محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال می گوید تیم ملی قرار است امسال تاریخ ساز شود و در سالی شلوغ به همه اتفاقات خوب فکر می کند.

مهدیه جباری:محمدرضا داورزنی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین ؛ درباره شرایط والیبال ایران سخن گفت و تاکید کرد امسال بانوان بیشتری برای حمایت از تیم ملی والیبال ایران به ورزشگاه آزادی می آیند. او همچنین از حمایت دولت سخن گفت . از اینکه وزارت ورزش در نامه ای به فدراسیون جهانی والیبال تضمین هایی را برای حمایت دولت از میزبانی دور نهایی لیگ جهانی خبر داد ، اگرچه این بار کمیته بین المللی المپیک نگذاشت کشوری غیر از برزیل میزبانی این مرحله را بدست بیاورد.

او در این باره توضیح می دهد:«نحوه گروه بندی 8 تیم دسته اول لیگ جهانی به این صورت بود که به ترتیب تیم اول بازی های دور قبل در یک گروه قرار می گرفت و تیم دوم در گروه بعدی. اینگونه بود که روسیه یک طرف سرگروه شد و برزیل تیم بعدی. همین طور از بالا به پایین تیم ها تقسیم می شدند و ما که چهارم شده بودیم در گروه روسیه قرار گرفتیم ، بعد هم که قرار شد برزیل میزبان شود ، از آن گروه 3 تیم به مرحله دوم می روند و از گروه ما دو تیم. درست است که در گروه سختی هستیم و حریفان مان همه قهرمان دنیا و المپیک هستند اما یادتان نرود که ما 6 بازی در تهران داریم و سال قبل از گروه مان به عنوان سرگروه صعود کردیم. تیم ایران ، تیم چهارم لیگ جهانی سال قبل است و قرار نیست دست و پا بسته به این بازی ها برود.»

داورزنی درباره تاثیر مشکلات ورود بانوان به ورزشگاه ها و بحث حق پخش در نرسیدن میزبانی به ایران هم می گوید:«بگذارید این پروسه را توضیح بدهم. از ابتدا کمیته بین المللی المپیک اصرار داشت برزیل که میزبان المپیک بعدی است این مرحله را میزبانی کند تا مشکلات احتمالی سیستم میزبانی شان مشخص شود. بعد که بین فدراسیون جهانی ، فدراسیون والیبال برزیل و بانک برزیلی که حامی مالی این فدراسیون بود اختلاف به وجود آمد ، اعلام شد برزیل میزبانی این مرحله را قبول نمی کند. به همین دلیل ما لهستان و استرالیا درخواست میزبانی دادیم اما دوباره و به اصرار IOC میزبانی به برزیلی ها رسید . چون ما در گروه این تیم نبودیم هم کارمان برای رسیدن به مرحله بعدی کمی سخت تر شد.»

اما مشکلات بانوان و مالی چطور؟ او ابتدا درباره بحث مالی می گوید:«مشکل حق پخش با فدراسیون جهانی نداریم . تغییرات در ریاست تلویزیون باعث شده تا صدا و سیما هنوز 350 هزار دلاری که بابت پخش بازی ها باید بپردازد را هنوز نپرداخته باشد. از سوی دیگر هم فدراسیون جهانی پاداش های ما را معلق کرده است. البته امیدواریم صاد و سیما زودتر پول فدراسیون جهانی را بدهد تا ما هم به طلب مان برسیم.»

رئیس فدراسیون والیبال درباره مشکلات حضور بانوان هم می گوید:« از ابتدا هم شرایط طوری نبود که رسانه ها القاء می کردند. ما به دنبال این هستیم که برای سال جاری لیگ جهانی بانوان و خانواده های بیشتری را به ورزشگاه ها بیاوریم. سال قبل هم خانم ها به ورزشگاه آمدند اما تعدادشان کم بود اما امسال با رایزنی های انجام شده تلاش می کنیم تا انشالله خانم های بیشتری بتوانند با حفظ شئونات اسلامی ، شرایط خوب میزبانی در ورزشگاه حاضر شوند و بازی ها را ببیند. ما حتی برای میزبانی دور نهایی نامه ای وزیر محترم ورزش به لیگ جهانی ارائه دادیم که از میزبانی مان حمایت کردند اما اصرار کمیته بین المللی المپیک باعث شد میزبانی به برزیل برسد و این ارتباطی به ماجرای جنجال های رسانه ای علیه والیبال نداشت. همین امسال ما میزبان مسابقات آسیایی و 6 بازی از لیگ جهانی هستیم و آنها مشکلی با میزبانی مان ندارند.»

والیبال در سال 94 هدفی فراتر از لیگ جهانی دارد ؛ آنها امسال باید اولین سهمیه حضورشان در المپیک را بدست بیاورند. رخدادی که دستیابی به آن نیاز به تلاشی تاریخ ساز دارد. آنها از دو مسیر می توانند به المپیک برسند ، ابتدا در شهریورماه و مسیر مسابقات قهرمانی جهان که برایش باید تا فینال پیش بروند و دیگری تورنمنت ستارگان جهان در ژاپن که بهمن ماه برگزار می شود. اسلوبودان کواچ اما به شاگردانش گفته باید از تورنمنت نخست سهمیه المپیک را بگیرند. داورزنی در این باره می گوید:« خب طبیعی است که اولین ایستگاه ما برای رسیدن به المپیک ، بازی های ورلدکاپ ژاپن است. تلاش می کنیم قدرتمندانه در این بازی ها حاضر باشیم. البته قبل از این باید قدرت مان را به والیبال دنیا دیکته کنیمابتدا باید در لیگ جهانی و بازی های جام ملتهای آسیا که تهران میزبانی اش را دارد به آمادگی کاملی برسیم تا در شهریور ماه یکی از مهمترین تورنمنت های والیبال مان را به برگزار کنیم. ما برای گرفتن سهمیه المپیک میاز داریم که به فینال این بازی ها برسیم. رسیدن به این عنوان برای تیمی مثل ایران که در همه تاریخ ورزش خود حتی یک مدال در ورزش های تیمی در رده سنی بزرگسالان ندارد ، واقعا دشوار است اما بچه های ما می خواهند این تلاش را انجام دهند. همه ما به این تیم امیدواریم و می دانیم بچه ها تمام تلاش شان را می گنند. شاید کار دشواری داشته باشیم اما کواچ حرف جالبی در این باره می زند. او مدام به بچه ها می گوید اگر می خواهیم به المپیک برسیم باید بجنگیم. کسی این سهمیه را به ما هدیه نمی دهد.»

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    23 7
    ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم.
  • مریم A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    48 4
    منظورتون از بانوان بیشتر بقیه کارمندان فدراسیون و خانواده هاشونه دیگه. چون غیر از اونها خانم دیگه ای برای تماشای مسابقات نتونست بره.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    46 2
    حالا سئوال اينجاست كه آيا فقط يك عده از خانمهاي شماها مي توانند مسابقات را ببينند يا همه قادر خواهند بود در ورزشگاه حضور يابند؟
  • مددکار اجتماعی کاربلد IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    5 74
    من مخالف حضور بانوان در ورزشگاه هستم بیاد ورزشگاه بعد دیر میرسه خونه کلی مشکلات اجتماعی و خانوادگی در جامعه بوجود میاد
    • بی نام US ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      45 2
      استاد این شامل سینما و تئاتر هم میشه ؟ یا خانم هایی که شاغل هستن احتمالا موجب زلزله 8 ریشتری نمیشه . بنظر شما بهتر نیست خانم هارو در خونه حبس کنیم تا مشکلات اجتماعی و خانوادگی کلا از بین بره و یه الگوی جهانی بعد از طالبان ارائه بدیم .
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    39 2
    بانوان بیشتری بازی های تیم ملی را در ورزشگاه آزادی می بینند یعنی چه ؟