وزیر کشور با صدور حکمی مسئولین ذیربط را موظف کرد اطلاعات حساب های بانکی مربوط به سران شبکه های قاچاق و رابطین آنان را گردآوری و برای ارائه به شورای عالی مبارزه با پولشویی جمع بندی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی با صدور حکمی مسئولین ذیربط را موظف کرد اطلاعات حساب های بانکی مربوط به سران شبکه های قاچاق و رابطین آنان را گردآوری و برای ارائه به شورای عالی مبارزه با پولشویی جمع بندی کنند.
رحمانی فضلی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حکمی خطاب به رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز، دستور داد با تشکیل کمیته ای مرکب از نمایندگان صلاحیت دار دستگاه ها و نهادهای عضو پنج مأموریت ویژه به منظور برخورد با عناصر اصلی و حامیان چرخه قاچاق کالا و ارز را دنبال کند .
وزیر کشور در حکم صادره خطاب به حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا خواست تا در راستای تحقق فرمان تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در تاریخ 1381/12/4،‌ ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر مواد قانونی و ضوابط مرتبط، این پنج مأموریت را در قالب محورهای ذیل برشمرد؛
1- احصاء و گردآوری تمامی پرونده های کلان قاچاق کالا و ارز طی 5 سال گذشته که منجر به شناسایی و دستگیری سران شبکه ها شده است.
2- اعلام دقیق روند تحقیقات و بررسی های قضائی و احکام بدوی و تجدید نظر صادره از سوی مراجع ذیصلاح قضایی، ‌درخصوص پرونده های مذکور و با اعلام ارقام مربوط به جرائم متعلقه.
3- تهیه گزارش کاملی از سرانجام اجرای احکام قطعی صادره و میزان جرائم وصولی هر یک از پرونده ها .
4- گردآوری و جمع بندی تمامی اطلاعات مربوط به حساب های بانکی و گردش مالی مربوط به سران شبکه های قاچاق و رابطین آنان، جهت ارائه به شورایعالی مبارزه با پولشوئی .
5- تشکیل جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور اعضای اصلی موضوع ماده 3 قانون دراولین فرصت و با حضور اینجانب .
وزیر کشور در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار می رود که اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری ( مدظلله العالی) و سیاست های فساد ستیزی ریاست جمهوری و اجرای دقیق قوانین و مقررات و قطع نمودن دست مفسدین و حامیان آنان از جریانات فاسد اقتصادی ،‌هم چون گذشته همکاری و تعامل لازم را با آن ستاد داشته باشند و نتیجه اقدامات گزارش شود.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =