. در بيانيه منتشره در اين باره كه روز شنبه در بلفاست تهيه شد، مي‌خوانيم: «برد بين‌المللي قصد دارد تا كاري كه ويليام مك كروم براي دنياي فوتبال انجام داد را ارج بنهد. از همين ‌رو مقامات فيفا حاضرند تا هزينه بازسازي مقبره او را كه آسيب‌هايي جدي ديده است، بپردازند.» بلاتر هم در صحبت‌هايي در مورد آقاي مك كروم گفت: «او پدر يكي از پراحساس‌ترين كشف‌هايي است كه در طول تاريخ دنياي فوتبال انجام شده است.»

خالق اسپانيايي
شايد منظور رئيس فيفا از اين احساسات، هيجاني است كه در پايان 120 دقيقه تلاش دو تيم و كشيده شدن بازي به ضربات پنالتي ايجاد مي‌شود و نه يك ضربه پنالتي در جريان بازي اما بايد دانست كه ضربات 5 تايي (يا بيشتر) پنالتي در پايان 120 دقيقه تلاش دو تيم، توسط مك كروم بنيانگذاري نشده و رافائل بايستر اسپانيايي خالق اين ضربات بوده است. او كه يكي از مديران باشگاه كاديس بوده است، در سال 1962 اين ايده را به دنيا معرفي كرد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    7 2
    خدای پنالتی رونالدو