ایسنا نوشت:

در دومین روز آغاز عملیات پاکسازی استان الانبار از لوث وجود تروریست‌های داعش، نیروهای دولتی با پشتیبانی عشایر توانستند داعشی‌ها را از الرمادی و فلوجه، دو شهر اصلی الانبار عقب برانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش و عشایر استان الانبار، تروریست‌های داعش را در فلوجه و منطقه سجاریه در شرق الرمادی وادار به عقب نشینی کردند. ماه‌هاست که بخش‌هایی از شهر الرمادی، مرکز استان الانبار و فلوجه، دومین شهر بزرگترین استان عراق در کنترل داعش است.

نیروهای عراقی قصد دارند منطقه سجاریه را پاکسازی کنند و امنیت را در راه‌های کمک رسانی به پایگاه هوایی الحبانیه برقرار کنند. سجاریه و مناطق اطراف فلوجه خواستگاه اصلی داعش در عراق محسوب می‌شود و می‌توان گفت هسته‌های اولیه این گروه در سال 2003 در همین منطقه شکل گرفت.

در عملیات آزادسازی الانبار، نیروهای وابسته به قبایل سنی منطقه و پیشمرگ‌های کرد نقش اصلی را در کنار نیروهای رسمی عراقی دارا هستند و تنها چند گروه از داوطلب‌های مردمی که عمدتا شیعه هستند در این عملیات حضور دارند. این تصمیم به دلیل قانون شکنی‌ برخی گروه‌های داوطلب مردمی در جریان آزادسازی استان صلاح الدین به ویژه شهر تکریت و نگرانی از تکرار آن در الانبار اتخاذ شده است.

در حالیکه نیروهای ارتش عراق با پیشروی در الرمادی و فلوجه خیلی زود روند پیروزی‌های خود را آغاز کرده‌اند وزیر دفاع عراق تاکید کرد که تنها نیروهای داوطلب مردمی سازمان یافته، ارتش را در باز پس‌گیری الانبار یاری خواهند کرد.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در یک نشست خبری در امان، پایتخت اردن گفت، نیروهای عشایری برای بازپس گیری استان الانبار نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

وی اقدامات برخی گروه‌های تندرو در میان نیروهای داوطلب مردمی در شهر تکریت را محکوم کرد و گفت نیروهای سازمان یافته مردمی در درگیری‌های الانبار شرکت خواهند و فعالیت آنها طبق دستورات فرماندهان ارتش صورت خواهد گرفت.

العبیدی افزود: عملیات توزیع سلاح میان عشایر الانبار به سرعت پیش می رود و آنها نقش مهمی را در آزادسازی شهرهای خود ایفا خواهند کرد.

وزیر دفاع عراق ضمن قدردانی از حمایت‌های اردن از ارتش عراق نیز گفت: راه کمک‌های این کشور به عراق همواره باز بوده و امان از هیچ گونه حمایتی از بغداد دریغ نکرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =