آخرین اخبار از یمن/ حملات هواپیماهای سعودی ادامه دارد/ صلیب سرخ جهانی اوضاع یمن را فاجعه‌بار خواند

کمیته بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه اوضاع انسانی در یمن را فاجعه بار توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، جنگنده های ارتش عربستان سعودی صبح امروز، منطقه صافیا در استان سعده، منطقه الفیوش در استان لحج، استان اب، پایگاه السودا واقع در منطقه جلاس استان ضالع و پایگاه های حوثی ها در مناطق خور مکسر و دار سعد عدن را بمباران کردند.

هواپیماهای عربستان سحرگاه امروز (پنج شنبه) مواضع لشکر زرهی 35 ارتش یمن را در استان تعز واقع در جنوب این کشور که تحت تسلط نیروهای انصارالله است هدف حمله قرار دادند.

پایگاه خبری «الیوم السابع» به نقل از منابع محلی یمنی گزارش داد هواپیماهای سعودی مواضع نظامیان را هدف قرار دادند که در نتیجه آن دهها تن شهید یا زخمی شدند.
حملات سعودی به مواضع انصار الله در حالی ادامه دارد که عربستان شامگاه سه شنبه از توقف حملات خبر داده بود.

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی نیز در گزارشی از حملات جنگنده های سعودی به لشکر 35 ارتش یمن در پادگان فرودگاه قدیم شهر تعز خبر داد. صبح امروز بعد از حمله جنگنده های رژیم سعودی صدا انفجارهای مهیبی از شهر تعز به گوش رسید.
شبکه تلویزیونی العربیه نیز اعلام کرد جنگنده های عربستان مواضع حوثی ها و عبد الله صالح را در منطقه الجدعان در شمال مارب و صرواح در غرب مارب بمباران کردند.

این شبکه افزود: عربستان همچنین نیروهای حوثی را در پادگان مریس در الضالع هدف قرار دادند. اين در حالیست که كمیته بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه اوضاع انسانی در یمن را فاجعه بار توصیف کرد.
روبرت ماردینی که رئیس عملیات صلیب سرخ در خاورمیانه است، اعلام کرد منابع غذایی به سرعت در حال کاهش است و بیمارستان ها و مراکز پزشکی به علت کمبود دارو نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
ماردینی که روز چهارشنبه از صنعا، پایتخت یمن برگشت، گفت: « اوضاع انسانی کاملا بحرانی است. در صنعا برق از 9 روز قبل قطع شده است .»
وی اوضاع در بقیه یمن را بدتر از صنعا توصیف کرد.

وی با اشاره به کمبود غذا و افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی از آغاز حملات از یک ماه قبل افزود: « یمنی ها با این ذخایر زندگی می کنند و ذخایر سوخت این کشور در حال تمام شدن است .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، وی گفت: «‌هر روز دست کم 50 نفر کشته و 500 نفر زخمی می شوند و شمار قربانیان غیر نظامی به صورت قابل توجه افزایش یافته است .»
ماردینی همچنین اعلام کرد تیم کمیته بین المللی صلیب سرخ در تعز، سومین شهر یمن از سه روز قبل در محلی امن گرفتار شده است تا از حملات در امان بماند.
به گفته وی، کمیته بین المللی صلیب سرخ با طرف های درگیر برای تضمین رعایت حوق بشر دوستانه بین المللی و توزیع کمک فوری در حال رایزنی است. این مقام صلیب سرخ تاکید کرد: « مناقشه یمن به راه حل سیاسی نیاز دارد .» این سازمان ابراز امیدواری کرد در سه ماه آینده بین 20 هزار خانواده فقیر کمک توزیع کند.

این سازمان به همین منظور مبلغ 15 میلیون فرانک سوییس ( چهارده و نیم میلیون یورو ) را درخواست کرد که به 28 میلیون و 900 هزار فرانک مورد نیاز برای سال 2015 افزوده شد.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد بیش از یک هزار نفر در حملات هوایی ائتلاف عربستان به یمن کشته شدند.

این دفتر روز چهارشنبه با اشاره به اطلاعات سازمان‌ بهداشت جهانی در باره آمار کشته‌ها و زخمی‌های این حملات تصریح کرد: « از 19 مارس تا 20 آوریل، یک هزار و 80 نفر در یمن کشته شدند که 28 نفر آنها کودک و 48 نفر زن بودند. در همین مدت 4 هزار و 300 نفر هم زخمی شدند که 80 نفر آنها کودک و 143 نفر زن هستند.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فضل اعطاع از اعضای حزب انصار الله یمن، اعلام کرد حملات هوایی ائتلاف عربستان متوقف نشده است و روز چهارشنبه تعدادی غیر نظامی در ناحیه حمدان کشته شدند.
به گفته دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اوضاع در صنعا و بیشتر شهرهای یمن آرام است اما ائتلاف از صبح روز چهارشنبه حملات هوایی به تعز را از سرگرفت.

ریاض روز سه‌شنبه از پایان عملیات طوفان قاطعیت در یمن خبر داد و گفت در این حملات سلاح‌های بالستیکی که در دست حوثی‌ها و متحدان آنها بود نابود شد. ریاض همچنین اعلام کرد از روز چهارشنبه عملیات جدیدی را به نام «تولد امید» در یمن آغاز کرده است که هدف از آن استقرار روندی سیاسی در یمن برای مبارزه با تروریسم و پایان دادن به فعالیت نظامیان حوثی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =