برنامه‌های وزارت علوم در سال ۹۴/ گسترش کرسی‌های آزاداندیشی، ارتباط با صنعت، دانشگاه نسل سوم و ...

وزیر علوم در دیدار نوروزی با روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت علوم گفت: برنامه ریزی برای تحقق شعار سال 1394 تحت عنوان "دولت و ملت ،همدلی و همزبانی" را که ازطرف مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، در مجموعه وزارت علوم به طور جدی پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي وزارت علوم؛  محمد فرهادی در اين نشست اظهار اميدواري كرد امسال همدلي و همزباني دولت و ملت بيش از پيش افزايش يابد .

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي گفت : در مجموع نتيجه اين مذاكرات براي ما با نتيجه برد-برد همراه بود كه البته تا كنون فقط 50 درصد قضيه انجام گرفته و آثار مثبت آن بعد از توافق نهايي حاصل مي شود.

او در ادامه گفت : يكي از مهم ترين آثار مثبت مذاكرات هسته اي اين بود كه اكنون ايران هسته اي را جهان به رسميت شناخته و بر همين اساس روابط علمي ايران با جهان غرب و آخرين يافته هاي علمي گسترش يافته و همچنين پيشرفت هاي علمي فراواني در اين زمينه صورت مي گيرد.

 فرهادي در مورد برنامه هاي وزارت علوم در سال جديد گفت: ساماندهي آموزش عالي كشور از جمله تعميق و گسترش علوم و رشته هاي جديد و ميان رشته اي ، بازبيني رشته هايي كه ساليان زيادي از تاسيس آنها مي گذرد ، گسترش ديپلماسي علمي با ساير كشورها وافزايش پذيرش دانشجويان خارجي از جمله مواردي است كه در سال جديد در وزارت علوم با كمك همكاران به طور جدي پيگيري خواهيم كرد .

او ادامه داد : دانشگاه هاي ما بايد ماموريت گرا شده وبا فعال كردن بيش از پيش بخش تحقيقات، به سوي تبديل شدن به دانشگاه هاي نسل سوم حركت كنند .

فرهادي گفت: دانشگاه ها هم بايد در اداره امور به ما كمك كنند، هيچ لزومي ندارد در همه دانشگاه هاي كشور به يك شكل و رويه تدريس شود و دانشگاه ها بايد با توجه به توان و موقعيت خودشان روش هاي تدريس و همچنين ساير امور دانشگاه را هماهنگ كنند.

وزير علوم با تاكيد بر داشتن آزمايشگاه هاي مرجع دركشور گفت : براي بازسازي و تكميل آزمايشگاه دانشگاه هاي سراسر كشور اعتبار مناسبي فراهم شده كه در اختيار دانشگاه ها قرار مي گيرد .

فرهادي با اشاره به آغاز برنامه ششم توسعه در سال جاري و متولي بودن وزارت علوم در بخش علوم ، تحقيقات و فناوري گفت : در خصوص استقلال دانشگاه ها، سيستم هيات امنايي و اختيارات آن در اداره امور دانشگاه ها ادامه خواهد يافت و تفويض اختيارات به دانشگاه ها و ساير مراكز علمي و پژوهشي نيز از اموري است كه در سال جديد بيش از پيش بايد پيگيري شود .

وزير علوم در خصوص انجام فعاليت هاي فرهنگي در سال جديد گفت : از جمله فعاليت هاي وزارت علوم و دانشگاه ها در سال جديد در زمينه هاي فرهنگي مي توان به گسترش برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي و از بين بردن موانع برگزاري آن اشاره كرد .

فرهادي در بخش پاياني سخنان خود ، در خصوص افزايش ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت كشور گفت : دفتر ارتباط با دانشگاه همانند دانشگاه ها بايد در مراكز صنعتي نيز ايجاد شود. با تدوين آئين نامه اي ،انجام فرصت هاي مطالعاتي استادان دانشگاه در محيط هاي صنعتي فراهم شده است وبه طوركلي اميدواريم در آينده نزديك فارغ التحصيلان ما به مرحله اي از مهارت و كارداني برسند كه همگي به سوي تاسيس شركت هاي دانش بنيان حركت كرده و مسائل و مشكلات كشور را حل كرده و درجهت رفع نيازهاي كشور حركت كنند.

۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =