ایسنا نوشت:

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری آران و بیدگل از تعیین یک میلیارد ریال تسهیلات با چهار درصد سود برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و اکوکمپ‌های کویری در این منطقه خبر داد.

عباس متولی اظهار کرد: پس از بازدید مدیرکل کانون ملی هماهنگی‌های گردشگری از شهرستان آران و بیدگل‌، کویر مرنجاب و برخی خانه‌های تاریخی این منطقه که به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شده‌اند، قرار شد از طریق معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری یک میلیارد ریال تسهیلات با چهار درصد سود و شش ماه تنفس بازپرداخت تعیین شود تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این منطقه توسعه یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به چهار پروژه‌ خانه باغ شاکر‌، اقامتگاه‌ بوم‌گردی بنی‌طبا، اکوکمپ ستاره شب‌های کویر و سایت سافاری آران و بیدگل از طریق این تسهیلات کمک خواهد شد.

او سپس با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این منطقه که شامل کویر مرنجاب‌، معماری دست‌کند و شهر زیرزمینی نوش‌آباد، قلعه‌ها و کاروانسراهای صفوی می‌شود، گفت: در دو سال گذشته یکسری زیرساخت در آران و بیدگل و کویر مرنجاب که مسافران زیادی دارد‌، ایجاد شد و تعدادی هتل و اکوکمپ کویری در دست ساخت است و موافقت‌نامه‌های اصولی دیگری نیز صادر شده که بخشی از آن‌ها به ساخت اقامتگاه اختصاص دارد و در آینده‌ نزدیک شاهد کلنگ‌زنی و ساخت این واحدهای اقامتی خواهیم بود.

متولی با بیان این‌که تسهیلات خوبی که برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نظر گرفته شده وضعیت نابسامان اقامت در کویر مرنجاب را بهبود می‌بخشد‌، افزود: با توجه به این‌که آران و بیدگل در پنج کیلومتری کاشان قرار دارد می‌توان در فصل‌های پرمسافر مثل گلاب‌گیری و یا زمان سفر به کویر همپوشانی اقامتی با کاشان داشت تا کمبودهای این بخش جبران شود.

متولی گفت: اگر پرژه‌های اقامتی و همچنین وضعیت کاروانسرای مرنجاب به سرانجام برسد قطعا راه توسعه‌ گردشگری در این منطقه باز می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =