ایسنا نوشت:

مشاور وزیر بهداشت ضمن تبیین چند نکته درباره مصوبه دولت در زمینه تعرفه‌های پزشکی امسال، تاکید کرد: امسال هیچ گونه افزایش پرداختی در بخش دولتی متوجه بیماران نخواهد بود.

عباس زارع‌نژاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در توضیح جزییات تعرفه‌های پزشکی سال 94 ضمن اشاره به نرخ مصوب دولت برای تعرفه‌های ویزیت در بخش دولتی، تاکید کرد: افزایش نرخ ویزیت‌ها در بخش دولتی توسط بیمه‌ها تامین می‌شود؛ به طوری که با توجه به رشد 14 درصدی منابع بیمه‌ای و افزایش میانگین 9 درصدی تعرفه‌ها، می‌توان گفت که هیچ گونه افزایش پرداختی از سوی بیماران در بخش دولتی صورت نمی‌گیرد و سهم بیماران در پرداخت این هزینه‌ها همانند سال گذشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش 20 درصدی نرخ هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی و چگونگی سهم بیماران در پرداخت این هزینه‌ها با توجه به تاکید طرح تحول نظام سلامت بر کاهش سهم جیب بیماران در پرداخت هزینه‌های درمانی نیز مجددا تاکید کرد که بنا به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، افزایش 20 درصدی نرخ اقامت در بیمارستان‌های دولتی نیز توسط بیمه‌ها تامین می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی درباره سهم پرداختی بیماران وجود ندارد.

مشاور وزیر بهداشت در همین راستا افزود: با توجه به بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت در سال 93 و 94، رقم ریالی حق‌العلاج پزشکان در سال 94 در بخش دولتی و خصوصی تغییری پیدا نخواهد کرد.

بنا بر تاکید وی، نرخ خدمات پاراکلینیک در بخش دولتی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ... نیز امسال تغییری نخواهد داشت.

زارع‌نژاد همچنین درباره تعرفه‌های بخش خصوصی و چگونگی پرداخت بیماران هنگام مراجعه به این دسته از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، گفت: افزایش تعرفه در بخش خصوصی نیز متناسب با نوع قرارداد بیمه‌های تکمیلی با بیمه‌گذاران توسط این بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به رشد متوسط 9 درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جاری، گفت: این افزایش بسیار کمتر از نرخ تورم است، این درحالیست که در دنیا نیز ثابت شده که نرخ تورم حوزه سلامت همواره دو برابر نرخ تورم عمومی جامعه است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    1 0
    بر منکرش لعنت ...
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    6 2
    اگر الان یک پزشک عمومی در منطقه محروم هم بودم راحت ماهی درآمد چند میلیونی داشتم.
    • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
      1 5
      منم اگه الان بيل گيتس بودم درامد چند ميليارد دلاري داشتم