تسنیم نوشت:

نزدیکان نتانیاهو معتقدند که علت اصلی اختلاف میان آمریکا و اسرائیل مخالفت این رژیم با برنامه هسته‌ای ایران است.

به نقل از نیویرک تایمز، هرچند اظهارات اخیر نتانیاهو درباره حضور اعراب اسرائیلی در انتخابات انتقاد شدید مقامات آمریکایی را به همراه داشته است اما مشاوران نتانیاهو معتقدند که علت اصلی اختلاف میان آمریکا و اسرائیل مخالفت شدید تل‌آویو با برنامه هسته‌ای ایران است.

با وجود پیروزی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای ائتلاف و تشکیل کابینه جدید این رژیم آغاز شده است. باراک اوباما که اختلافش با نتانیاهو جنبه علنی پیدا کرده است امیدوار بود که مخالفان نتانیاهو در انتخابات اخیر برنده شده و بیش از این شاهد حضور نتانیاهو در قدرت نباشد اما معادلات به شکل دیگری رقم خورد.

ریو ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز رایزنی‌های احزاب مختلف اسرائیل برای انتخاب نخست‌وزیر آتی و تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات نژادپرستانه اخیر بنیامین نتانیاهو درباره شرکت اعراب اسرائیل در انتخابات گفت که همه باید مراقب اظهارات خود باشند.

"یوال اشتاینیتز" وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران راهی فرانسه می‌شود. رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که وی تلاش دارد تا مانع از ایجاد توافق بد درباره برنامه هسته‌ای ایران شده یا نقاط ضعف این توافقنامه را برطرف کند. به نظر می‌رسد که با توجه به تشدید تنش میان روابط آمریکا و اسرائیل، رژیم صهیونیستی به دنبال نزدیک شدن به فرانسه است تا از این طریق در روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 کارشکنی کند. اظهارات اخیر نمایند‌های فرانسوی در این دور از مذاکرات هسته‌ای را نیز می‌توان در این راستا ارزیابی کرد.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =