۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳

روایت حاشیه روز پنجشنبه جشنواره فیلم فجر پای برج میلاد با چهار روز تاخیر.

وقتی از کنار شمقدری که مشغول حرف زدن با کوشکی بود رد می شدم اول یک لایه افرادی را که دورشان جمع شده بودند را دیدم و بعد معاون سینمایی وزیر ارشاد که در آن میان شناخته شده ترین بود در مقابل دکتر محمدصادق کوشکی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت که این شبها در برنامه تلویزیونی امروز دیروز فردا تاریخ انقلاب اسلامی را روایت می کند گلایه می کرد از معاون وزیر درباره حجاب. بحث شان بالا گرفته بود؛ ظاهرا هم شوخی نبود. میان آن همه آدم های رنگ رنگ قطعا جای مطایبه معاون وزیر و یکی دیگر نبود.

انتقاد به پوشش در فضایی دولتی و تلقی اینکه حالا که دولت اصولگرا است باید بیشتر پایبندی به موازین از سوی مجریان فریاد شود امسال از سوی برخی نجوا شد و گلایه ها ذیل همین توقع وقتی شب جمعه معاون وزیر دیده شد طرح کرد.

به معاون سینمایی وزیر ارشاد نسبت به پوشش نامناسب برخی مهمانان جشنواره فیلم فجر انتقاد می شود که ایشان هم آنگونه می گوید که دکتر کوشکی به ایشان یادآور شد که یعنی 30 سال اشتباه کردیم.

آقای معاون وزیر هم با استعانت از کلید واژه مدیران یادآور شدند که «این موضوعی است که باید بررسی شود.»

«شاید من درست نشنیده و چون دیر رسیده بودم در جریان همه حرفها نبودم»؛ با این توجیه با کوشکی تماس گرفتم و یادآور مباحثه اش با شمقدری شدم که دکتر کوشکی در جواب اینکه موضوع مباحثه تان چه بود گفت:« به ایشان گفتم در دعوت نامه از خبرنگاران خواسته اید که شئونات اسلامی را رعایت کنند چرا حالا که نوشته اید جلوگیری نمی کنید». اشاره دکتر کوشکی به توضیح نامه ضمیمه کارت ویژه خبرنگاران بود.

وی پاسخ شمقدری را اینگونه یادآور شد: «اینجا را بخواهیم جلوگیری کنیم خیابان ها را چکار کنیم؟!»

کوشکی با اشاره به اینکه به ایشان گفتم «ولی این نامه را شما نوشته اید و به آن عمل نکردید و اگر ننیم نوشتید ما هم حرفی نداشتیم» افزود که جواب شنیدم: «من عبارات را تایپ نکردم»

وی افزود:« من سئوال کردم شما این عبارات را عملی نکردید؛ ایشان پاسخ داد کجا گفته، کی نوشته باید حجاب زنان الزامی باشد و چند بار تکرار کردند و وقتی پرسیدم نظر مراجع و رهبری چه می شود پوزخندی زد و رفتند.» وی یادآور می شود که این حرفهای آقای شمقدری در حالی که می رفتند گفته شد.

کوشکی می گوید اگر آقای شمقدری ده بار هم تکذیب کنند و لی این حرفها را درباره حجاب زده اند.

ظاهرا روز پنجشنبه روز حجاب در جشنواره بود چرا که چند ساعت قبل از گفت و گوی شمقدری و کوشکی در طبقه منفی یک سالن برج میلاد هم این موضوع طرح شد.

بحث حجاب پس از آن مطرح شد که خبرنگاری به طراحی یکی از صحنه ها و اینکه صندلی های سالن انتظار فرودگاه در یکی از سکانس ها متعلق به 30سال پیش نیست انتقاد کرد و آزیتا حاجیان بازیگر فیلم خاک و کیمیا درباره‌ باورپذیری این فیلم گفت: اگر می‌خواستیم فضای این فیلم کاملا قابل باور باشد، لازم بود که برخی زن‌های این فیلم حجاب نمی‌داشتند تا تفاوت فرد انقلابی با غیرانقلابی از نظر پوشش هم مشخص شود، اما به‌هرحال امکان چنین کاری را نداشتیم و در این شرایط ما باید باور فضا را از کجا آغاز می‌کردیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
    0 1
    کجا هستند کفن پوشان ارزشی؟ چرا همه در خوابنذ یا خود را بله خواب زده اند؟
  • محمد سعید صالحی فیروزآبادی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
    0 0
    کاش جای این آدمها با هم عوض می شد. مطمئنا" باز همین جملات را از آنان می شنیدیم.