بر اثر انفجار مواد محترقه یک نوجوان 15 ساله تهرانی جان باخت و هزاران عدد انواع مواد محترقه در گچساران و هرمزگان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، 3 پسرجوان به هنگام ساخت مواد محترقه در پشت بام خانه ای در جنوب غرب تهران بر اثر انفجار ناگهانی ترقه های دست ساز دچار حادثه شدند که در جریان آن یک نفر جان خود را از دست داده و دو نفر دیگربه سختی مجروح شدند.

وقوع این حادثه ساعت 14:30 دقیقه امروز توسط ساکنان ساختمان 5 طبقه مسکونی در محله نعمت آباد، میدان ایثار، شهرک احمدیه، شهرک گلها به سامانه 125 اطلاع داده شد كه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌ 81 به محل حادثه اعزام شدند.

بنا به گفته جعفر شکرانه مهربانی، رئیس ایستگاه 81 آتش نشانی تهران، سه پسر 15 تا 16 ساله در پشت بام یک ساختمان 4 طبقه مسکونی مشغول ساخت ترقه و نارنجک دست ساز بودند که همه مواد محترقه به یکباره منفجر شد. وقوع انفجار موجب شد یکی از این آنان از پشت بام به پایین ساختمان پرتاب شده و جان خود را از دست دهد.

مهربانی گفت: دو جوان دیگر به سختی مصدوم شدند که بلافاصله توسط آتش نشانان به پایین ساختمان انتقال یافته و تحویل عوامل اورژانس شدند.

 این دو پسر که از ناحیه دست، سر و صورت آسیب دیده بودند بلافاصله به وسیله آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

تحقیقات جهت بررسی علت بروز این حادثه هم اکنون توسط نیروی انتظامی در حال انجام است.

 

زخمي شدن چهار نوجوان بر اثر انفجار مواد محترقه در دزفول

چهار نوجوان در دزفول بر اثر انفجار مواد محترقه زخمی شدند.رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دزفول به واحد مرکزی خبر گفت: این حادثه زمانیکه چهار نوجوان 13 و 15 ساله در حین درست کردن ترقه‌های اکلیلی دست‌ساز در مغازه کوچکی به مساحت سه مترمربع در خیابان طالقانی شهر دزفول بودند به وقوع پیوست که هر چهار نفر آنها دچار سوختگی شدید شدند.

معظم فر با اشاره به اینکه پس از اعلام به سامانه 125، ماموران آتش نشانی با دو خودروی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند گفت:‌ در فاصله اعزام خودروهای آتش‌نشانی به محل، راننده تاکسی که در طرح آموزش اطفای حریق به تاکسی داران آموزش لازم را فرا گرفته بود و نزدیک محل انفجار بود با استفاده از کپسول پودر و گاز موجود در تاکسی خود، حریق را در بدو آتش‌سوزی مهار کرد و پس از رسیدن آتش نشانان آتش به صورت کامل مهار شد.

انفجار نوجوان 17 ساله را با سر و صورت سوخته روانه بیمارستان کرد

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی مشهد از مجروح شدن نوجوان 17 ساله بر اثر انفجار هنگام ساخت مواد محترقه در یک مجتمع مسکونی این شهر خبر داد و به ایرنا گفت: این حادثه ظهر امروز در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در بلوار وحدت مشهد به علت ساخت غیر اصولی مواد محترقه رخ داد.

حسین خاکپور گفت: آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه نسبت به مهار حریق ناشی از انفجار مواد محترقه اقدام کردند.  نوجوان مصدوم نیز که از ناحیه صورت و دستها دچار سوختگی شده بود به بیمارستان منتقل شد.

این دومین حادثه انفجار منزل مسکونی بر اثر ساخت مواد محترقه و آتش زا در مشهد طی 24ساعت گذشته است.

در نخستین حادثه انفجار که روز گذشته در یک مجتمع مسکونی چهار طبقه در خیابان جلال آل احمد مشهد رخ داد یک جوان 21 ساله دچار سوختگی شدید شد.در آخرین چهارشنبه سال گذشته 33 حادثه حریق و انفجار در مشهد رخ داد. هم اکنون هزار و 200 آتش نشان در 45 ایستگاه آتش نشانی مشهد در آماده باش هستند.

هفت مورد سوختگي بر اثر انفجار مواد محترقه در البرز

هفت مورد سوختگی بر اثر انفجار مواد محترقه در استان البرز روی داده است. سلیمی، رئیس اورژانس استان البرز  به واحد مرکزی خبر گفت : مصدومان در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.  یک مصدوم در بخش آی سی یو بستری و وضع جسمانی وی وخیم است.

شهبانی مدیرعامل اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی استان البرز هم گفت : تاکنون مورد آتش سوزی حادی نداشته ایم.


هزاران ترقه با قدرت انفجاری بالا در گچساران کشف شد

فرماندهی انتظامی گچساران به ایرنا گفت: پنج هزار و 122 عدد ترقه با قدرت انفجاری بالا و متوسط همزمان با روزهای پایانی سال، در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علی کرم بازیان گفت: این میزان مواد محترقه با تلاش ماموران نیروی انتظامی با اجرای طرح جمع آوری انواع مواد محترقه و حادثه ساز و در راستای پیشگیری از حوادث و رخدادهای ناگوار چهارشنبه سوری پایان سال کشف شد. چهار نفر در این زمینه دستگیر و پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال شده است.

 کشف مواد محترقه در هرمزگان 

50 هزار عدد انواع مواد محترقه در هرمزگان کشف و جمع آوری شد. فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان به واحد مرکزی خبر گفت: این مواد آتش زا و غیراستاندارد بصورت قاچاق در روزهای آخر سال وارد استان شده بود.

سردار محمدی‌یگانه گفت: 20 نفر از فروشندگان این مواد نیز دستگیر شدند.

23282 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    3 0
    پایبند بودن به سنتی که جز زمینه سازی برای افراد شرور سودی ندارد سلامتی مردم را تهدید می کند واقعاجاهلانه و بیانگر کمال بی عقلی است.