ایرنا نوشت:

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد گفت: با همکاری دادستان عمومی و انقلاب مهریز، یک کارچاق کن که با ادعای اعتبار و نفوذ نزد مراجع قضایی ، بیش از 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره کل، غلامعلی دهشیری گفت: شناسایی و دستگیری این فرد با همکاری دادستان عمومی و انقلاب مهریز انجام شد.

او گفت: این متهم که کارمند بازنشسته یکی از نهادهای برخورد کننده با جرائم است به لحاظ موقعیت و برخورداری از اطلاعات شغل قبلی و با کمک اشخاص بیرون از سازمان که با وی همکاری داشته اند سوژه های دارای پرونده های سنگین مواد مخدر را شناسایی و بعد با ادعای نفوذ و تغییر در روند رسیدگی به پرونده از خانواده های افراد دارای پرونده، مبالغی را اخذ می کرد .

او گفت: این متهم در هر مورد و به دفعات به بهانه های واهی مبالغی را بین 200میلیون ریال تا 5 میلیارد ریال به طرق مختلف اخذ کرده است.

این مقام قضایی گفت: البته این متهم مدعی است در سیر کلاهبرداری خود با یک قاضی اخراجی از دستگاه قضایی و یک وکیل نیز در ارتباط بوده و مبالغی را نیز به آنان داده است.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به روند رسیدگی به پرونده های مرتبط با مواد مخدر و قوانین واضح و مشخص آن ، گفت: برخی از افراد ساده لوح به گمان اینکه افرادی می توانند تغییری در حکم پروند نمایند و یا اِعمال نفوذ به ناحق داشته باشند ، اسیر دست افراد سودجو و فرصت طلب می گردند و در پاره ای از موارد مبالغ بسیار گزافی را نیز از این طریق سرکیسه می شوند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =