۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰

از ابتدای امسال تا کنون قاچاق گازوئیل به کشورهای همجوار ایران به شدت افزایش یافته است .

این در حالی است که هر لیتر گازوئیل در کشور 16.5 تومان خرید و فروش می شود در حالیکه هر لیتر نفت وگاز در کشورهای همسایه بیش از 500 تومان خرید و فروش می شود و همین امر باعث سودآوری قاچاق گازوئیل از کشور شده است .

در حال حاضر در کشورهایی چون پاکستان ، افغانستان و عراق استفاده از گازوئیل ایرانی به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و همین امر نیز باعث نگرانی مسوولان این کشورها شده است .

برهمین اساس نیزدیروز  ماموران پلیس پایگاه دریابانی بندر گناوه موفق به کشف بیش از 17هزار لیتر سوخت قاچاق از دو فروند موتور لنج در آب‌های نیلگون خلیج فارس شدند.

چندی پیش سخنگوی طرح تحول اقتصادی نیزدر این باره تاکید  کرده بود اخبار و آمار قاچاق در سال های اخیر نگران کننده است و آمار نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از گازوئیل و بنزین کشور به کشورهای همسایه قاچاق می شود.

به گفته محمدرضا فرزین ،  اظهارات اخیر مسئولان مبارزه با قاچاق کالا نشان می‌دهد که اکنون با وجود سهمیه بندی، روزانه 40 میلیون لیتر سوخت در کشور قاچاق می‌شود و در برخی نقاط مرزی قاچاقچیان با کیلومترها لوله‌کشی تا نقطه مرزی به قاچاق سوخت اقدام کرده‌اند که در استان سمنان و برخی استانهای دیگر دریاچه‌هایی از سوخت کشف شده است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =