مراسم رونمایی آلبوم «ناگفته» با آهنگسازی و خوانندگی حافظ ناظری در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حافظ ناظری روز شنبه 16 اسفندماه درباره آلبومش گفت که فکر نمی‌کرده کار بالاخره تمام شود: «باور کنید بعد از این همه سال حضور در آمریکاو تلاشی که برای تولید آلبوم انجام داده بودم فکر نمی‌کردم کار تمام شود، اما حالا که به طور کامل این آلبوم موسیقیایی منتشر شده بسیار خوشحالم.» 

او همچنین درباره بازگشتش به ایران و دلایل این بازگشت هم سخن گفت:‌ «۱۵ سال است که از ایران دور هستم ولی چند وقتی هست که امیداور به ایران بازگشتم تا بتوانم فعالیت‌هایی را در عرصه موسیقی داشه باشم چون موسیقی همیشه به خاطر خانواده‌ام در کنار من بوده است. متاسفانه موسیقی ما خیلی در دنیا شناخته شده نیست و ما حتی به تعداد انگشتان دست هم هنرمند ایرانی نداریم که با هنرمندان خارجی فعالیت مشترک داشته باشند. من هم به عنوان یک ناشناخته که حتی در ایران هم چندان او را نمی‌شناسند از صفر شروع کردم و این آلبوم حاصل تلاش کاری من بوده است.»

بخش دیگر سخنان حافظ ناظری را توضیح درباره حاشیه‌هایی شامل می‌شد که طی این مدت عنوان شده بود: «در مدتی که ایران نبودم دوستانی که نمی‌دانم چرا سعی دارند با لطمه زدن به من کاری کنند که برای آلبوم‌هایم بازتاب منفی به وجود بیاورند، از نبودنم سوءاستفاده کردند. نمی‌خواستم در مراسم رونمایی آلبومم از این صحبت‌ها بکنم اما برای اولین و آخرین بار است که می‌گویم خیلی حیف است که ما علیه خودمان هستیم. خودمان با خودمان مشکل داریم و هر کسی جایزه‌ای را می‌برد شروع به توهین می‌کنیم و می‌گوییم فلانی حق دریافت این جایزه را نداشته است. متاسفانه اینجا همه منتظر هستند که حمله کنند و این نکته بسیار ناراحت‌کننده‌ای است.»

گفتن همین حرف‌ها بود که باعث شد صدای حافظ ناظری به بغض‌آلود شود:‌ «این که گفته‌ام کسانی که با من در تولید این آلبوم شرکت داشته‌اند برنده ۳۸ جایزه گرمی شده‌اند، افتخاری است که برای من نه به عنوان هنرمند بلکه به عنوان یک ایرانی مهم است و چیزی است که همه هنرمندان در بروشورهای آثارشان به آن اشاره می‌کنند. از نظر من شرکت این غول‌های موسیقایی در آلبوم «ناگفته» یک اتفاق ملی‌ست. خیلی‌ها گفتند که این کار به درد پخش در آسانسور می‌خورد اما بهتر است باز هم بگویم این کار در بخش کلاسیک سنتی سایت بیلبورد به عنوان یکی از سایت‌های معتبر جهانی معرفی شده و باز هم نمی‌دانم دلیل این همه حب و بغض عزیزان منتقدان چیست و کیست؟» 

حافظ ناظری با نشان دادن مدارکی درباره لقب‌هایی که به او در ایالت کالیفرنیا داده شده و همچنین اعطای تقدیرنامه کنگره امریکا گفت:‌ «خیلی حیف است که یک هنرمند در روز رونمایی اثرش به این شکل دفاع کند اما باور کنید من تمام این کارها را به تنهایی انجام دادم. با این حال فقط به من ناسزا گفتند. ولی فکر نکنید که من سرخورده می‌شوم هرچند این موضوع هم درست نیست که هر کس استاد است هر چه دلش خواست بگوید.» 

ناظری اما در پایان سخنانش در حالی که اشک می‌ریخت با بغض خطاب همه گفت:‌ «بیاییم کمی عشق بورزیم و همدیگر را حمایت کنیم. ما باید دست به دست هم بدهیم تا این موسیقی را به دنیا معرفی کنیم. من حاضرم قربانی شوم ولی این داستان شخصی حتی یک درصد کمتر شود.» 

شهرام ناظری هم در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: «من به خوب یا بد بودن این آلبوم موسیقایی کاری ندارم و در مورد آن قضاوتی هم نمی‌کنم ولی آنچه از نظر من مهم است این است که این اثر واقعا از درون یک هنرمند نشات گرفته و تقلیدی نیست.»

او افزود: «در دوره‌هایی خیلی‌ها زیر چتر بودند اما من سعی کردم همیشه خودم باشم چون می‌خواستم از شخصیت درونی خودم صحبت کنم برای همین هم همیشه شبیه شهرام ناظری حرف زدم. متاسفانه ما در بخش آواز دچار مشکلاتی شده‌ایم به طوری که بسیاری از خوانندگان شبیه‌خوان شده‌اند و هنرمند دست به کارهای تقلیدی می‌زند.» 

نادر مشایخی نیز در این مراسم درباره ویژگی‌های این آلبوم سخن گفت. 

58۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    84 1
    این مشکلات برای همه اقشار جامعه ایرانی وجود داره. من کار آکادمیک می کنم و همین معضلات رو هم اونجا می بینم. شاید با گذشت زمان کم کم این مشکلات حل شه. به هرحال امیدوارم مثل پدرت برای ما خاطره های خوب خلق کنی.
  • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    22 1
    موسیقی آسانسوری اونقدرها هم که فکر میکنی بد نیست پسر جان. تمام شاهکارهای بتهوون مرتب از آسانسورها پخش میشود. حتی ماشین شهرداری محل ما آهنگش یکی از سمفونیهای بتهوون است
  • عباس IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    19 0
    دمت گرم شهرام و حافظ همیشه موفق و سربلند باشید.
  • دوست دار موسیقی FI ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    2 0
    شما و پدرتان در موسیقی این سرزمین بی نظیرید
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    1 0
    متاسفانه این بخشی از خاصیت مردم ایران شده. وقتی یک نفری به موفقیتی میرسه، بقیه بیشتر از اینکه سعی کنن راه و روش اون رو یاد بگیرن تا خودشون رو بالا بکشن، بیشتر سعی میکنن با تخریب و کم ارزش کردن کار اون، فاصله خودشون رو با اون کم نشون بدن. برای من مورد مشابهی پیش اومده بود، وقتی با یک استاد جامعه شناسی شناخته شده درددل می کردم این موضوع رو به یکی از خصلت های دیرینه جامعه ایرانی به عنوان یک جامعه قبیله ای نسبت می داد