ولایتی: قطع‌نامه اخیر شورای امنیت جایزه‌ای به متجاوزان یمن بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با ظالمانه خواندن قطع‌نامه اخیر شورای امنیت درباره یمن گفت: گویی با تصویب این قطع‌نامه به متجاوز جایزه دادند.

به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی بعد از ظهر امروز در حاشیه دیدار با مارکوس ادرر «قائم مقام وزیر امور خارجه آلمان» که در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در واکنش به قطع نامه اخیر شورای امنیت درباره یمن اظهار داشت: به نظر من این یک برنامه یک‌جانبه و ظالمانه بود که در شورای امنیت انجام شد؛ چراکه این مردم بی گناه و غیرنظامی یمن هستند که آثار سوء بمباران وحشیانه عربستان را تحمل می کنند.

وی تصریح کرد: انگار با تصویب این قطع نامه به متجاوز جایزه دادند! حتی غیرمستقیم نیز اشاره نکردند که مردم یمن نباید تحت بمباران قرار گیرند، در عوض خواستند مردم یمن را از همین حداقل امکانات نیز محروم کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تاریخ طولانی یمن نشان داده است که مردمی شجاع و مصمم هستند که از تحریم ها نمی ترسند و می توانند ولو با همین امکانات کم از تمامیت ارضی خود دفاع کنند و ما نیز هیچ کشوری در اطراف یمن یا در هر کجای دیگر نمی شناسیم که بتوانند یمن را از این خواسته های مشروع آنها یعنی دفاع از حیات، سرزمین و نوامیسشان محروم کنند و سرانجام، پیروزی با مردم یمن خواهد بود.

طرف آلمانی خواسته جمهوری اسلامی درباره لغو همزمان تحریم ها با محدود کردن برنامه هسته ای ایران را تصدیق کرد

ولایتی همچنین در رابطه با موضع قائم مقام وزیر خارجه آلمان درباره بیانیه لوزان گفت: من در این دیدار گفتم که باید آنچه در فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری آمده است، اجرا شود؛ یعنی همزمانی محدود کردن امکانات هسته‌ای ایران با برداشتن تحریم ها، یکی از خواسته های مهمی است که باید رعایت شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اینکه ایران شروع کند به محدود کردن برنامه های خود و سپس طرف مقابل صبر کند تا آژانس تایید کند که این کار کامل انجام شده و بعد از آن تحریم ها را بردارد، این به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و قائم مقام وزیر خارجه آلمان نیز تصدیق کرد که باید میان دو تعهد، توازن برقرار باشد و گفت که این یک خواسته عادلانه است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =