نادر فریادشیران و دیگر نزدیکان به محمد مایلی کهن از دوست قدیمی شان مجید جلالی دلخورند.

 

آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین : درحالی که مجید جلالی می گوید در راه حمایت از مربیان ایرانی تنها مانده است ، رفقای قدیمش نظری عکس با نظر او دارند و اعتقاد دارند جلالی یار همراه شان نیست. نادر فریادشیران رفیق قدیمی جلالی یکی از این منتقدان است. آنها در سال 93 روی 3 اتفاق از جلالی دلخور شدند ، یکی برای نامه ای که در واکنش به ماجرای موتورگازی باید می نوشت و تعلل کرد ، دیگری برای حمایت یک مربی لیگ برتری در زمان اخراج و سرآخر هم تردید در حمایت از مایلی کهن در زمان ماجرای بازداشت.
نادر فریاد شیران در این گفت و گو با خبرآنلاین که چند روز ی از انجامش گذشته است چند خاطره از جلالی و دلایل دلخوری شان از او نقل می کند:«ببینید آقای جلالی دوست قدیمی ماست اما من به شخصه از دستش ناراحتم. او همیشه در مواقع مهم خیلی سیاستمدارانه تصمیم می گیرد. یعنی شاید کارش بد هم نباشد اما مثل ما نیست که تا ته رفاقت برود. مثلا جایی که منافعش در خطر باشد سکوت می کند ، در حالی که به عنوان رئیس کانون مربیان باید اولویت اولش دفاع از کیان مربیگری شور باشد.»
او برای تشریح حرف هایش برای دلخوری از جلالی به سال های سال قبل بر می گردد. به روزهایی که آقا مجید بعد از مربیگری در تیم ملی ارتش ها به دور دو ساله مربیگری حرفه ای آسیا در زمان محسن صفایی فراهانی فرستاده شده بود. او بعد از چند مرجله اردو باید به انگلستان می رفت و مرحله نهایی آزمون مربیگری اش را طی می کرد. آن زمان او با محمد مایلی کهن و نادر فریاد شیران ، مثلث مربیگری موفق تیم سایپای آن سال ها را تشکیل داده بودند. فریادشیران از آن زمان خاطره ای دارد که اینگونه نقل می کند:«او باید امتحان می داد. بخش آخر آزمونش ، ارائه کنفرانس به زبان انگلیسی بود و خب نیاز به محیطی داشت که کمی زبانش را بهتر کند. یک روز آمد و ماجرا را به من گفت. ما هم که هیچ کدام مان زبان بلد نبودیم اما رو حساب رفاقت ، من با حاجی مایلی حرف زدم و او هم پذیرفت . نزدیک به دو ماه در تمرینات ما هم تمرین زبان می کردیم هم همه تمرینات و نکات را آقا مجید با انگلیسی برای بچه ها می گفت تا او در زمان ارائه کنفرانس با مشکل بر نخورد .»
او خاطره دیگری هم دارد از زمانی که مایلی کهن گزینه سرمربیگری تیم ملی بود ، همین اواخر و بعد از اخراج دایی. او می گوید به محض گرفتن حکم مربیگری از فدراسیون خواست تا جلالی را به نیمکت اضافه کنند و زوج شان با هم روی نیمکت باشند. با این وجود آنها سر بزنگاه ندیدند که جلالی برای شان تلافی کند؛«ولی متاسفانه زمانی که بحث موتورگازی پیش آمد ایشان به عنوان رئیس کانون مربیان اقدامی انجام نداد و اگر فشار بیش از حد ما نبود همان یک بیانیه ساده هم صادر نمی شد. یا مثلا وقتی ماجرای بازداشت حاجی مایلی پیش آمد کاملا منفعل بود درحالی که برای اخراج یکی از مربیان لیگ برتری ایستاده بود که بیانیه بدهد که با واکنش تند اعضای کانون مواجه شد.»
او این گلایه ها را از دوست دیرینش دارد اما می گوید این یک حسن برای جلالی است که در بزنگاه ها بلد است خودش را کنترل کند و به فکر منافع شخصی باشد اما مایلی کهن هیچ وقت اهل این منفعت بینی های شخصی نیست.
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    بعد مايلي كه ي پست بهش دادن حالا نوبت فرياد شيران شده
  • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    102 4
    آدمهای متوقع, شما هم اگه کاری کردید انتظار تلافی داشتید, پس شما هم تا ته رفاقت نرفتید
  • ايراني IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    95 5
    خاك بر اين رفاقتي كه در ان، شخصي كه ادعاي رفاقت دارد بيايد بد رفيقش را در منظر عموم مطرح كند. آقاي فرياد شيران، اداي رفاقتهاي لوطيان قديم را درنياوريد. وقتي كسي كار اشتباهي انجام ميدهد، رفاقت باعث نميشود كه از آن منكر، دفاع كنبم.
  • ر.ق IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    96 5
    حالا یک نفر هم داره عاقلانه و با تدبیر عمل میکنه، ازش ایراد میگیرن. باید قبول کنیم دوره شعبون بی مخ بازی تموم شده.
  • اکبر A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    84 4
    تو خودت چی داری؟ چرا اینقدر چسبیدی به مایلی کهن؟ اه اه شورش رو در آوردی دیگه.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    11 41
    جلالی ترسو و محافظه کاره . یادم نمی ره اون زمان هم که توی سایپا با مایلی کهن بود نامردی کرد . سال اول که با هم بودن تیم سوم لیگ شد ولی سال بعد با چند تا نتایج ضعیف جلالی استعفا داد که مایلی کهن توی برنامه نود از جلالی به شدت ابراز ناراحتی کرد از اون به بعد دیگه با هم همکاری نداشتن
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    25 11
    مایلی کهن سال 68 مترجم تیم ملی بود
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    21 29
    جلالی مرد روزهای سخت نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    30 11
    به نظرم که بیشتر از مجید جلالی تعریف کرد