معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حضور زنان در ورزشگاهها برای بهتر شدن محیط نگاه ابزاری نیست اما حضور آنان در ورزشگاه‌ها را باید مدیریت کنیم تا موجب نگرانی جامعه متدین کشور نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر برگزار شد گفت: خبر حضور زنان در استودیوم از این رو تکذیب شد که شورای امنیت در این باره مصوبه ای ندارد اما این موضوع در حال بررسی است تا حضور زنان در بازیهای والیبال امکان پذیر شود.

او گفت: متاسفانه اکنون شرایط برای حضور زنان در مکان های ورزشی مهیا نیست اما حضور زنان باعث تلطیف محیط های ورزشی می شود.

او در پاسخ به خبرآنلاین که آیا حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تلطیف محیط‌های ورزشی، نگاه ابزاری به زنان نیست، گفت: این نگاه ابزاری نیست چون پیش از پیروزی انقلاب هم زنان در ورزشگاه‌ها حضور داشتند و حضور آنان موجب تلطیف اماکن ورزشی می‌شود .

مولاوردی ادامه داد: از دیدگاه دولت باید به جای پاک کردن صورت‌مساله، حضور آنان در ورزشگاه‌ها را مدیریت کنیم تا موجب نگرانی جامعه متدین کشور نشود یعنی نباید این موضوع را به دغدغه نظام تبدیل کرد تا برای آن مجبور به پرداخت هزینه شویم.

تبعیض در دفترچه استخدامی

مولاوردی با بیان اینکه دفترچه آزمون استخدامی دولت را بررسی کردیم گفت: تبعیض‌هایی در آن به چشم می خورد که موارد تبعیض آمیز را به مسئولان اعلام کردیم.

بیمه زنان خانه دار

او درباره بیمه زنان خانه‌دار اظهار کرد: لایحه بیمه زنان خانه‌دار در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی شود، اما باید مشوق‌هایی برای کارفرمایان بخش خصوصی در نظر بگیریم که امیدوارم با توجه به توافق هسته‌ای رونق اقتصادی حاصل شود.

برابری جنسیتی و عدالت جنسیتی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره وضع ایران از نظر برابری جنسیتی و عدالت جنسیتی گفت: برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان تبدیل به برنامه سازمان ملل شده و شاخص‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است اما در شرایطی که زنان و مردان برابر نیستند، صحبت از برابری، نابرابری جنسیتی را تعمیق می‌کند.

او با اشاره به اینکه در سخنرانی خود در سازمان ملل به موضوع توانمندسازی زنان و عدالت اجتماعی پرداخته شده است گفت: متاسفانه شاخص مشارکت سیاسی زنان کمتر از 3 درصد است و امیدواریم در سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت به ارائه شاخص‌های ضروری و مورد نیاز در حوزه زنان بپردازیم.

مرخصی زایمان

مولاوردی گفت: افزایش مرخصی زایمان چون بار مالی دارد، قانون دستگاهها را مجاز به اجرای آن کرده است و اکنون وزارتخانه ها و سازمانهایی که می توانند این قانون را مانند آموزش و پرورش اجرا می کنند.

او ادامه داد: اکنون سازمان تامین اجتماعی تنها در اجرای این قانون مشکل دارد و امیدوارم این مشکل به زودی حل شود.

برنامه های روز زن

معاون رییس جمهور در ادامه درباره برنامه های هفته زن تاکید کرد: در این هفته بیش از ۱۰۰ هزار برنامه از سوی استان ها و همچنین دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف در سراسر کشور برگزار می شود که بیش از ۱۷ هزار برنامه مربوط به دستگاه های اجرایی است.

او از برگزاری همایش یاس مهربانی با همکاری آموزش و پرورش، رونمایی از زندگینامه ۲ دانش آموز شهید، رونمایی از تندیس شهید محبوبه دانش با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری و جانمایی تندیس در میدان ۱۷ شهریور، تجلیل از مقام زن و مادر با همکاری بانک کشاورزی، برگزاری دومین جشنواره اسوه های مقاومت، پخش چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی در مورد اطلاع رسانی عملکرد زنان، بازدید از موسسات غیردولتی و مراکز فعال در حوزه توانمندی زنان و در هفته زنان خبر داد.

مولاوردی گفت: تاکنون ۲۵ استان و ۲۴ وزارتخانه برنامه های پیشنهادی خود را برای هفته زن ارسال کرده اند و بالاترین آمار مربوط به استان فارس و از میان وزارتخانه ها نیز به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دارد.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    10 7
    چرا باید تاوان آماده نبودن محیط رو خانم ها بدن؟ میخواین واسه تنوع هم که شده یه بار ورود آقایان رو ممنوع کنید؟ همه جا به خاطر آماده نبودن بستر کنار هم قرار گرفتن خانم ها و آقایان فقط به نظر شما باید خانم ها محدود بشن. یه بار هم برعکسش اتفاق بیوفته ببینید چی میشه. ورزشگاه های فوتبالتون از خالی بودن داره کپک میزنه. مطمئن باشید ورود خانم ها رو آزاد کنید ورزشگاه رفتن تبدیل به یک تفریح خانوادگی میشه و ورزشتون رونق میگیره. محیط ورزشگاه ها هم بهتر میشه. چون خواه ناخواه حضور خانمها باعث تلطیف فضا میشه.
  • بی نام IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    37 0
    یعنی جامعه ما دو قطبی است ؟؟؟ یک طرف جامعه متدین هستن یه طرف دیگه غیر متدین ؟؟
    • رهگذر A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      12 1
      صددرصد همینطوره بنابراین اگر یک قطب بخواد فقط خودش رو ببینه باید بدونه که محکوم به شکسته
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    12 3
    ما در جایگاه انسان و در برابر اعمالمان ،به پروردگار پاسخگوییم نه به گروهی انسان دیگر ...