۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۹

ایهود باراک در جامه وزیر دفاع رژیم اسرائیل همچنان بر طبل دشمنی با کشورهای منطقه می‌کوبد

  ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل همچنان بر طبل دشمنی می‌کوبد. درست در روزهایی که گزارش‌های پشت سر هم نهادهای بین‌المللی اسرائیل را به نقض قوانین حقوق بشر در غزه متهم می‌کند، ایهود باراک که به نوعی میانه‌روترین چهره اسرائیل محسوب می‌شود، همچنان بر طبل دشمنی می‌کوبد . باراک که بسیاری او را مسبب حمله ناجوانمردانه اسرائیل به غزه در سال گذشته می‌دانند همچنان لبنان، سوریه و ایران را تهدید می‌کند . این‌بار رئیس جبهه کاگر اسرائیل ادعا کرد که در غیبت طرح سازش با سوریه ، منطقه در آستانه ورود به جنگی تمام عیار قرار خواهد گرفت .

ایهود باراک در این خصوص گفت : در نبود طرح سازش با سوریه ممکن است ما وارد یک درگیری خشونت‌بار با این کشور شویم که امکان دارد به یک جنگ فراگیر تبدیل شود. چنانچه جنگی در مرزها با لبنان صورت گیرد، حملات اسراییل فقط به اهداف حزب‌الله لبنان منحصر نخواهد بود، بلکه ساختارهای زیربنایی لبنان نیز هدف قرار می‌گیرد.

به گزارش آسوشییتدپرس؛ در روزهایی که ترکیه از آمادگی برای میانجی‌گری میان اسرائیل و سوریه سخن می‌گوید ، باراک با تهدید دمشق گفت: بر اساس حقایق شناخته شده در خاورمیانه، ما فورا پس از پایان جنگ به پای میز مذاکرات می‌رویم و مسائلی را که طی 15 سال با سوری‌ها جستجو کرده‌ایم، مورد بررسی قرار می‌دهیم. در صورت نبود طرح سازش با سوریه، ممکن است ما به یک جنگ خشونت بار برسیم که امکان دارد به جنگی فراگیر تبدیل شود.

از یک سال پیش که بنیامین نتانیاهو قدرت را در دست گرفته است، ایران بهانه‌ای موجه برای اسرائیلی‌ها شده است تا  مذاکرات صلح را به تعویق بیندازند. باراک با تکرار ادعاهای پیشین خود گفت: سال کنونی سالی پر از تهدید‌ها و چالش‌های دور و نزدیک هم چون حزب‌الله لبنان، حماس، ایران و جهاد بین‌المللی خواهد بود و علاوه بر آن سال فرصت‌ها برای سازش سیاسی با فلسطینیان و سوریه نیز هست. خاورمیانه یک منطقه بسیار پرتنش است که در آنجا رحمی به ضعفا نمی‌شود و تا زمانی که طرف دوم گمان کند اسراییل ضعیف است و یا امکان تضعیف و به دام انداختن آن وجود دارد، سازش سیاسی هرگز محقق نمی‌شود.

وزیر  دفاع این رژیم با تکرار ادعاهایش در خصوص ایران گفت: ایران خطری مرکزی برای نظام جهانی است و اسراییل معتقد است تمامی گزینه‌ها در رویارویی با ایران وجود دارد.

وی بار دیگر دولت لبنان را در قبال اقدامات حزب‌الله مسئول دانست و افزود: حزب‌الله دارای هویت داخلی لبنانی است و علاوه بر آن ارتباطی شناخته شده با سوریه و ایران دارد. چنانچه به اسراییل حمله شود، ما خود را تنها به هدف قرار دادن اهداف حزب‌الله محدود نمی‌کنیم.

ایهود باراک همچنین گزارش قاضی ریچارد گلدستون، رییس کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در خصوص جنگ غزه را مغرضانه و دروغ توصیف کرده و افزود: من از پایه و اساس با این گزارش مخالف هستم. من و گابی اشکنازی، رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل، به شدت با تشکیل کمیته‌ی تحقیقاتی در خارج از ارتش اسراییل مخالف هستیم، زیرا معتقدیم ارتشی در جهان وجود ندارد که به اندازه‌ اسراییل تحقیقاتی شفاف را در خصوص عملکرد ارتش انجام دهد!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =