اولین حمله تروریستی به عربستان از سوی داعش شب گذشته صورت گرفت.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سعودی که یکی از حامیان اصلی گروه تروریستی داعش است شب گذشته مورد حمله این گروه قرار گرفت و در پی آن، دو سرباز سعودی در حال انجام وظیفه ترور شدند. پادشاهی این کشور امروز خبر از دستگیری این تروریست ها داد .

گزارش وب سایت شبکه خبری العربیه فارسی را از نظر می گذرانید:وزارت کشور پادشاهی عربی سعودی با صدور بیانیه ای از دستگیری عامل ترور دو سرباز در حال انجام وظیفه‌ در شرق ریاض پایتخت سعودی خبر داد؛ حادثه ای که اوایل ماه آوریل جاری در شرق ریاض رخ داد. همچنین به شخصی که با ارائه اطلاعاتی به دستگیری عامل اصلی و برنامه ریزی عملیات که تابعیت سعودی دارد کمک کند، یک میلیون ریال سعودی جایزه داده خواهد شد. وزارت کشور سعودی همچنین در بیانیه خود از دست داشتن گروه تروریستی داعش شاخه سوریه در این عملیات خبر داده است.

سرتیپ منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور سعودی گفته است: «به پیوست بیانیه مورخ ۱۹-۶-۱۴۳۶ هجری مبنی بر در معرض تیراندازی قرار گرفتن یکی از گشت‌های نیروهای امنیتی هنگام انجام وظیفه عادی خود در منطقه‌ای در شرق ریاض که طی آن از درون خودروی ناشناس به سمت گشت انتظامی تیراندازی شد و در نتیجه سرباز اول ثامر عمران المطیری و سرباز اول عبدالمحسن خلف المطیری به شهادت رسیدند، دستگاه‌های امنیتی با یورش به مخفی‌گاه یکی از متهمان به دست داشتن در این جنایت زشت واقع در یکی از مزارع منطقه العویند در استان حریملاء موفق به دستگیری او شدند. او یزید بن محمد عبدالرحمن ابو نیان نام دارد. شهروند سعودی است که ۲۳ سال سن دارد.»

او افزود: «طی تحقیقات صورت گرفته و ارائه اسناد و دلایل موجود به متهم، او اقرار کرد که عامل تیراندازی به سوی گشت امنیتی بوده و طی آن فرمانده گشت و همراهش را به قتل رسانده است. او این اقدام را در اجرای دستورهای صادره از گروه تروریستی داعش در سوریه انجام داده است. طی این دستور از او خواسته شده بود تا در داخل کشور سعودی باقی بماند و از آموزه‌های خود را در استفاده از اسلحه، ساخت بمب و صدا خفه کن و اجرای نقشه های جنایتکارانه داعش، استفاده کند.»


جزئیات عملیات ترور

الترکی خاطرنشان کرد: «بر این اساس، متهم روز دوشنبه ۱۷-۶-۱۴۳۶ هجری با هماهنگی نیروهای داعش در سوریه، با فردی در یکی از مناطق شرق شهر ریاض دیدار کرد. او مدعی است که این شخص را نمی‌شناسد و تنها می‌داند که «برجس» نام دارد. این فرد لهجه مغربی دارد. در این دیدار با نیروهای گروه تروریستی تماس گرفتند و عملیاتی که باید انجام دهند به آن‌ها ابلغ شد. طی این ابلاغ نقش هرکدامشان در عملیات مشخص شد. متهم دستگیر شده مامور به تیراندازی شد در حالی که برجس مامور شد تا ضمن رانندگی خودرو از عملیات فیلمبرداری کند. همچنین اسلحه و مبلغ ۱۰هزار ریال سعودی از سوی شخصی که با او دیدار نکردند (بر حسب ادعای متهم) دریافت کردند و مجوز آغاز عملیات صادر شد.»

او افزود: «تحقیقات گسترده در این پرونده به کشف و ضبط یک تفنگ تیربار ساخت لهستان ۷.۶۲ میلی‌متری منجر شد. این اسله در عمق یک متر و نیمی زمینی حصار بندی شده در منطقه‌ای بیابانی به فاصله یک کیلومتر از مزرعه محل پنهان شدن متهم در العویند پیدا شد. در جریان آزمایش‌های در آزمایشگاه‌های پلیس جنایی مشخص شد این همان سلاحی است که به وسیله آن جنایت روی داده است. همچنین در همان حفره یک اسلحه اتوماتیک و ۷ مخزن با همراه ۱۶۶ تیر جنگی به علاوه مبلغ ۴۸۹۸ ریال سعودی پیدا شد.»


خنثی کردن عملیات ترورستی به وسلیه سه خودروی بمب‌گذاری شده


الترکی ادامه داد که «۷ خودرو ضبط شد که ۳ تای آن‌ها در مرحله بمب گذری بود. همچنین ماده‌ای که گمان می‌رود منفجره باشد به علاوه ابزارهای بمب‌گذاری، مبلغ ۴۵۰۰ ریال سعودی و سه دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط شد. یکی از این تلفن‌ها در تایر خودرویی مخفی شده بود که در جاده منتهی به استان رماح رها شده بود. اما دو دستگاه موبایل دیگر در نزدیکی آن دفن شده بودند. در آزمایش‌های فنی مشخص شد که این سه دستگاه موبایل حاوی پیامک‌های رد و بدل شده میان عاملان جنایت و تروریست‌ها در سوریه بودند. یکی از این پیام‌ها حاوی تصاویر عملیات تروریستی بود. پیامکی هم رسیده که از آن‌ها می‌خواهد مخفی شوند. محتوای پیدا شده در تلفن‌های همراه با اعتراف‌های متهم دستگیر شده مطابقت دارد.»


یک میلیون ریال برای اطلاعات منتهی به دستگیری برجس


الترکی تاکید کرد که «دستگاه‌های امنیتی موفق شدند هویت «برجس» را شناسایی کنند. او به طور عمد از اسم مستعار استفاده کرده بود و به لهجه مغربی سخن گفته بود تا هویت خود را از شریکش پنهان کند. مشخص شد که او نواف بن شریف بن سمیر العنزی و شهروند سعودی است. او در پرونده‌های حقوقی و جنایی دیگری نیز تحت تعقیب است. وزارت کشور با این اعلام از نواب بن شریف بن سمیر العنزی می‌خواهد خود را تسلیم حق کند. همچنین از همه شهروندان و ساکنان سعودی که اطلاعاتی درباره او دارند می‌خواهد با شماره تلفن ۹۹۰ تماس گرفته و این اطلاعات را ارائه دهند. هر کس که اطلاعاتی منجر به دستگیری این متهم ارائه دهد، مژدگانی به مبلغ ۱میلیون ریال سعودی دریافت خواهد کرد. همچنین به هرکس که با او معامله کرده، به او کمک ارائه دهد یا اطلاعاتی درباره او را مخفی کند هشدار داده می‌شود که باید مسئولیت جنائی کامل رفتارهای خود را بر عهده بگیرد که این علاوه بر مسئولیت دینی است.»

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی جعفری پور A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 0
    داعشیها خودی غریبه نمیشناسند
  • علي IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 0
    خود عربستاني ها اين كار رو كردن كه به دنيا بگن ما با داعش نيستيم. وگر نه چاقو هيچوقت دستشو نميبرره..
  • سعید IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 1
    اگه حامی داعشه پس چطور خودش مورد حمله داعش قرار گرفته.عحب بابا ما اخرشیم دیگه
  • محمد ر IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    چیزی که عوض داره گله نداره
  • علیرضا A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    کی میگه چاقو دست خودش را نمیبره
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    بالاخره مار صاحبش را هم میگزه
  • شریف IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 0
    یکی بگه اینجا چه خبره؟ داعش به عربستان حمله می کنه، عربشتان به یمن، در داخل یمن جنگ داخلی هم دارند . . . . . بععععععع
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    23 3
    خوشحالم که داعش حامی اصلی خودش رو هم نقره داغ کرد
  • مصطفی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    22 1
    هر چه کنی به خودت کردی
  • مهرداد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    به سگ هار زيادي ميدون بدي ميره پاي صاحبش را هم ميگيره
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 1
    عاقا اینا همش فیلمه
  • محمود رنجبر A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    8 1
    به نظر م این یک سناریویی بیش نیست زیرا آل سعود میخواهد اینگونه وانمود کند که ان ها نه تنها حامی داعش نیستد بلکه با آنها مخالف ودر نبردند زیرا این کشور خود خوب می داند که آمریکا با هما هنگی با انها بود که فتنه داعش را بر پا کرد اما یقینا عربستان دراین دام که خود در پهن کردنش دست داشته خواهد افتاد.
    • ali A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
      1 0
      به نظر منم همش فیلمه .اینقد دیگه نفهم نیستیم عربستان حامی داعشه