ماجرای 40سال مکاتبه خصوصی بازیگری که رئیس جمهور شد

کتاب «جنگ ریگان» با عنوان فرعی «داستان چهل سال مبارزه و پیروزی نهایی وی بر کمونیسم» نوشته پیتر شوایتزر با ترجمه علیرضا عیّاری به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، «جنگ ریگان» عنوان کتابی است نوشته پیتر شوایتزر از نویسندگان مطرح آمریکا که با ترجمه علیرضا عیّاری، راهي بازار نشر شده است.

ریگان در سال‌ 1975 و زمانی‌که 64 ساله بود به فکر نامزدی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا افتاد. به دنبال این تصمیم و در پی پشت سرگذاشتن ماجراهای مختلف، سرانجام توانست در سال 1980 در رقابت درونی حزب جمهوری‌خواه بر «جورج بوش» پدر، پیروز شود و سپس در انتخابات ریاست جمهوری 20 ژانویه 1981 در برابر «جیمی کارتر» قرار گرفت و در حالی‌که 69 ساله بود به عنوان چهلمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به قدرت رسید. بنابر اظهار بسیاری از صاحب‌نظران، رونالد ریگان که در 35 سال فعالیت رادیویی و سینمایی نتوانسته بود آنچنان که باید موفقیت تجربه کند، تاثیرگذارترین رئیس جمهوری آمریکا در صحنه داخلی و خارجی شد.

نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: «بعضی‌ها رونالد ریگان را جاهل می‌دانند، بعضی او را به عنوان فردی که موفق نشد به واسطه ضعف بینایی به میدان جنگ برود،‌ ناکام و سرخورده می‌شمارند و بعضی نیز او را جاه طلب و کسی که صرفاً به دنبال شهرت و افتخار آفرینی است معرفی می‌کنند.»

شوایتزر در بخش دیگری، کتاب پیش‌رو را داستان یکی از مبارزات حماسی قرن بیستم (جنگ سرد) می‌داند و می‌گوید: «این کتاب برگرفته از مکاتبات خصوصی ریگان در طی 40سال است و شامل اسناد محرمانه شش کشور مختلف، نظرات و بیانات اظهار شده او در خلال دوره‌ای بالغ بر نیم قرن است. این کتاب تصویر مردی در جنگ با سلطه جهانی را ترسیم می‌کند. ریگان، پرشور و شجاع در طی این مدت فقط نابودی كشور اتحاد جماهیر شوروی سابق را در سر داشت و دنبال می‌کرد و هدف جدی دیگری نداشت.»

این کتاب مشتمل بر 25 فصل با عناوینی چون «ارتش یک نفره،‌ شما هم می‌توانید آزاد باشید،‌ دسته‌های کارت در نوارهای پلاستیکی،‌ گلوله‌ای که نام ریگان بر آن نوشته شده بود،‌ معامله، آتش و گرما فولاد می‌سازند،‌ حرکت به جلو، آتن یا اسپارت،‌ نه چندان مقتدر،‌ انفجارها،‌ گفتار و کردار، دست خدا،‌ آنها نمی‌توانند از ادامه راه صرف نظر کنند، یک طرح، شانس یک عمر،‌ جنگ صلیبی، واژگونی بخت و اقبال، مقاومت بی امان،‌ همه چیز به نام صلح، مساعدت ریگان برای روی کار آمدن گورباچف، شیر کهنسال در برابر ببر جوان،‌ دام،‌ دوره ماموریت آزادی،‌ خداحافظ و مروری بر زمان» تدوین شده است.

بخش پایانی کتاب شامل عکس‌هایی از رونالد ریگان از زمانی که در هالیوود حضور داشته تا دوران ریاست جمهوری و دیدار با شخصیت‌های مختلف سیاسی است.

چاپ دوم کتاب «جنگ ریگان» در 464 صفحه توسط انتشارات اطلاعات عرضه شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ژاله ES ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    1 1
    خواندن این کتاب را به اهالی علم و سیاست و فرهنگ توصیه می کنم. ممنون از خبرآنلاین بابت معرفی کتابهای ارزشمند.