ایرنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی 20 ماه فعالیت خود موفقیت های مهمی داشته است، گفت: احساس امنیت در حوزه فرهنگی از دستاوردهای مهم دولت طی این مدت بوده است.

علی اصغر فانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه هم اکنون احساس امنیت و آرامش در جامعه بسیار مطلوب است، افزود: دولت در این مدت در زمینه ثبات و آرامش بین مردم، در عرصه داخلی موفقیت های چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در عرصه اقتصادی گفت: با توجه به برنامه های انجام گرفته در حوزه اقتصادی کشور، به ثبات نسبی و خوبی رسیده ایم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید یادآور شد: دولت در حالی فعالیت خود را آغاز کرده بود که تورم بیش از 40 درصدی را در کشور شاهد بودیم.

فانی با بیان اینکه هم اکنون نرخ تورم به زیر 15 درصد کاهش یافته، تاکید کرد: کاهش تورم و مهار آن از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است.

وی در ادامه خروج از رکود اقتصادی را از اهداف مهم دولت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در این مدت رشد اقتصادی خوبی را در کشور داشته ایم که با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته، پیش بینی می شود تا پایان سال، رشد اقتصادی در کشور 3 تا 4 درصد افزایش داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای دولت در عرصه سیاسی گفت: با توجه به تدبیر دولت، امروز روحیه اسلام هراسی در جهان کاهش یافته و ایران هم اکنون به عنوان امن ترین و مطمئن ترین کشور منطقه مطرح است.

فانی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: در بخش هسته ای، کشور ما با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به دستاوردهای مهمی رسیده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در ادامه این مذاکرات، شاهد تفاهم نامه ای که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، دست یابیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در بخش های بهداشت و درمان و دیگر بخش ها اقدامات و دستاوردهای خوبی داشته، اظهار کرد: در آغاز سال 94 ، کشور ما به موفقیت های بسیار مهمی دست یافته است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال دولت و مردم، همدلی و همزبانی یادآور شد: نامگذاری امسال با این شعار، هدیه بزرگی است که رهبر معظم انقلاب در آغاز سال به دولتمردان اهدا کردند.

فانی همدلی و همزبانی ملت و مردم را در جهت تحقق اهداف امام راحل بسیار موثر دانست و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به تعبیر رییس جمهوری، دولت راستگویان و درستکاران است .

وی گفت: اگر با مردم شفاف و صادق باشیم، بدون تردید می توانیم اعتماد آنان را جلب کنیم که این جلب رضایت، زمینه ساز همدلی و هم زبانی بین ملت و دولت خواهد بود.

فانی در ادامه با اشاره به سفر پانزدهم رییس جمهوری و هیات دولت به استان گیلان گفت: این سفر برکات فراوانی را برای مردم گیلان به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده دولت در جلسه شورای اداری این شهرستان، تمام دقت و تلاش صورت می گیرد تا مشکلات و خواسته های مردم به هیات دولت انعکاس داده شود.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز مردم گیلان با استقبال گسترده و پرشور خود از رییس جمهوری و هیات دولت، پیام فرهنگی نظام مقدس ما را به جهان و عرصه های بین المللی اعلام کردند.

حسین اسماعیلیان با اشاره به اینکه این سفر نقشه راه توسعه گیلان را ترسیم می کند، بیان کرد: امیدواریم در این سفر، مردم شهرستان به خواسته ها و مطالبات به حق خود دست یابند و زمینه توسعه این منطقه هرچه بیشتر فراهم شود.

وی در ادامه آستانه اشرفیه را شهرستانی مذهبی عنوان و اظهار کرد: این شهرستان تعداد یک هزار و یکصد جانباز ، 112 آزاده و 422 شهید والامقام را تقدیم آرمانهای انقلاب اسلامی کرده است.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست، سفر پانزدهم دولت را برای رشد و توسعه استان مهم دانست و اظهار داشت: حضور نمایندگان دولت در شهرستان ها، می تواند منشاء برکات فراوانی برای مردم منطقه باشد.

محمدحسین قربانی گفت: امیدواریم در این سفر با توجه عنایت دولت، زمینه توسعه این شهرستان به منظور ارائه خدمت به مردم هرچه بیشتر فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در سفر خود به آستانه اشرفیه، با حضور در منزل امام جمعه این شهر؛ با آیت الله محمدعلی امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

علی اصغر فانی همچنین با حضور در گلزار شهدای والامقام آستانه اشرفیه، به مقام شهیدان گلگون کفن نظام اسلامی ادای احترام کرد و از نزدیک، روند اجرای طرح توسعه گلزار شهدای این شهر را مورد بازدید قرار داد.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و از وجود حدود 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است که از این میزان، 23 هزار و 570 هکتار به تولید برنج ، دو هزار و 500 هکتار به تولید بادام زمینی و مابقی نیز به دیگر محصولات کشاورزی تعلق دارد.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، امروز (چهارشنبه) در پانزدهمین سفر استانی، به گیلان آمده اند.

دیدار با روحانیون، علما، سرمایه گذاران ، برگزیدگان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.

جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به نمایندگی از حجت الاسلام حسن روحانی، عصر امروز به شهرستان های گیلان رفته اند تا در جلسات شورای اداری حضور یابند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =