ایران میزبانی جام ملت ها را از دست داد و یکی دیگر از وعده های علی کفاشیان عملی نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس فدراسیون فوتبال که بارها گفته بود ایران شانس گرفتن میزبانی جام ملت ها را دارد، پس از انتخاب امارات به عنوان میزبان تنها گفت: «متاسفم.» نکته اینجاست که رئیس فدراسیون فوتبال تا صبح دوشنبه حتی نمی دانست قرار است تا بعد از ظهر همان روز میزبان جام ملت ها انتخاب شود! اما وعده میزبانی تنها وعده رئیس نبوده و او در طول 7 سال ریاستش در فدراسیون فوتبال بارها از این وعده های بین المللی داده است....
1
یکی از وعده های تاریخی کفاشیان در سال های اول فعالیتش در فدراسیون فوتبال، آوردن مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران بود. کفاشیان در یک مصاحبه این جمله را گفت و از تلاش خود خبر داد اما هر بار که خبرنگاران در این باره از او پرسیدند با خنده گفت: «شما خوبی؟»
2
حدود 4 سال قبل، کفاشیان در انتخابات فیفا پشت بن همام و مقابل سپ بلاتر ایستاد و گفت: «او رای می آورد و ما در آسیا و حتی فیفا نفوذمان زیاد می شود.» اما کفاشیان در حالی وعده ریاست بن همام و بالارفتن جایگاه ایران را داد که در پایان قصه بلای بدی بر سر فوتبال ایران آمد. بن همام به دلیل زد و بندهای پشت پرده متهم شد و حتی صندلی ریاست AFC را به شیخ سلمان سپرد. کفاشیان و فدراسیون فوتبال ایران هم به عنوان حامیان او در انزوا قرار گرفتند. مدت ها طول کشید تا دوباره بلاتر به ایران و کفاشیان اعتماد کند.
3
کفاشیان در سال 2011 دوباره وعده داد، وعده یک کرسی مهم در آسیا را. او برای کمیته اجرایی AFC کاندیدا شد اما علی سعیدلو معاون وقت سازمان تربیت بدنی قصد داشت نایب رئیس کنفدراسیون شود. کفاشیان در آن روزها مدام می گفت ایران یک کرسی مهم به دست می آورد اما به دلیل اینکه لیوان دست خودش نبود، از انتخابات کمیته اجرایی کنار کشید تا تمام رای ها به سعیدلو برسد. اما دوباره حساب و کتاب های رئیس اشتباه از آب در آمد و ایران یک کرسی مهم بین المللی را به دستان کفاشیان و سعیدلو از دست داد. رئیس فدراسیون فوتبال آن روزها می گفت اتفاقی است که پیش آمده!
4
در جام ملت های استرالیا هم کفاشیان دو وعده داد و هیچکدام محقق نشد. اول به سرانجام رسیدن ماجرای دوپینگ علا عبدالزهرا. او با اطمینان می گفت این پرونده به نفع ایران است و بازی با عراق سه بر صفر می شود. اما تصور کنید کفاشیان برای جلسه مهم کمیته انضباطی AFC حتی یک وکیل هم نفرستاد! آخر قصه برد عراق بود و مصاحبه عبدالزهرا که «مسئولان ایران باید از من عذرخواهی کنند!» دومین وعده او شکایت از ویلیامز استرالیایی به خاطر اخراج پولادی بود که اصلا یک برگ شکایتنامه هم تنظیم نکردند.
5
وعده های رنگارنگ دیگری هم بوده ولی به آخرین وعده رئیس می رسیم؛ میزبانی جام ملت ها. کفاشیان بارها و بارها از شانس ایران گفت و حتی در روزی که کنفدراسیون میزبانی را به جام ملت ها داد و او خبر نداشت، در مصاحبه ای گفته بود: «چرا فکر می کنید شانس نداریم؟!» کفاشیان برای گرفتن این میزبانی به اندازه تمام مسئولان دولتی ایران مقصر است. او برای گرفتن میزبانی امکانات زیادی نداشت اما حداقل می توانست از روز اول حقایق را بگوید. امارات برای گرفتن میزبانی نزدیک به 9 میلیون دلار هزینه کرد و یکی از حرفه ای ترین تیم های دنیا را به خدمت گرفت؛ تیمی که برزیل را برای میزبانی جام جهانی و انگلیس را برای میزبانی المپیک آماده کرده بود. ایران اما با خرج 9 میلیون تومانی که خرج چلوکباب بازرسان و پرواز و هتل شان شد، قصد داشت این میزبانی را به چنگ بیاورد!
252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    47 13
    اقای کفاشیان برو ...... بگذار کسی دگر بیاید که کار بلد است .....شما تو ورزش فسیل شدی