پیاده رو چهارراه ولیعصر در اختیار داربست ها و دست فروشان/ مردم از کجا عبور کنند؟

طراحی منحصر به فرد و عجیب پیاده روی زیرگذر چهارراه ولی عصر(عج) واقع در میانه خیابان انقلاب تهران، زمانی به خاطر عبور مردم از میان نرده هایش، سوژه اخبار بود، حالا به خاطر گرفتن راه مردم از ازدحام دستفروشان و داربست های ساختمانی مشکل ساز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از پیش از نوروز 94، داربست هایی در قسمت شمال غربی چهارراه ولی عصر(عج) و در مسیر پیاده راه، به دلیل تعمیرات نمای ساختمان های مجاور خیابان انقلاب، کار گذاشته شد.

به مقتضای نوروز، زیر این داربست ها نیز دستفروشانی که کتاب، اسباب بازی و لباس می فروختند، بساط پهن کردند ولی امروز که نزدیک به یک ماه و نیم از نوروز می گذرد، همچنان وضعیت تردد مردم پیاده در این محور، با مشکل مواجه است.

مشکلات مردم/ پیاده راه چهارراه ولی عصر

 

مشکلات مردم/ پیاده راه چهارراه ولی عصر

 

سازمان های شهرداری، مشکل را به یکدیگر پاسکاری می کنند
پیش از نوروز مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تهران به خبرآنلاین، اعلام کرد قرار است این داربست ها تا 15 روز دیگر برچیده شود. (دو هفته پس از عید) ولی تاکنون این داربست ها برچیده نشده و مردمی که در ساعات پرتردد صبح و عصر مجبور به استفاده از تنها ورودی زیرگذر چهارراه ولی عصر از ضلع شمال غربی هستند، مشکلات زیادی دارند.
پس از پیگیری های بعدی، مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه 6 به خبرآنلاین گفت: این موضوع، ارتباطی با شهرداری منطقه ندارد و سازمان زیباسازی پیگیر این مسئله است. آنها نیز قبلا تلفنی اعلام کرده بودند که داربست ها قرار است ظرف دو هفته برچیده شود.
یکی از کارشناسان روابط عمومی سازمان زیباسازی نیز درباره اینکه چرا داربست ها برچیده نمی شود، به خبرآنلاین گفت: نصب داربست در هر مسیری به سازمان زیباسازی مرتبط نیست و چنانچه داربست و یا اختلال در عبور و مرور را خود سازمان زیباسازی برای تعمیر دیوار و یا مسیر ایجاد کرده باشد، در برابر آن پاسخگو خواهیم بود.
او درباره مشکلاتی که دستفروشان در این محور برای مردم ایجاد کرده اند نیز گفت: این مورد را از شرکت ساماندهی مشاغل و یا شهرداری منطقه پیگیری کنید.

گفتنی است اندکی به سمت غرب، در ضلع شمال شرقی میدان انقلاب هم داربست ها راه عبور را بر مردم پیاده رو بسته اند و مشکل مشابهی در این محور وجود دارد.


ساخت دسترسي جديد مترو در تقاطع چهارراه ولي عصر(عج)

روابط عمومی شهرداری منطقه 6 نیز اعلام کرد معاون فني و عمراني شهرداري منطقه 6 تهران از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی ساخت دسترسي جديد مترو در تقاطع چهار راه ولی عصر (عج) خبر داد.

رامين حسين ن‍ژاد با اعلام اين خبر گفت: عمليات حفاري تونل دسترسي به خط چهار مترو و زيرگذر چهارراه ولي عصر(عج) به پايان رسيده است. با تکمیل این دسترسی در ضلع شمال شرقی چهارراه ولی عصر(عج)، مسافران خط ۴ مترو می‌توانند بدون حضور در زیرگذر چهارراه ولی عصر(عج) به روی سطح دسترسی پیدا کنند .


او گفت: این زیرگذر اگر چه به صورت کامل تحویل شهروندان شده است، اما به زودی یک ورودی دیگر در خط ۴ مترو به آن اضافه می‌شود که با بهره‌برداری از آن، تجمع مسافران مترو در ورودی اول به نصف تقلیل می‌یابد.


حسين نژاد گفت: متروی خط۴ در چهارراه ولی عصر(عج) باید سه دسترسی داشته باشد که هم اکنون از دسترسی جنوب شرق تقاطع بهره‌برداری شده است و از دسترسی ضلع شمال شرقی و ورودی ضلع جنوب غرب نیز در آینده بهره برداري به عمل مي آيد.


او در ادامه با اشاره به تجمع بیش از حد مسافران در ورودی ضلع شمال غرب زیرگذر چهارراه ولی عصر(عج) گفت: با تملک املاک معارض در این محور، ورودی این بخش بزرگتر خواهد شد و آسانسور نیز نصب می‌شود.

به گفته حسين نژاد، تمامي پله هاي برقي خريداري شده است و مشكلي از اين بابت وجود ندارد.

با افتتاح ايستگاه هاي خط سه مترو حجم تردد مسافران در محور چهارراه ولي عصر(عج) كه ايستگاهي تقاطعي است افزايش مي يابد كه همين امر مي طلبد كه روند ايجاد دسترسي ها سرعت بيشتري داشته باشد.

 

 

452331

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    8 0
    باز خدا رو شکر یکی حرف دل مردم رو زد.یکی از زیبا ترین خیابان های تهران رو به نابودی است و ما همه خوابیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    2 1
    شهردار به سلامت باد مشکلی نیست