ایرنا نوشت:

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای رسیدگی به پرونده‌های تمامی مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده با اولویت پرونده‌های سنوات اولیه را ابلاغ کرد.

علی عسکری در این بخشنامه آورده است: همانگونه که مطلع هستید، ماده «34» قانون مالیات بر ارزش افزوده مقرر کرده، «مودیان مشمول مالیات موضوع این قانون مکلفند از دفاتر، صورت‌حساب‌ها و سایر فرم‌های مربوط، ماشین‌های صندوق و یا سایر وسایل و روش‌های نگهداری حساب که سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌کند، استفاده کنند.

مدارک مذکور باید به مدت 10 سال بعد از سال مالی مربوط توسط مودیان نگهداری و در صورت مراجعه ماموران مالیاتی به آنان ارائه شود.

با توجه به اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ اول مهر ماه 87 و گذشت چندین سال از شروع اجرای قانون و عدم پیش‌بینی ظرفیت رسیدگی نمونه‌ای در قانون مرقوم و لزوم رسیدگی به تمام پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده و عدم تکلیف نگهداری دفاتر توسط فعالان اقتصادی پس از گذشت مدت یادشده، بنابراین ضرورت دارد ادارات کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ کنند قبل از انقضای مدت مذکور، ضمن شناسایی و ثبت نام تمام مودیان حایز شرایط فراخوان‌های نظام مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به رسیدگی پرونده‌های تمامی مودیان این نظام مالیاتی، با اولویت پرونده‌های سنوات اولیه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به ویژه پرونده‌های سنواتی که مدت الزام نگهداری دفاتر توسط مودیان در حال انقضاء می‌باشد، اقدام کنند.

در پایان این بخشنامه آمده است: مسوولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران کل امور مالیاتی است و نظارت آن با دادستانی انتظامی مالیاتی خواهد بود.

3939

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    1 1
    مالیات بر ارزش افزوده زورگیری دولت از مردم است مخصوصا در طلا